אתמול (שבת) היינו אמורים לחגוג כולנו את גמר האירוויזיון ברוטרדם שבהולנד, אבל לקורונה היו תכניות אחרות, ולפני חודשיים יצאה ההודעה הרשמית שאירוויזיון 2020 מבוטל והשירים פסולים מלהשתתף בשנה הבאה.

למרות זאת, הטלוויזיה ההולנדית החליטה כאמור להפיק מופע אלטרנטיבי שייתן את הכבוד לשירים ולאמנים שנבחרו לתחרות, ו-41 הזמרים, הזמרות וההרכבים הצטלמו מביתם, כשאת הכבוד לפתוח את הסבב הארוך הזה קיבלה עדן אלנה שלנו שסיפרה ש"היא לא יכולה לחכות להופעה האמיתית שלה בשנה הבאה מול קהל".

בין ביצוע לביצוע הופיעו לאורך הערב הארוך זמרי עבר בתחרות כמו מונס זלמרלו השוודי שהקדיש את השיר Heroes איתו זכה באירוויזיון 2015 לצוותי הרפואה מסביב לעולם, זוכת אירוויזיון 2007 מריה סריפוביץ מסרביה ששרה את Molitva (תפילה) ברחובות הנטושים של בלגרד, והשיא הגיע, לפחות מבחינתנו, עם קליפ מושקע של הללויה בביצוע גלי עטרי יחד עם משתתפי אירוויזיון הילדים האחרון שהיה מלא כולו במסר של תקווה לעולם.



הקליפ, בהפקת טלי אשכולי הפקות, בבימוי של ארז דן ועיבוד של עמוס בן דוד הציג את עטרי בשמלה לבנה ומהממת על חומות ירושלים העתיקה ושוק מחנה יהודה הסגור כשהיא שרה את הללויה של שמרית אור וקובי אושרת שזכה באירוויזיון 1979, בביצוע מרגש בעברית, אנגלית והולנדית וכלל הפרחת פנסים שהאירו את העולם.

שני הזוכים האחרונים בתחרות, נטע ברזילי ודאנקן לורנס חשפו את השירים החדשים שלהם בבכורה עולמית,
ובין השאר בירכו את הקהל בבית כוכבי עבר כמו סנדרה קים, אן מארי דוד, וביורן אולבאס מלהקת ABBA שסיים בברכת Long live Eurovision.

האירוע הסתיים בביצוע מיוחד לשיר שזכה בשנת 1997 Love shine a light בביצוע כל זמרי אירוויזיון 2020 יחד עם קטרינה לסקניש סולנית Katrina and the waves שביצעו את השיר במקור.



את התחרות שבוטלה, והייתה אמורה להיות הפקה גרנדיוזית, מקצועית ובינלאומית החליף ערב אלטרנטיבי בהפקה די בינונית אם להיות כנים, למעט הקליפ של הללויה כמובן, מה שמוכיח שוב, אחרי התחרות בשנה שעברה בתל אביב שזכתה בתור התחרות הכי טובה של העשור, שכנראה רק אנחנו כאן בישראל יודעים להרים אירוע בינלאומי ברמה ראוייה.

מיד בתום האירוע יצאה הודעה רשמית מטעם איגוד השידור האירופי שחתמו על הסכם יחד עם הטלוויזיה ההולנדית שאירוויזיון 2021 יתקיים ברוטרדם באהוי ארנה.

האירוע עצמו היה ללא תחרות ולכן החליט אתר המעריצים הגדול escbubble לערוך תחרות בין השירים עם צוותי שופטים מכל מדינה והצבעת מעריצים מכל העולם, ממש כמו בתחרות עצמה, ואחרי שקלול כל ההצבעות, מי שהוכרזה ל"זוכה הגדולה" של אירוויזיון 2020 היא איסלנד עם השיר Think about things.

הזכייה הזו, למרות שהיא אינה רשמית, היא למעשה "הזכייה הראשונה" של איסלנד בתחרות מאז שהצטרפה אליה בשנת 1986 ומאז הגיעה פעמיים למקום השני (1999 ו-2009). ומה עם ישראל? ובכן, עדן אלנה ו"פקר ליבי" הגיעו אל  המקום ה 15, בתקווה שבשנה הבאה נחזור לכבוש את המקום הראשון. נתראה?