אוקראינה אמנם הוכרזה אמש כזוכה הגדולה של האירוויזיון לשנת 2022, אבל לפי הצופים בקהל ובבית - יש עוד אדם שיכול היה להיות בקלות המנצח של הערב: המנחה והזמר מיקה. הזמר הלבנוני-בריטי שמוכר בעיקר בזכות השירים Love Today ו-Grace Kelly שיצאו לפני כ-15 שנה, הופיע אתמול עם מיטב הלהיטים שלו בנאמבר ארוך של כשש דקות.

ארבעה שירים, קבוצת רקדנים ענקית ואפקטים הוא שרף את הבמה - לא היו מובנים מאליו למעריצים אחרי ההיעלמות הממושכת שלו מעולם המוזיקה. הזכייה של אוקראינה גררה - ועדיין גוררת - תגובות רבות ממעריצים שהאירוע כולו פוליטי וככה גם הניצחון. בהמשך ישיר לכך מעריצים רבים טוענים שמיקה היה העניין המרכזי בתחרות.

"חדשות מרעישות. מיקה הובהל לבית החולים עם כאבי גב חזקים, שנגרמו מסחיבת האירוויזיון כולו על הגב שלו", הגיבה אחת המעריצות. אחרת הוסיפה: "מיקה ליטרלי *השפיל* את כל שאר המתחרים" ולא מעט התרגשו מעצם ההופעה שלו: "ההלם הכי גדול היה מיקה שעלה אחרי היעלמות של עשר שנים", "אני אוהב את מיקה, מופתע שהאירוויזיון זכר להביא אותו להנחות השנה. האם אפשר לקרוא לזה קאמבק?". אבל התגובה המנצחת הייתה של המעריץ שעקץ את הפקת התחרות: "אירופה: אנחנו מכינים את המופע הבידורי הגדול בעולם, והוא לוקח בערך ארבע שעות. מיקה בתגובה: תנו לי חמש דקות".

אגב, ההופעה שלו כמנחה בתחרות אינה מקרית. מיקה הכריז בשנת 2013 על הפסקה ממוזיקה, כשבמקביל שפט ב"אקס פקטור" איטליה, שם כיכב כשלוש עונות, שחרר אלבום רביעי שהוגדר ככישלון תוך כדי שהוא שופט ב"דה וויס" צרפת, כך שהמעבר לטלוויזיה - לגמרי קרה. 

האלבום החמישי והאחרון שלו, My Name Is Michael Holbrooke, יצא בשנת 2019 וקיבל נתוני השמעה נמוכים למדי בשירותי הסטרימינג, ביוטיוב, השירים המצליחים עומדים על כ-2.5 מיליון צפיות ובספוטיפיי השיר הכי עם הנתונים הכי גבוהים הוא Ice Cream - עם 6.6 מיליון האזנות.

כנראה נצטרך לחכות קצת בשביל לגלות האם באמת מדובר בקאמבק, כי חוץ מהשיר החדש שהוציא לרגל אירוע הגמר Yo Yo, מיקה יצטרך להוציא מוזיקה שתתעלה על ההצלחה של של אלבום הבכורה שלו אי שם ב-2007, וזו משימה לא פשוטה במיוחד. עד אז, אפשר להמשיך לצפות בריפיט בשואו ההיסטרי שלו מאתמול, שלגמרי העניקה חתיכת סיום לתחרות השירים האירופאית.