בשעת לילה מאוחרת, הרבה אחרי שנגמרה מסיבת העיתונאים הרשמית של חשיפת "יוניקורן", נועה קירל התיישבה לראיון נוסף. בשיחה טלפונית מאילת, עוד לפני שפתחה את עשרות ההודעות שקיבלה, היא מנסה לענות על השאלה מה החלק האהוב עליה ב"יוניקורן", מודה מאיזה זמרות היא מפחדת ומשתפת מה חשבה על דליפת השיר ושיתוף הפעולה מצד התקשורת.

"הצליחו לחסום את זה", מסבירה נועה למרות שגם היא יודעת ש"אי אפשר למנוע את זה, בסופו של דבר המון אנשים מעורבים וזה, אבל אני חייבת לומר, התקשורת נורא כיבדה. גם אנשים שאני יודעת שהיה להם תמכו בסיטואציה ולא הדליפו. אי אפשר למנוע את זה זה חלק מזה. פחות מרגש, קורה כל הזמן".

השיר כאילו מחולק לשלושה חלקים. איזה את הכי אוהבת?
"זאת שאלה קשה, אני בעיקר אוהבת שהוא מעלה הרבה רגשות. זאת אומרת הוא מתחיל בשקט וקטן, ואז יש את הפזמון שנורא נורא מרגש, ואז יש את הבית השני ש'המתוד' שלו מאוד עוצמתי, ואז יש את הקטע בסוף שהוא יותר חצוף וישראלי, יש בו עברית, ואז זה מתפוצץ בקטע של הריקוד. אז אני אוהבת שזה אף פעם לא משעמם ותמיד מתפתח, היה לי חשוב גם שלכל הדרך יתפתח וימשיך לעניין".

נועה חתמה בלייבל הענק אטלנטיק רקורדס לפני כשנתיים, כמוה, גם הם יודעים שהאירוויזיון יכולה להיות מקפצה אדירה לקריירה. "אטלנטיק תמיד היו מעורבים, בכל שלב", היא משתפת, "כמובן שגם התייעצתי איתם, תמיד תומכים, הם מאוד מאוד אהבו את השיר, ההחלטה הזאת בסופו של דבר הייתה שלי אבל כמובן שהם היו חלק מהדרך. הדעה שלהם מאוד חשובה לי והם מאוד תומכים ועומדים מאחורי השיר".

עקבת אחרי השירים של המדינות השונות שיצאו?
"כן, אני מאוד אוהבת את השיר של פינלנד, נורבגיה ושוודיה, יש שירים טובים. יש תחרות טובה ותחרות זה דבר טוב. אני חושבת שאם אני אתמקד במסביב ולא בעיקר, שזה אומר בעצמי, בנאמבר שלי ובשיר שלי, אז קל מאוד להשתגע. אז אני מתמקדת בעצמי, וגם באה לזה בוייב פחות תחרותי, יותר משחררת, רוצה ליהנות מהחוויה.

אלה המדינות שאת גם חוששת מהן?
"כן, ללא ספק. אני חושבת שיש גם שירים מצוינים וזה גם חשוב לי שהרמה תהיה גבוהה ושתהיה תחרות טובה, תחרות זה דבר טוב. פשוט אם בהתחלה הייתי מאוד בלחץ, ראיתי רק את המקום הראשון, פחדתי ממש, הכל נורא הלחיץ אותי, היום אני למדתי קצת יותר לשחרר מהסיטואציה ולהבין שזה לא תלוי בי. כל עוד אני שלמה עם השיר ועם מה שאני מביאה, אז כל מקום שלא יגיע אני מחבקת".

אפשר לנחש בזהירות שנועה והמשלחת הישראלית בונה על הנאמבר בחזרה הגנרלית שיקפיץ את ההימורים ואת הסיכויים של ישראל בתחרות השנה. למרות שלקחו סיכון, הם כנראה בונים על תקדים אלני פוריירה שהייתה מקום 18 לפני החזרות הגנרליות וברגע שעלתה לבמה קפצה למקום הראשון.

מה את מתכננת לבמה?
"זה יהיה וואו בגלל שזה חלק מאוד גדול, הפעם הסוכן שלי רוברטו הולך לרקוד איתי", היא אומרת תוך כדי שהיא צוחקת, "הוא אמר לי להגיד את זה - ריקוד שטרם נראה כמותו, מה שעשיתי בקליפ הוא הולך לבצע על הבמה. אני אעבוד הכי קשה כדי שזה יהיה שואו גדול מהחיים".

גדול מהחיים, זה אומר שתביאי יוניקורן אמיתי?
"זה האובייס, תראה, אם בעזרת השם נזכה, אז שנה הבאה אני חייבת להיכנס על יוניקורן מעופף. אבל נראה לי שפה פחות כי זה די אובייס, צריכים לעבוד על זה. נעשה הכל בשביל שזה יהיה הכי וואו".

ממסיבת העיתונאים כבר למדנו שאת לא מתרגשת עדיין מההימורים.
"אי אפשר להתרכז בזה, אם אני כל היום אתעסק בירדתי - עליתי, עליתי - ירדתי. אני אאבד את זה. למדתי שזה לא רלוונטי, לדוגמא, אלני שהייתה מקום אחרון אחרי שהשיר שלה יצא, שהוא אחד השירים בעיניי, והיה אחרון עד לרגע שבו עמדה על הבמה בחזרה הראשונה, ורק אז עלתה למקום הראשון ובסוף סיימה שני".