אתמול הסתיים הסבב השני והאחרון של החזרות על בימת האירוויזיון וההפקה האיטלקית בהחלט לוקה בחסר. ההרגשה היא שמדובר באירוע שיותר מזכיר מסיבת סיום של חטיבת ביניים מאשר מופע בינלאומי שאנחנו רגילים אליו. לוחות זמנים זה בהמלצה בלבד. הכל מתנהל באיחור של חצי שעה בממוצע, אפשר לקוות שיהיו מוכנים לעלות לשידור חי ביום שלישי בתשע בערב (שעון איטליה). הפלופ הכי גדול כאן, ותחזיקו חזק, הבמה לא מתפקדת.

עם תחילת החזרות התגלה כי השמש הקינטית הענקית שעומדת באמצע הבמה תקועה במקום ואינה מספיקה לשנות את צורתה בין השירים כפי שתוכנן. החדשות הטובות הן שאנשי ההפקה גילו את מקור התקלה, אבל החדשות הרעות הן שלא יספיקו לתקן אותה עד תחילת המופעים ביום שלישי הקרוב, מה שאומר שהצד עם מסכי הלד מושבת - דבר שעורר זעם רב בקרב המשלחות שצריכות לשנות שבוע לפני המופע כוריאוגרפיות וזוויות צילום.

"מה שציפינו ככל הנראה לא ייצא לפועל על בימת האירוויזיון", אמר ראש המשלחת הליטאית בריאיון לתקשורת במולדתו, אחרי שהודיעו להם שהמופע של מוניקה ליו לא ילך כפי שתכננו. המנהל האומנותי של השיר הוסיף: "כתוצאה מכך צריך לשנות וליישב דברים במהירות. עבדתי כבר בכמה תחרויות אירוויזיון וזו פעם ראשונה שאני נאלץ להתמודד עם מצב מורכב שכזה". אכזבה נרשמה גם במשלחת מאסטוניה שטוענת ש"השמש היא כמו כתם שחור ולא קשור על הבמה. זה הורס לנו את ההופעה שתכננו, ומכעיס כי שילמנו לא מעט כסף על שימוש במסכי הלד ולא ברור אם יזכו אותנו על כך".

מי שיצאה בגלוי נגד ההפקה היא נציגת אלבניה, רונלה חייאתי, שצייצה בטוויטר בקריאה לקהל לא לצפות בתחרות: "אני מתגעגעת לסטודיו שלי, לעשות את המוזיקה שלי, ההופעות שלי, הקהל שלי! עבדתי על כל פרט בחמשת החודשים האחרונים ואנשים כל כך מאוכזבים ממני. זה כל מה שאני יכולה לעשות, אני מצטערת! בואו נגמור עם זה כמה שיותר מהר. כבו את הטלוויזיה בזמן ההופעות המחורבנות האלה, גם ככה הכל יישכח מהר". הציוץ עורר כעס גדול באיגוד השידור האירופי, המשלחת ננזפה והציוץ הוסר.

דבר נוסף, כל עניין בדיקות הקורונה במתחם האולם. הדרישה היא לעבור בדיקה כל 72 שעות כשבתום הבדיקה אתה חופשי להיכנס למתחם האירוויזיון לפני קבלת תוצאה ו"יתקשרו אליך אם אתה חיובי". אם זה לא חלם אז מה כן.

אז איך עבר השבוע על המשלחת הישראלית?

מיכאל בן דוד מתגלה כקסם אמיתי וכבר קיבל את התואר של "חביב השנה" במרכז העיתונאים שמציינים ש"מעולם המשלחת הישראלית לא הייתה כל כך נגישה ומשתפת איתו פעולה". לגבי סיפור הבמה, ראש המשלחת, הדר בן מנשה אומרת לנו: "עבדנו קשה על מנת להעמיד את הנאמבר שלנו על הבמה לשביעות רצוננו, ונראה שהצלחנו".

במהלך השבוע עצרה המשלחת את פעילותה באירוויזיון וציינה את יום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולת האיבה בבית הכנסת הגדול בטורינו בדקת דומייה, תפילת אל מלא רחמים עם רב הקהילה היהודית בעיר ועם כמה משפחות יהודיות מקומיות. מיכאל אמר בהתרגשות גדולה שיום הזיכרון מכניס אותו לפרופורציה בפסטיבל הגדול הזה ושר לאימו את "אבינו מלכנו" שצפתה מהבית דרך הזום. 

באתרי ההימורים נרשמה עלייה מעודדת לישראל, I.M נמצא במקום ה-33 מה שאומר שאנחנו עדיין מחוץ ללגמר, אבל הלך הרוח במרכז העיתונאים, שמפרגנים מאוד על ביצוע מהוקצע, נותן שביב תקווה. אנחנו כמובן נמשיך ללוות את מיכאל בשבוע הגורלי הזה בתקווה להמשיך את רצף העליות לגמר.