זו לא הפעם הראשונה שאנשי משרד החוץ מאיימים בעיצומים לפני אירוע גדול, זאת במטרה להעלות את מאבקם לראש הכותרות. בעבר איומים מסוג זה נשמעו לפני הגעת ראשי מדינות ופוליטיקאים ארצה, או יציאת משלחות גדולות לחו"ל, אך בסופו של דבר תמיד נפתרו המחלוקות. גם עבור תאגיד השידור, ביטול כלאחר יד של משלחת ישראלית לאירוע, תוביל למשמעויות רבות מול איגוד השידור האירופי, וספק רב האם בסופו של דבר האיומים יתתמשו.

חשוב לציין, פרישה מהתחרות בשלב הזה תגרור קנס כספי שיוטל על התאגיד על ידי איגוד השידור האירופי. מצד שני, בדיוק למקרים כאלה תאגיד השידור האירופי דואג בכל שנה לקלטת גיבוי, שכבר הוקלטה על ידי בן דוד, הועברה להפקת התחרות ותשודר במקרה שהמשלחת לא תוכל להגיע לטורינו, דבר שנעשה בשנה שעברה עם אוסטרליה ככה שפרישה באמת לא עומדת על הפרק.

"ליבי עם מיכאל בן דוד", מספר לנו מומחה האירוויזיון והסופר אלון אמיר, "נראה שמאז זכייתו באקס פקטור שום דבר לא הולך לו קל. ההודעה על אי שליחתה של משלחת ישראל לאירוויזיון בגלל עניין האבטחה לא זר לי. הייתי שם. אני יודע מה זה אומר להיות נציג רשמי של מדינת ישראל ומה הסיכונים בכך. אני מעריך ומאמין שהכול יסתדר בסופו של דבר ושהודעת התאגיד נועדה לשים לחץ על משרד החוץ בתקווה שזה יעזור ושלמרות השביתה יחריגו את המשלחת ויאשרו לאנשי הביטחון הכללי להצטרף".

אלון מבהיר שככל הנראה אין שום סיכוי שישראל לא תשתף, ומשתף מהניסיון שלו עם משלחות אירוויזיון בעבר: "יש כמובן את קלטת הגיבוי אבל במידה והמשלחת תישאר בארץ, אני לא יכול לתאר את ההרגשה של מיכאל כשהוא יצפה בתחרות מסלון ביתו. יש שיגידו - מה כבר יכול לקרות ולמה לעשות סיפור מעניין אבטחה. עברתי את זה על בשרי כשבבאקו תפסו 40 טרוריסטים איראניים שרצו להרוג אותנו, את משלחת ישראל. שנה מאוחר יותר, במאלמו, היו הפגנות נגדנו ולא יכולנו להסתובב ללא ליווי צמוד. אבטחה זה לא עניין להקל בו ראש".

"נציג ישראל לאירוויזיון, הזמר מיכאל בן דוד מלא תקווה שמשרד החוץ והשב"כ יצליחו לפתור את נושא האבטחה ושהמשלחת הישראלית תוכל לצאת לנסיעה", נמסר מטעם זאביק דרור, שמייצג את בן דוד, "מיכאל עובד במרץ ומשקיע את עיקר זמנו בחזרות לקראת האירוויזיון על מנת לתת את השואו הכי טוב ולייצג את מדינת ישראל בכבוד על הבמה הכי גדולה בעולם, בימת האירוויזיון".