בעוד חודש בדיוק, ב-16 במאי, היה אמור להתקיים גמר אירוויזיון 2020 ברוטרדם שבהולנד בהשתתפות 41 מדינות מכל רחבי אירופה, אך עקב התפשטות נגיף הקורונה, ולראשונה בהיסטוריה, בוטלה התחרות הפופולרית לצערם של מאות אלפי מעריצים מסביב לעולם.

כמה ימים לאחר ההודעה על ביטול התחרות, יצאה הודעה נוספת וכואבת לא פחות מבחינת יוצרי השירים ובה נמסר כי השירים עליהם הם עבדו כל כך קשה פסולים מלהשתתף באירוויזיון 2021 שיתקיים, בתקווה, במאי בשנה הבאה.

למרות זאת, איגוד השידור האירופי, יחד עם התאגיד ההולנדי, החליטו להרים את הכפפה ולנסות למזער נזקים, והודיעו על הפקת אירוע חגיגי בשם Europe - Shine a light שיתקיים ב-16 במאי בשעה 22:00 - בדיוק באותה שעה בה היה אמור להיערך הגמר.

מטרת האירוע, בהנחיית אדסיליה רומבליי, שנטל יאנזן ויאן סמית (מי שהיו אמורים להנחות את האירוויזיון עצמו) היא בראש ובראשונה לתת כבוד ובמה ל-41 שירי אירוויזיון 2020 , אך הפעם לא במתכונת תחרותית וללא הצבעה או הכרזה על זוכה. בהמשך נמסר גם כי כמה משתתפי עבר הוזמנו גם הם להופיע באירוע עם השירים הגדולים שליוו את התחרות מיומה הראשון.

View this post on Instagram

A post shared by Eurovision Song Contest (@eurovision) on

הערב החגיגי, שייערך כאמור בעוד כחודש, צפוי להסתיים בביצוע משותף של כל זמרי אירוויזיון 2020, כל אחד מביתו, בהם כמובן עדן אלנה שלנו שמקומה כנציגת ישראל לאירוויזיון 2021 כבר הובטח. המתמודדים יופיעו עם חידוש משותף ללהיט Love shine a light שהתמודד באירוויזיון 1997 בביצוע Katrina and the waves, והביא את הזכייה החמישית והאחרונה עד כה לבריטניה.

איגוד השידור האירופי, שמודע היטב לעובדה שהלב והנשמה האמיתית של האירוויזיון הם הקהל והמעריצים, החליט בנוסף להזמין את כל מי שרוצה לקחת חלק בביצוע משותף נוסף, הפעם לשיר What's another year של ג'וני לוגאן האגדי שזכה בתחרות בשנת 1980 עבור אירלנד.

אז איך משתתפים? עליכם לצלם את עצמכם שרים את השיר במלואו בסרטון קצר, ורצוי גם לקשט את החדר בסממנים אירוויזיוניים כמו דגלים, צעיפים, פוסטרים וכו'. הסרטון צריך להיות מצולם לרוחב ובאיכות HD, ויש לשלוח אותו עד יום שישי ה-24 באפריל. כל הפרטים המלאים מחכים לכם כאן, אז קדימה! צאו לדרך ובהצלחה.