מיק ג'אגר סוגר ב-SNL

אין תמונה
זז כמו ג'אגר

וותיקת תוכניות המערכונים האמריקאית "סאטרדיי נייט לייב" חתמה בשבוע שעבר את עונתה ה-37(!) עם באנג מוזיקלי של ממש, בניצוחו של מיק ג'אגר וחברים. האבן הוותיקה, שכיהן גם כמגיש התוכנית, נתן לא פחות מחמש קלאסיקות מתגלגלות: "The Last Time" יחד עם להקת ארקייד פייר ובסיסט הסטרוקס, ניקולאי פראיטור, "19th Nervous Breakdown", ו-"It's Only Rock 'n Roll (But I Like It)" בליווי הפו פייטרז, ולקינוח - "She's a Rainbow" ו-"Ruby Tuesday", בחיזוק הקאסט המלא פלוס סטיב מרטין ואיש הבלורית ג'ון האם, שהנעימו יחדיו בקולם לכבוד קריסטין וויג, חברת התוכנית בשבע השנים האחרונות, שפורשת לטובת קצת חיל קולנועי.

ג'אגר והפו פייטרז



ג'אגר וארקייד פייר



האפגן וויגס חונכים אצל ג'ימי פאלון
וגם גרג דולי ולהקת האפגן וויגס שנוחתים ממש אוטוטו במחוזותינו, הרעישו השבוע בהופעה טלוויזיונית חגיגית וראשונה יחדיו מזה 13 שנים. הלהקה, שהופיעה בתוכניתו של יוצא SNL ג'ימי פאלון, חנכה את סיבוב הופעות האיחוד שלה בגרסת כיסוי ל"See and Don't See" של מארי קוויני לוינס, יציאת הסבנטיז שזכתה תחת ידיו של דולי לטיפול האפל המתבקש.
האפגן וויגס אצל ג'ימי פאלון


Beach House פורחים אצל ג'ולס הולנד
ועוד קטנה מן המסך הקטן. צמד האיטיים "Beach House" יצאו מהבית ועלו להופיע בתוכנית האירוח של ה-BBC, "מאוחר יותר עם ג'ולס הולנד". השניים ביצעו את "Myth" מתוך אלבומם החדש "Bloom".
כל הכבוד על ניתוב המצלמות המוצלח, שזרם היטב בקצב הסינגל המוצלח לא פחות.

שיר חדש לאיש הגבוה בעולם

בשנת 2010 יצא השיר "Kids on the Run" והסב את תשומת ליבנו (באיחור קל) לזמר הפולק השוודי כריסטיאן מטסון, הפועל תחת השם "The Tallest Man on Earth". מטסון רחוק מלהיות האיש הגבוה בעולם. פייר, הוא אפילו די נמוך, אבל קולו החלוד, הבוב דילני במפגיע, יחד עם נעימות הגיטרה והבנג'ו הפשוטות והכואבות שלו יצרו בנו מאז ציפיות גבוהות לחומרים חדשים מטעמו. עכשיו, בשנת 2012, יוצא שירו "1904" ומספק טעימה מאלבומו השלישי 'There's No Leaving Now', שייצא ב-12 ביוני.

הפסקול של ממלכת אור הירח
ומהאיש הגבוה בעולם לבמאי הטוב בעולם. טוב, אולי לא הטוב בעולם אבל ללא ספק אחד הפייבוריטים. "ממלכת אור הירח", סרטו החדש של ווס אנדרסון אשר עוקב אחר נאהבים צעירים הבורחים מכל הסובבים אותם, מחזיר אותנו לעולמו המוכר של במאי, עולם בו המשפחות לא מתפקדות, הדיאלוגים רזים וקורעים והלך הרוח נוסטלגי ומלא חמלה. כתמיד, גם פסקול הסרט מסקרן ונוסטלגי מאוד, כפי שכבר התרגלנו לקבל מבמאי הפרטים הקטנים והביל מארי. שלא כבסרטיו הקודמים, הפעם הוריד אנדרסון את רגלו מדוושת רוק שנות ה-60-70 והעמיס גם יצירות קלאסיות, ביניהן קטעי אופרה של בנג'מין בריטן וקטעים מקוריים של אלכסנדר דספלט (המלחין הקבוע בסרטיו). עוד נכנס לפסקול טרובדור הקאנטרי האנק וויליאמס עם שלישייה משיריו "Kaw-Liga", "Ramblin Man" ו-"Long Gone Lonesome Blues".
Hank Williams - Long Gone Lonesome Blues

השיר "Le Temps de l'Amour" של הזמרת והשחקנית הצרפתייה פרנסואה הארדי עשה גם כן את דרכו אל הפסקול ואף מלווה את הטריילר. בסך הכול מדובר בתמהיל מוזיקלי מקורי; מדובר בסרט שמתרחש בסיקסטיז, מה שהופך את הבחירה שלא להשתמש בקלאסיקות התקופתיות המתבקשות למרעננת בהחלט.


תלמה, לואיז וג'וליה רוברטס בקליפים חדשים

נישאר במחוזות הקולנוע, עם שני קליפים חדשים שמספקים לנו הומאז' לצ'יק פליקס קלאסיים מראשית הניינטיז. הראשון, מצידה של שלישיית הלואו פיי "Eternal Summer", הולך על הקו הדק שבין "תלמה ולואיז" לאינסטגרם. במרכזו צמד חמד חמושות ומנפצות, לצלילי הסינגל "Millions" מתוך אלבומם החדש.

השני, מטעם "Bears in Heaven", שכבר נחגגו כאן במדור, מספק התכתבות קולנועית ברורה יותר, לרבות תלבושות, פאות וג'סטות רפטטיביות שהועתקו מסצנות מפתח בסרט "אישה יפה". רק דבר אחד נשכח שם בעיבוד הסרט לקליפ - ריאליזם. צפו בקליפ ה-LSD לשיר "Sinful Nature", מתוך אלבומם החדש של הדובים, "I Love You, It's Cool".


אור מקומי

רותם אור פרומו (צילום: אלה אוזן)
פולק אלקטרוני. רותם אור | צילום: אלה אוזן

בנוף היצירה המוזיקלית המקומית, ובפרט זו הנשית, זמרת שכותבת, מנגנת, מקליטה ומסמפלת את שיריה היא אינה דבר טריוויאלי. מצד שני, רותם אור לא ממש נשמעת כמו משהו שמתקיים כיום בשפע (או בכלל) בנוף היצירה הנשית הישראלית, שלא מעט ממנה הוא הטריוויאלי. "Hard Magic", אלבומה הבכור שיצא בשבוע שעבר (קדם לו EP שהוציאה בגיל 18 בלייבל פאקט), מתהדר ב-11 רצועות של מה שנקרא "פולק אלקטרוני" (להוציא אולי את "We Choose Future B", הרצועה האחרונה שנשמעת כמו הטראק האבוד של מאזי סטאר).

ההרכב The Books, העידה אור בראיונות, היווה מקור השראה באלבום ואם ממש רוצים אפשר גם לשמוע קצת The Notwist וכמה נגיעות ברצועות ספציפיות מתוך "Lost Horizons", אלבומם של הצמד Lemon Jelly. מעל כל אלו, ניכרת באלבום חתימתה האישית של אור, אחת מאמניות האינדי המקוריות והמקצועיות שנשמעו כאן לאחרונה.

This Is What You All Came For

אור הנדסה את האלבום בעצמה מא' ועד ת', הפכה וחישבה ומחקה והגבירה כל פריטה וביט, כל נקישת קסילופון וכל רפליקה של טקסט מסומפל. לאחר מכן טענה הכול בקולה הרך, המלטף, שנחתך לעיתים, קופץ אוקטבה או משנה את מקצבו. התוצאה חלומית, עשירה בצלילים מעניינים והרמוניים ומהודקת להפליא. ועדיין, לו הייתה משחקת אור גם עם קולה הנעים, נותנת לו פה ושם יותר מאותו טיפול פדנטי שהעניקה לשאר הצלילים, הייתה מאפשרת למאזין חוויה קצת פחות חלקה ואוורירית ומעט יותר מאתגרת להאזנה. מי יודע, אולי זה השלב הבא, הכישרון והיכולות בכל אופן, כבר שם.

הוט צ'יפ רוקדים עם נזירים
ולסיום, אם כבר באלקטרוניקה נגישה עסקינן, קבלו את חנוני האלקטרוניקה הוט צ'יפ בקליפ לסינגל "Night and Day", מתוך אלבומם החדש "In Our Heads" שייצא ב-11 ביוני.

על הקליפ לרצועה הרקידה הזו אחראי הקומיקאי הבריטי פיטר סרפינוביץ', שביים להוט צ'יפ גם את קליפ להקת הבנים החשמלית ל"I Feel Better". הפעם רתם סרפינוביץ' למשימה את הסופר מודל לארה סטון וכמה נזירים מרקדים הסוגדים לביצה.