נפתח את הסקירה שלנו היום בקינה קצרה על הלן קלאנדזה, שנתנה אודישן מדהים והייתה פייבוריטית המדור ובאורח פלא נעלמה ולא המשיכה לרבע הגמר. האם מישהו משום מה חשב שהיא לא טובה מספיק (טעות)? האם היא חזרה לגאורגיה? לעולם לא נדע, וכפי שאנחנו לומדים כל פעם כשנגמרת לנו שקית במבה - לפעמים צריך פשוט לשחרר ולא להביט לאחור. אז הלן כבר לא איתנו, אבל רבים וטובים אחרים כן. מה היה לנו?

ג'ולייטה נגד ספיר נהון

אחרי הנפילה באודישן עם השיר של ביונסה, ג'ולייטה מראה שהיא למדה מהטעות - אבל לא מספיק. אם ביונסה לא הייתה מתאימה לה, שרית חדד מתאימה לה מדיי. הרי כל הקריירה של ג'ולייטה משווים אותה לשרית חדד, וקשה מאוד שלא לשים לב לדמיון בין הקולות שלהן, אז הבחירה הזו הייתה האובייס. ובכל זאת, אם כבר שרית, עשתה בחכמה ג'ולייטה כשבחרה את השיר הנהדר "למה לי". אם כששמענו שג'ולייטה תשתתף בעונה הזאת של "הכוכב הבא" הרמנו גבה, בביצוע הזה זה פתאום נראה הכי הגיוני בעולם. נראה שבמת האירוויזיון תפורה על ג'ולייטה שנתנה ביצוע מרשים ומדויק מכל הבחינות - הקול, הרגש, הריקוד, הנוכחות. עבד לגמרי.

אז היינו מרוצים ובתחושה של אפשר לסגור את התכנית ופשוט לקחת את ג'ולייטה כמו שהיא לאוקראינה, אבל אז נזכרנו שיש עוד פרק שלם לפנינו - וספיר הגיעה. ספיר, הו ספיר. האישה שמשהו בה גורם לנו לבכות באופן לא רציונלי. בכינו כבר בנסיעה שלה באוטו עם רותם ואסי, אבל אולי זה סתם כי רותם הייתה חמודה כשהיא שרה ויש לנו קראש רציני עליה. הבחירה שלה ב"יקירתי" של אסף אמדורסקי הייתה מעניינת רק בהיבט של לראות איך מר צנון יגיב לזה, ומעבר לזה היו שירים שיכלו להפגין את היכולות של ספיר הרבה יותר טוב. ועובדה - למרות קולה הענק והרגש האינסופי היא לא ניצחה בדו-קרב הזה.

אימרי זיו נגד ביטבוקס אלמנט

בשלב זה אנחנו חייבים לתהות - מה זה המקום הזה שבו המתמודדים נפגשים מול מי שעומד מולם בדו קרב? זה בית? זו מסעדה? זו תפאורה? השאלה הזאת הטרידה אותנו שוב ושוב לאורך הפרק. לאימרי היה מזל שהוא נפל מול ביטבוקס אלמנט. אחרי שבאודישן שלו נראה כאילו הוא נולד בשביל האירוויזיון, הפעם זה היה רחוק מזה. הכל שידר שנות התשעים המקודמות, ובמיוחד מניירות להקת-הבנים של אימרי שנורא התאמצו לשדר סקס לשווא. מה ריהאנה הייתה אומרת?

באשר לביטבוקס אלמנט, הם בהחלט נראים אנשים מגניבים ומוכשרים שאוהבים את מה שהם עושים. אז קשה לצאת נגדם. אבל אין ברירה אחרת. לא האמנתי שאי פעם אסכים עם אסי עזר, אבל זה בלתי נסבל. למרות שה-דבר שיש לביטבוקס להציע זה להרשים ברמת הוירטואוזיות והיכולת האנושית להפיק קולות ומקצבים כאלו מהגוף, אפילו את זה לא היה בהופעה שלהם. זה היה משמים. ואם הבחירה היא בין חתיך שתקוע בעבר של הפופ לבינם, טוב שזכה אימרי.

הלי לואיס נגד שלישיית תלאתה

הלי, הלי, הלי. לא קראת את הטורים שלי? מה אמרנו על סיה וביונסה? מ-ח-ו-ץ ל-ת-ח-ו-ם. אין מה לנסות. השמועה מספרת שבילדותה, אביה של ביונסה הכריח אותה לרוץ על עקבים על ההליכון ולשיר תוך כדי, ובזכות אימונים רצחניים כאלו היא הפכה לפרפורמרית המפלצתית שהיא היום. בואו נגיד שנראה שהלי לואיס לא התאמנה ככה. היא התקשתה מאוד לשלב בין הריקוד לבין השירה, והתוצאה הייתה מתאימה יותר לחדר קריוקי פרטי מאשר לפריים טיים. הלי נראית בחורה סופר קולית, ואין ספק שמקומה על הבמה או מול המצלמה, אבל נראה שלא כרגע בזמן הזה בתחרות הספציפית הזו.

כשהלי לואיס גילתה שהיא מול תלאתה היא התבאסה, כי היא חברה שלהם, אבל עבורם זה היה נס להיות מול הביצוע החלש שלה. כי גם הם עברו בקושי. הם נראו ונשמעו כמו להקת חתונות, ולמרות חמידותם וכשרונם הביצוע שלהם ל"משקה יקר" היה נשמע אחד לאחד כמו המקור של פאר טסי ללא כל ערך מוסף. בהמשך אנחנו נצטרך לקבל מהם הרבה יותר כריזמה והרבה יותר אנרגיה על הבמה, כי חבל על הפוטנציאל שלהם. פחות החליפה השחורה, יותר הגרביים הצבעוניות.

יונה שבין נגד דיאנה גולבי

בנסיעה באוטו יונה שבין אמרה שלא ממש משנה לה מול מי היא תהיה כי "היא לא מפחדת מאף אחד", אבל האמת היא שמדיאנה היא הייתה צריכה לפחד. כל מי שהיה נופל מול דיאנה היה צריך לפחד. הקול החד פעמי שלה עושה משהו לאנשים, והיא פשוט לא יכולה להפסיד. באשר ליונה, הלוואי והביצוע שלה היה יותר כמו קטע הראפ הקטן של ביונסה שנתנה בנסיעה. אז היא הייתה משוחררת, סקסית וכיפית. כשהיא עלתה על הבמה עם "Blurred Lines" היא הייתה ההפך הגמור. יונה היא בחורה צעירה ומפוצצת כשרון, יש לה קול מיוחד וקשה להתעלם מהיופי ומהקסם שלה. אנחנו בהחלט נחכה לראות את הקריירה שלה מתפתחת ולשמוע את החומר המקורי שלה, אבל נראה שהיא לא נכונה לאירוויזיון והאירוויזיון לא נכון לה. וזה ממש ממש בסדר.

דיאנה גולבי, לעומת זאת, יכולה מאוד להתאים לאירוויזיון. אבל עם כמה שאנחנו מעריכים את הנאמנות שלה לעצמה ולמי שהיא תוך התעלמות מוחלטת מכך שהשנה היא לא 2002. כאילו, באמת? "My Immortal" של אוונסנס? ולמרות שהקול ההיסטרי שלה נתן לה לזכות, זו הייתה בחירה משעממת. אסף אמדורסקי צודק בהחלט במקרה הזה, כשהוא קורא לה להתנסות בדברים יותר עדכניים. אנחנו מתים לראות אותה מערבבת את הקול האפל הזה עם מוזיקה יותר מעניינת.

גלגל הצלה: דו קרב בין יונה שבין לספיר נהון

הביצוע השני של יונה היה תיקון מושלם לביצוע הראשון, גם מצידה וגם מצד השופטים. הבחירה ב"Wake Me Up" של אביצ'י הייתה מצוינת, ומשהו ברגע הזה הוציא סוף-סוף מיונה רגש אותנטי ומעורר הזדהות. וגם הראל סקעת החליט להתנצל על ההערה המרושעת שלו על כך שהיא "הזמרת הלא טובה" במועדון הג'אז הדמיוני שלו, ואסף אמדורסקי אפילו הציע להפיק לה את האלבום והלוואי וזה יקרה. אבל כל זה לא משנה את העובדה שיונה היא לא האדם הנכון לשלוח לאירוויזיון.

לא בטוח גם אם ספיר נהון, שניצחה בסופו של דבר ותמשיך בתכנית, היא האדם הנכון. אבל הביצוע שלה ל"גשם", אחד השירים היפים ביותר במוזיקה הישראלית אי פעם, כתש לנו את הלב לכדי אבקה דקיקה. הקול והיכולות של ספיר לא בהכרח מתאימים לסחוף את אירופה בבמה של האירוויזיון, אבל הם כן מתאימה לאלבום מהסוג ששמים באוטו בשביל לבכות. וגם לאלבום כזה אנחנו מחכים.

גלגל הצלה: דו קרב בין הלי לואיס לביטבוקס אלמנט

גם בביצוע השני של הלי היא נראתה לא מוכנה. נראה שכשהיא מבצעת בלדה כמו "Love Yourself" היא לא כל כך יודעת מה לעשות עם הגוף שלה. בלי הרבה מניירות מעולם הסוואג שיסתירו את זה, ברור שיש לה עוד עבודה לעשות בעולם הקול. אבל מה שברור הוא שהיא שרה מהלב ושהיא טיפוס שאנחנו רוצים לראות עוד ממנו. אבל זה לא יהיה במסגרת התכנית הזו, כי ביטבוקס אלמנט ניצחו אותה בדו קרב הזה. האמת היא שהיינו מעדיפים להמשיך עם הלי, אבל אולי שנאת הביטבוקס שלנו היא לא הקונצנזוס ואולי יש אנשים שזה מלהיב אותם. האנשים האלה צריכים לקחת לעצמם כמה שעות ולבחון טוב-טוב את החיים שלהם, אם אתם שואלים אותי.