בעקבות ביטול האירוויזיון השנה, איגוד השידור האירופי (EBU) הודיע שלא יהיה ניתן לשלוח לתחרות שתתקיים בשנה הבאה את השירים שהמדינות בחרו בחודשים האחרונים. ההחלטה גררה תגובות זועמות מצד מעריצי האירוויזיון ויוצרי השירים שהיו אמורים להשתתף במאי הקרוב בתחרות.

אחד הקולות הבולטים שנשמעו נגד ההחלטה המרגיזה הגיע מתאגיד השידור הגרמני (NDR). בראיון שקיים מוקדם יותר השבוע, יושב ראש התאגיד, תומאס שרייבר, אמר: "אנחנו מאוכזבים מאוד ומדובר בפגיעה קשה במשפחת האירוויזיון. ההשקעה האדירה של 41 המדינות המשתתפות נהרסה, כמו גם הציפיות והחלומות של האמנים".

לאחר שידור הראיון, היוצר הבולגרי בוריס מילאנוס, שאחראי לשיר "Violent Thing", איתו גרמניה הייתה אמורה להשתתף השנה בתחרות, שיתף את תגובתו. בין היתר הוא כתב: "אתם פוגעים בכבוד של יוצרי השירים ובעבודה הקשה שלהם. רבים מאיתנו הרוסים מההחלטה הזאת מכיוון שעשינו כל כך הרבה ואין אף אחד שמתכוון להגן על העבודה שלנו".

"הפתרון ההוגן ביותר היה לתת למדינות המשתתפות את האפשרות להכריע בנושא", בוריס המשיך, "זה נכון שכל מדינה יכולה לכתוב שירים חדשים, אבל צריכה להינתן האפשרות להשתמש גם בשיר שכבר נבחר גם בשנה הבאה".

לפני מספר ימים פורסם כי עדן אלנה תייצג את ישראל באירוויזיון 2021, אך בהתאם להחלטת איגוד השידור האירופי, היא לא תוכל לבצע את השיר "Feker Libi", שנבחר על ידי הקהל הישראלי לפני שבועות ספורים. לפי חוקי האירוויזיון, ניתן יהיה להשתתף בתחרות בשנה הבאה עם שירים שייצאו באופן רשמי רק לאחר ה-1 בספטמבר 2020.