להקת הטארי האיסלנדית לא נרגעת: כמעט שנה אחרי שחברי הלהקה הוזהרו על ידי איגוד השידור האירופי שלא לערב פוליטיקה בתחרות האירוויזיון שנערכה בשנה בתל אביב, זאת אחרי שבמהלך שלב הניקוד באירוע גמר הניפו חברי הלהקה את דגלי פלסטין כמחאה נגד הכיבוש הישראלי - אמש הם עשו זאת שוב.

מחאת הלהקה האיסלנדית בשנה שעברה הובילה לבסוף כזכור לקנס של 5,000 אירו (אותו שילם איגוד השידור האיסלנדי לאיגוד השידור האירופי), ואמש כאמור חברי הלהקה החליטו שוב לערבב בין מוזיקה לפוליטיקה, אחרי  שפתחו את תחרות קדם האירוויזיון האיסלנדית בנאמבר יוצא דופן.

במהלך הופעתם אירחו חברי הלהקה את הזמר הפלסטיני באשאר מורד, יליד מזרח ירושלים, שבדומה לחברי הלהקה הוא אקטיביסט המוחה נגד הכיבוש ופעיל למען זכויות הלהט"ב. במהלך הופעתם המשותפת של מורד והלהקה, התנוסס על המסכים מאחורי הבמה דגל פלסטין -  דבר שהוביל למחאה של חלק מהקהל במקום שהחליט לעזוב את האולם.

לאחר המיני פרובוקציה הקבועה שלהם, הקדם האיסלנדי המשיך כסדרו, ובסופו הוכתר דאדי פרייר פוטרסון כזוכה הגדול, ויחד עם להקת גאגמנאגניו, הוא זה שצפוי לייצג את איסלנד בתחרות שתיערך השנה ברוטרדם עם השיר Think About Things.

פוטרסון התמודד בעבר בקדם האירוויזיון המקומי ב-2017 והגיע למקום השני, ובשנה שעברה, לקראת האירוויזיון שהתקיים בתל אביב, גם הוא הביע את דעתו על קיום התחרות בישראל, ובהמשך אף חתם על עצומה הקוראת לאיסלנד לפרוש מהתחרות כמחאה נגד הכיבוש. על אותה עצומה חתמו בזמנו קרוב ל-20 אלף איש, ביניהם גם נציגי איסלנד לכמה אירוויזיונים קודמים כמו פול אוסקר (1997) ובו הולדרסון (1995).

"אנחנו לא מדמיינים מצב לקחת חלק בכיף שנקרא תחרות האירוויזיון במצפון נקי בזמן שמדינת ישראל והצבא שלה משתמשים באלימות מחרידה נגד הפלסטינים", צייץ בזמנו פוטרסון בעמוד הטוויטר של הלהקה.



איסלנד צפויה להתמודד בחצי הגמר השני של האירוויזיון, כך שהפגישה המתוחה עם ישראל ועדן אלנה (שתתמודד בחצי הגמר הראשון) תהיה רק אם שתי המדינות יעפילו לשלב גמר.