10. Kanye West – Famous

התגובה הראשונה של קנייה ווסט לקליפ השערורייתי שלו היתה: "מישהו יכול לתבוע אותי כבר?". הויז'ואל לשיר המעולה הוא בעיקר סוג של רפליקציה לציור של וינסנט דסידריו ומתאר סצינה דוממת של כאילו פוסט-אורגיה. ווסט נמצא במרכז ומסביבו שוכבים עירומים זה לצד זה: ג'ורג' וו. בוש, דונאלד טראמפ, אנה ווינטור (עורכת ווג האמריקאי), ריהאנה, כריס בראון, טיילור סוויפט, קים קרדשיאן, ריי ג'יי (האקס של קים שהדליף קלטת סקס שלהם), אמבר רוז (האקסית של קניה), קייטלין ג'נר וביל קוסבי. כפי שמסתמן, חוץ מקניה כל הדמויות האחרות בקליפ הן בובות סינתטיות. ווסט אמר כי היצירה היא פשוט התגובה שלו ל"תהילה". מבחינתו מדובר בניצול ציני של כל הדמויות הכאילו משתתפות אשר חושף אותם במלוא ערוותם, תרתי משמע, בלי רשותם. זה לא יותר מאשר קליק-בייט שנועד למשוך תשומת לב. האסתטיקה של הויז'ואל מוטלת בספק ועצם ההמתנה של ווסט לתביעה כלשהי רק מלמדת על הרצון הבלעדי של לייצר עניין בלי תוכן. חבל, מדובר בשיר טוב בסך הכל.א ם פספסתם זה כאן

9. Fifth Harmony feat. Fetty Wap – All In My Head (Flex)

נראה שהרכב הבנות פיפת' הרמוני למדו את הטריק: מילה אחת, חד הבהרתית, שתהיה המוקד של השיר. בשיר הקודם הם התעקשו לגנוב מריהאנה את הזכויות על המילה Work, בנוכחי הם לוקחים מריי סרמורד את המילה flex. רק שפה יש תחושה שלא מדובר רק בכיווץ שרירים. בכל זאת, הן מבקשות לא להיות ביישנים במיטה. על כך גם יעיד הקליפ שמעביר את סצינת אתר הבניה מהפעם הקודמת לחוץ הים, לגוון. וגם פה הן מאמינות בשוויון הזדמנויות – אם אותנו מכריחים להתפשט, בואו נביא גברים מסוקסים חצי ערומים. בכלל בתקופה האחרונה נדמה שבמקום להפסיק להחפיץ נשים, הפיתרון החדש הוא פשוט להחפיץ גם גברים. יש תחושה שזה לאו דווקא הפיתרון האולטימטיבי.

8. The Strokes – Threat of Joy

הסטרוקס לא מפחדים להיות פוליטיים. הקליפ נפתח בצילומים של קליפ לשיר אחר שלהם אבל אז סוכן, ממשלתי כנראה, מגיע ולוקח את סרט הצילום. לאחר מכן מופיע כתובית האומרת כי "בעקבות עניינים שאין לנו את החופש לדון בהם, אנחנו לא יכולים להציג את הוידאו-קליפ לשיר Oblivious". אותו קליפ נגנז כי על פי דבריו של הסולן ג'וליאן קזבלנקס, השיר היה פוליטי מדי. גם הקליפ הנוכחי לא סולידי לגמרי. השיר Threat of Joy הוא החלק שמתייחס לעבר באי.פי האחרון שההרכב הוציא בו כל שיר מתייחס לזמן אחר. השיר מתעסק בהתמכרות ומציג בקליפ, מלבד את חברי הסטרוקס מנגנים, ישיבה של אנשים הלובשים מסכות של חזירים עם אקדחים ומנסים בכל כוחם למנוע שימוש באותו סרט צילום שנגנז.

7. Portishead – SOS

לפעמים מגיע השלב שבו כל העולמות מתנגשים כמו המקרה פה, שבו הרכב הטריפ-הופ האגדי פורסטיהד מבצעים גרסת כיסוי להרכב פופ, שהוא אגדה מסוג אחר, אבבא. במקור השיר לקוח מתוך פסקול הסרט High-Rise בכיכובו של טום הידלסטון. פורטיסהד החליטו לנתק את ההקשר ולהקדיש אותו לחברת הפרלמנט הבריטית, ג'ו קוקס, שנרצחה החודש. קשה לזהות את השיר המקורי באפלוליות המינימלית שההרכב העניק לקטע. השיר נשמע כאילו הוא בכלל היה שייך תמיד לפורטיסהד וכל ניצוץ של פאן נעלם במונוכרומטיות של הויז'ואל. אם כבר לעשות קאבר לאבבא אז ת'כלס רק ככה, שלא נוכל אפילו להשוות למקור.

6. DJ Khaled feat. Jay-Z and Future – I Got the Keys

כל הסימנים מראים שג'יי-זי ממש רוצה לחזור לפעילות. אחרי שהתארח בשיר של פושה טי בו הגן על ביונסה, הוא חוזר לשחרר כמה חרוזים בשיר של דיי.ג'י חאלד ביחד עם פיוצ'ר. חוץ מזה שג'יי.זי משוויץ בפני כולם הוא שלא ישן מאז שנת 1996, הוא גם פותח חזית נגד דרייק. דרייק שבאלבומו האחרון בשיר summer sixteen אמר בצורה מסוימת שהוא הפך לג'ייזי, ג'יי עונה לו בתגובה "עד שאתה לא עומד בזכות עצמך אתה לא יכול להיות אני, איך אנחנו עדיין עבדים ב-2016". בזה הוא מדבר על החוזה הגדול שכבל את דרייק לסטרימינג של אפל מיוזיק, שהיא היריבה הגדולה של החברה של ג'ייזי, טיידל.

5. Mabel – Thinking of You

מאבל היא אחת מהשמות המיועדים לרתוח בתקופה הקרובה. הזמרת הלונדונית אוחזת בגנים לא רעים בכלל, היא הבת של הזמרת ננה צ'רי וחבר ההרכב מאסיב אטאק, המפיק קמרון מקווי. אם בחומרים הקודמים שלה היא הלכה יותר בעקבות צד הטריפ-הופ של אביה, בקטע החדש היא מתקרבת לצד האר-אנד-בי/פופ של האם. השיר בנוי על פי הנוסחא הקלאסית והמוצלחת של שירי הפופ/אר-אנד-בי מהזן המשובע של TLC ואאליה. אי אפשר להגיד שום דבר רע על השיר הזה חוץ משהוא בסופו של דבר טיפה חולף על פני האוזן, אבל בשביל זה בנו את כפתור הריפליי.

4. Sia (Prod. Diplo) – Waving Goodbye

בשיתוף הפעולה הקודם בין סיה עם מפיק דיפלו נוצר אחד מהשירים היותר יפים ומוצלחים שלה – Elastic" Heart". גם הפעם מדובר בשיר מתוך פסקול של סרט, "Neon Demon" של הבמאי ניקולס וינדינג רפן (דרייב). האווירה לא כל כך שונה – דיפלו נותן הפקה וסיה נוסקת בפזמון המנוני. לא צריך יותר מזה. מעבר לכך, אחד מהחוזקים הפחות ידועים של סיה הוא הטקסטים שלה. היכולת שלה ליצור מכנה משותף בין רבים על גבי סיפור אחד פרטי הוא זה שגורם לקהל לשיר ביחד איתה. אין פה מילים מתוכחמות או סיפור יוצא דופן. עצוב שצריך לב שבור בשביל להפוך שיר רגיל למונומנטלי. נו, אם כבר לבכות שיהיה בצוותא.

3. Vic Mensa feat. Le1f, Halsey, Lil B, Malik Yusef – Free Love

עולם התרבות והמוזיקה האמריקאי ממשיך לעכל את אירוע הירי במועדון באורלנדו. נקודת האור החדשה ממגיע מכיוון מפתיע, מעולם ההיפ הופ הידוע בהיסטוריה ההומופובית שלו. למרות שהראפרים בשנים האחרונות  משתמשים פחות בכינויי גנאי,  מעטים מההטרוסקסואלים שמביניהם כותבים על נושאים להטבי"ם. ויק מנסה, שקיבל השראה מקרוב משפחה שסיפר לו כי הוא קוויר ומהאירוע הירי האחרון, עומד וזועק 'מה קרה לאהבה חופשית'. מצטרפים אליו, בין השאר, גם החברים מהקהילה, הזמרת הלסי והראפר לי1ף, לקטע שכולו מדבר על הקשיים והמורכבות בלהיות להטב"י ולא לבן.

2. Cloves – Don't Forget About Me

שירים מתוך פסקולים זה הנושא המשותף של השבוע. קלובס, או בשמה האמיתי קייטי דאנסטן, היא זמרת בת 20 ממלבורן ומזכירה טיפה בקול המעושן את לנה דל ריי. השיר הנוכחי למעשה לקוח מתוך אי.פי הבכורה היפהפה שיצא לפני כשנה. לקראת כניסתו לפסקול הסרט הרומנטי Me Before You בכיכובם של אמיליה קלארק (משחקי הכס) וסאם קלפלין (משחקי הרעב), השיר קיבל ויז'ואל יפה כמו השיר ואפילו נמנע מלהראות סצינות מתוך הסרט כפי שנהוג בדרך כלל בשירי פסקולים. הצלילה אל תוך השיר מהירה וההתמכרות מהירה עוד יותר.

1. Blood Orange – Augustine

דב היינס, הפועל בכינוי בלאד אורנג', הוא הדבר הכי קרוב שיש כיום לפרינס. הוא אחד מהיוצרים והמפיקים היותר מעניינים שיש כיום בשטח. אחרי שתרם מכשרונו לזמרות כמו סולנג' נואלס, קיילי מינוג, קרלי ריי ג'פסן ופלורנס ומהכונה, הוא שב לקדם את קריירת הסולו. השיר בעל מוטיב אייטיז מובהק ומורכב בסך הכל ממכונת תופים, קלידים וגיטרה. אפילו כל הרפרנסים הדתיים לא מונעים מלהציף את אחרון המאזינים הכופרים ביופי וקסם. בקליפ הוא הופך את ניו יורק למקום נעים ואידיאלי, כדאי להביא אותו גם לפה שיהפוך את החום והלחות המקומיים למשהו קצת יותר נסבך.