להקת הפופ המצליחה וואן ריפבליק תופיע באביב הקרוב בגבעת המופעים בפארק הירקון בתל אביב. לצד שאר חברי הלהקה, מי שעומד בפרונט, הוא ריאן טדר - אחד מהשמות החמים והמבוקשים בתעשיית המוזיקה באמריקה. לצד הצלחתו עם הלהקה, טדר אחראי ללא מעט מהלהיטים הכי גדולים של השנים האחרונות, ועבד כמעט עם כל אמן נחשב בתעשיית המוזיקה. הנה רשימת השירים הטובים ביותר שכתב לאחרים:

Taylor Swift - Welcome To New York

טיילור סוויפט, כוכבת הפופ הכי רותחת של השנים האחרונות, הוציאה את אלבומה באוקטובר האחרון. טדר עבד על מספר רצועות באלבום שנקרא "1989", כשבסופו של דבר, שניים מהשירים עברו את הסינון הסופי. אחד מהם, "Welcome To New York", שיצא כסינגל-פרומו ופותח את האלבום, הלהיב במיוחד את המבקרים והמעריצים. הסינגל מדבר על המעבר של סוויפט לעיר הגדולה ניו יורק בשנה החולפת, וטדר, יחד עם סוויפט, שימש כמפיק.

Adele - Rumor Has It

כשאדל הוציאה את "21", אף אחד לא ציפה להצלחה מסחרית שרואים פעם בעשור. לטדר יש חלק בכתיבת שני שירים באלבום המופתי הזה. הראשון "Turning Tables", והשני, הקצבי יותר, "Rumor Has It", שאותו גם הפיק. "בדרך כלל כשאתה שומע שיר של ראיין טדר, אתה יודע שהוא כתב את זה, ואהבתי את זה", אמרה אדל על העבודה עם הסולן, "אבל אני רציתי ליצור משהו שיפתיע את כולם כשיבינו ששנינו עבדנו על זה. אז יצרנו יחד רצועת בלוז-פופ מעולה". עוד הוסיפה, שההשראה לשיר היא לא מהתקשורת והמדיה, אלא לחברים שלה, שהפיצו לעיתים שמועות על הפרידה מהחבר שלה. דיווחים אחרונים מעידים כי טדר עובד גם על אלבומה הבא של אדל, שצפוי לצאת בהמשך השנה.

Elie Goulding- Burn

Elie Goulding- Burn

אחד הלהיטים הגדולים של 2013, אותו מבצעת אלי גולדינג, הבריטית המקסימה, בכלל נכתב ע"י טדר וחברו גרג קורסטין לכוכבת בריטית אחרת - ליאונה לואיס - לכבוד אלבומה השלישי - למרות זאת, בסופו של דבר השיר לא נכנס לרשימת השירים הסופית. בראיון עם הבילבורד, טדר חשף כי הוא כתב את השיר במהלך סיבוב ההופעות של הלהקה, בזמן שהותם בשיקגו. אחרי שאלי הקליטה את הדמו עבור הרצועה. השיר בילה שנה על המדף לאחר הדחייה (של ליאונה). כאשר החליטו סוף-סוף לשחרר את הרצועה לכבוד האלבום של גולדינג, ביקש הלייבל לעשות שינויים ולהפיק את הסינגל מחדש. טדר לא רצה אפילו לשמוע על כך, אבל לאחר שראה את קורסטין ברשימת המפיקים, הסכים לעבוד אתו על העיבוד המחודש ואת ההמשך כולנו מכירים.

Leona Lewis - Bleeding Love

כשליאונה לואיס ניצחה ב"אקס פקטור", ריאליטי המוזיקה של סיימון קאוול בבריטניה, אף אחד לא באמת האמין שהיא תהפוך לכוכבת בינלאומית גדולה. בפברואר 2007, טדר וג'סי מקרטני, עבדו יחד על חומרים לאלבומו הבא של מקרטני, וביניהם "Bleeding Love". אלא שהלייבל של מקרטני לא אהב את התוצאה. למרות זאת, טדר התעקש. וכאשר שמע את הביצועים של לואיס מהתוכנית, חשב ש"הקול שלה פשוט לא נשמע מציאותי. עם ריאליטי או בלי, זהו אחד הקולות הטובים ביותר ששמעתי אי פעם". כששמע שקאוול מחפש חומרים לאלבום הבכורה שלה, הוא חשב שזהו שיר בעל פוטנציאל אדיר והציע את השיר שהוא ומקרטני כתבו. התוצאה? היסטוריה. הסינגל היווה את המקפצה של לואיס לתעשייה העולמית, וכבש את פסגות כל המצעדים ברחבי העולם, כולל בארצות הברית. 

James Blunt - Bonfire Heart

"פסקול הפרסומות" הזה, הוא אחד מהרצועות המוכרות והאהובות של בלאנט, שצפוי גם הוא להופיע בפברואר הקרוב ביד אליהו. לאחר כמה שיתופי פעולה חביבים באלבומו השלישי של בלאנט, שלא הניב להיטי ענק כמו באלבומים הקודמים, החליטו גם הפעם השניים לשתף פעולה ולנסות לשחזר את ההצלחה של בלאנט משלבים מוקדמים יותר בקריירה. הרצועה יצאה כסינגל המוביל מאלבומו האחרון של בלאנט- Moon Landing, וכבשה את פסגות המצעדים בכל רחבי אירופה. אמנם בלאנט היה שותף לכתיבה, אך טדר הוא זה שהפיק את הסינגל לבדו.

Demi Lovato - Neon Lights

שיר האלקטרו-פופ יצא כסינגל השלישי מתוך אלבומה הרביעי של הזמרת דמי לובאטו. טדר כתב את השיר יחד עם דמי לובאטו בעצמה, והפיק אותו בשיתוף עם מפיק בשם נואל זנקנלה, שרגיל לעבוד עם טדר על שיריו בוואן ריפבליק. "יצרנו את השיר הזה בכוונה תחילה", מסביר טדר, ומפרט: "שמעתי אצל חבר ביט מדהים. יום למחרת, כשקמתי, המלודיה והקצב היו בראש שלי, והם לא יצאו משם במשך יומיים. ככה הבנתי שזה משהו שאני רוצה לעשות". על ההקלטות עם דמי אמר "היא הגיעה ופשוט 'קרעה' את השיר. היא אחת מהזמרות בעלות טווח הצלילים הכי גבוה שעבדתי איתן". לאחר יציאת השיר והקליפ המושקע, סיבוב ההופעות של דמי נקרא על שם הסינגל.

Beyonce - Halo

ריאן טדר וביונסה עובדים יחד כבר כמה שנים. שיתוף הפעולה התחיל ביניהם כשביונסה עבדה על אלבומה השלישי, והמשיך ברצועות האהובות על מעריציה של קווין בי, "I Was Here" ששוחרר ב"4", ו"XO" מהאלבום האחרון שטלטל את עולם הפופ כשהשתחרר בהפתעה גמורה בדצמבר 2013.

עם זאת, גולת הכותרת של שיתופי הפעולה בין השניים הוא "Halo", אחד השירים המזוהים ביותר עם ביונסה, הסוגר את המופעים שלה על בסיס קבוע וחתם את הופעת הענק שלה בסופרבול. השיר נכתב במקור לליאונה לואיס, שלא יכלה להקליט אותו עקב לוח זמנים צפוף. סיימון קאוול הצהיר כי הוא "רתח מזעם" כאשר שמע שהשיר נשלח לבסוף לביונסה. ובצדק.

וואן ריפבליק, 28 במאי, גבעת המופעים בפארק הירקון תל אביב. המופע מופק על ידי קבוצת בלוסטון.

לרכישת כרטיסים