השיר הישראלי לאירוויזיון 2022 "I.M" של מיכאל בן דוד עדיין נמצא בהכנות לקראת תחרות הענק, שתתקיים בטורינו בחודש מאי הקרוב, אבל בתאגיד כבר החלו בעבודה לקראת אירוויזיון 2023. הגוף הציבורי הכריז הבוקר (שני) על קול קורא להגשת הצעות לשיתוף פעולה לצורך בחירת הנציג הישראלי לאירוויזיון הבא.

כזכור, בן דוד נבחר השנה דרך "אקס פקטור" ברשת 13 שהביאה בגמר רייטינג של 19.9% ועם ממוצע של 12.7% עונה. לפני רשת, מי ששלחה במשך שש שנים את הנציג הישראלי לתחרות הייתה "הכוכב הבא" של קשת 12,  שכזכור הולידה כוכבי ענק במוזיקה הישראלית: מרגי, אלה לי, רביב כנר, נדב גדג' עדן מאירי, עדן אלנה, אור עמרמי ברוקמן, ורק בשנה האחרונה יצאו ממנה שני הזמרים המבטיחים: ואלרי חמאתי ותמיר גרינברג.

כמובן, מעל כל אלה בולטת בענק נטע ברזילי, שהביאה לראשונה מזה שנים את פסלון הזכוכית של האירוויזיון עם "TOY". ועכשיו כאמור בתאגיד מחפשים הצעות לשיתוף פעולה לבחירה של הנציג הבא שלנו. החל מהיום ועד ה-27 במרץ.

 

אחרי שנים של כישלונות בזירת האירוויזיון, בתאגיד השידור הציבורי החליטו לפני כמה שנים להעביר את תהליך בחירת הנציג הישראלי לערוצי הברודקאסט ומאז נוחלת ישראל הצלחה כשבכל שנה עלתה לגמר שהחזיר את הבאזז סביב התחרות. הפעם האחרונה שישראל לא עלתה לשלב הגמר של התחרות הייתה בשנת 2014 ומאז, כאמור, בכל שנה ישראל נמצאת בגמר הגדול שזוכה לנתוני צפיה גבוהים. נכון להיום, השיר "I.M" שייצג אותנו השנה נמצא כרגע במקום 38 בטבלת ההימורים לקראת חצי הגמר שיערך ב-12 במאי.