להקת קאלוש אורקסטרה, שתייצג את אוקראינה באירוויזיון 2022 בחודש הבא באיטליה, הגיעה אתמול לישראל יחד עם עוד 23 אמנים ממדינות שונות למופע "ישראל קולינג", שיתקיים ביום חמישי בהיכל מנורה בתל אביב. אתמול הלהקה צילמה את הגלויה בבית הסוכנות היהודית בירושלים שתשודר באירוויזיון לפני הופעתם.

על פי חוק מצב חירום באוקראינה חל איסור על גברים בגילאי 65-18 לצאת מהמדינה. מפיקת האירוע, טלי אשכולי, פנתה לשלטונות אוקראינה בבקשה חריגה לאשר לחברי הלהקה לצאת מהמדינה ולשמש שגרירים של ארצם בישראל וכמובן לקדם את שירם "סטפניה" בסיוע ובמימון של הסוכנות היהודית. אחרי שחברי הלהקה הופיעו מול עשרות עולים חדשים מאוקראינה במלון לאונרדו ירושלים במפגש שארגנה הסוכנות היהודית, הם התפנו לשאלות מהתקשורת הישראלית.

"השיר שלנו היום יותר רלוונטי מתמיד ונותן לנו את ההזדמנות לשמש כשופר עבור אוקראינה והעם האוקראיני"', אמר סולן הלהקה בשיחה עם mako מוזיקה. "התקבצנו מכל רחבי אוקראינה למערב במדינה בשביל להגיע לכאן, קשה מאוד לשמור על קשר עם המשפחות והחברים שלנו בבית ולא ברור איזו עיר היום בטוחה יותר או פחות אבל כרגע המשפחות שלנו בריאות".

מה המסר שאתם רוצים להעביר לעולם?
"אם אי פעם ראיתם שדה קרב, בתים של השכנים שלך מתפוצצים ובתקווה שזה לא הבית שלך, אתה לא יודע בבוקר אם המשפחה שלך בחיים או החברה שלך בחיים ואם אתה מבין שזה לא בסדר בשנת 2022 אז כל אחד מאיתנו יכול לעזור, לקום ולגנות ברשתות החברתיות ולתמוך כמה שאפשר במטרה להחזיר את השלום לאוקראינה ולכל העולם".

אתרי ההימורים חוזים לכם ניצחון בתחרות.
"לפני הפלישה הרוסית היינו ממוקמים במקום החמישי והיום אנחנו מובילים בגדול באתרי ההימורים. האירוויזיון נותן לכל כך הרבה אנשים הזדמנות לראות את התרבות והאותנטיות האוקראינית הנהדרת וניצחון בתחרות יהיה מפגן תמיכה באוקראינה ומתנה נפלאה לעם שלנו שכל כך סובל עכשיו".

איך היה לפגוש את האנשים כאן שהצליחו לברוח מאוקראינה ולעלות לישראל?
"אפשר היה להרגיש באוויר שהאנשים האלה מאוד קרובים אלינו, הם השתוקקו לפגוש אותנו, קבלת הפנים הייתה מאוד חמה וזה הרגיש ממש טוב. נכון שהם הגיעו למדינה חדשה בשביל להקים פה בית חדש ובטוח אבל תמיד יהיו הגעגועים לבית שעזבת, למקום שגדלת בו. המפגש איתנו חיבר אותם לשורשים שלהם".

"אנחנו מחבקים בחום את כל האמנים והמשלחות ושמחים על ההזדמנות לספק להם חוויות בלתי נשכחות כמו תמיד", אמרה אשכולי, "אני שמחה להפיק את "יזראל קולינג" בפעם הרביעית, במיוחד אחרי אירועי מיס יוניברס והאירוויזיון שהתקיימו לא מזמן בארץ, להמשיך ולהראות לעולם שישראל היא מקום נפלא מעין כמוהו לארח הפקות בינלאומיות, להזמין את האמנים להופיע בפני הקהל הישראל המחבק והחם ולקדם את ערכיה וצבעיה היפים של מדינת ישראל. זאת הולכת להיות חגיגת אירוויזיון צבעונית ושמחה ומפגן של חיבור ואחווה. ברוכים הבאים והשבים לישראל".