"אילו זמרי פופ מתחרים במיטל דה רזון?", שאלתי חבר בדרכי למופע השקת האלבום החדש שלה "End To Start". ״יש עוד זמרי פופ בישראל?״, הוא השיב בשאלה. ובאמת נדמה שדה רזון פועלת כמעט בוואקום. היו שם לאחרונה עוד רוני דואני החמודה ששנים ניסתה להיות בריטני ספירס ושהוציאה בתחילת השנה את ״אוספרטי״, ובו קאברים לשירי פופ מוכרים, ודנה אינטרנשיונל, שחיפשה להקת פופ עם הפורמט "ישנן בנות" ובקרוב תנסה לכבוש את ליבנו בקרוב עם אלבום חדש. אפילו מיכל אמדורסקי עשתה כאן פעם פופ. אבל האמת, עם היד על שרשרת הח"י, הפופ הישראלי הוא בעצם מזרח תיכוני.

כבר שנים שאין פה פופ כיפי כמו זה שממשיך לבעוט בעולם, זה שהוליד את קייטי פרי או ליידי גאגא, או זה של יקירת ארצות הברית טיילור סוויפט, שבדרכה לכיבוש פסגות נוספות זנחה את המקורות מנאשוויל כדי להפוך לנסיכת פופ. רק אצלנו בארץ הקודש נתקענו עם צביקה פיק כסממן הבולט לפופ שהיה.

מיטל דה רזון (צילום: ליאור רוטשטיין)
עם הרקדנים המקושטים. מיטל דה רזון המופע ההשקה | צילום: ליאור רוטשטיין



אל תוך החלל הזה, ולמרות שכדי למלא אולמות עדיף בישראל ללמוד לסלסל, נכנסת דה-רזון. כבר שנים היא מוכרת בקהילה הגאה בתור אחת מזמרות הבית של הדיג׳יי והמפיק הבינלאומי עופר ניסים וחצי מהצמד האלקטרוני אפיפוני שפעל מספר שנים. כעת היא מנסה לשים את עצמה בחזית, בדרך עוד היה ניסיון לייצג את ישראל באירוויזיון עם השיר "Toda La Noche", שנמצא אף הוא באלבום.

נלחמה דה-רזון על כל אחד בקהל

במשך שעה היא עמדה אמש על הבמה של מועדון ה-"Dream Exhibition", בשמלה נוצצת, עם ארבעה רקדנים חביבים, מנסה למכור את מרכולתה עם חומרים שהם פרי עבודה של שש שנים. שני השירים עמם פתחה את ההופעה, "Come Together" ו-"One World", התחילו לחמם הקהל, אבל ההפקה הישראלית שלא חפה מתקלות התקשתה לייצר מופע 'לייב' סוחף, למרות המסכים הגדולים והרקדנים בנעלי העקב.

השיר השלישי היה אחד משיתופי הפעולה שלה עם עופר ניסים ושי הנושא של האלבום "End To Start" ששולב עם מש-אפ ללהיט של ריהאנה "Where Have You Been", אך בניגוד לכוכבת הבינלאומית שזלזלה באלפים בפארק הירקון, מול קהל מצומצם במועדון תל אביבי נלחמה דה-רזון על כל אחד. אחריו הגיע "Drip Drop", שהכניס אנרגיות מחודשות כאשר שני רקדנים עם קרניים זהובות רקדו בנשיות לצדה.

מיטל דה רזון (צילום: ליאור רוטשטיין)
שמונה שנות עבודה מתנקזות לשעה אחת על הבמה. מיטל דה רזון | צילום: ליאור רוטשטיין

הבא בתור היה שיר נוסף בהפקתו של עופר נסים, "Pride", שהוציאו השניים לרגל מצעד הגאווה 2013 ודגלי גאווה עיטרו בהתאם את המסכים. אחריו להיט מועדונים נוסף, "Mr. Chraming", שהצליח להרים את האווירה, והשיר עמו התמודדה בקדם אירוויזיון "Toda La Noche". במקביל הוקרנו על המסכים קטעי וידיאו מהקליפים של דה רזון, שהזכירו שבמאבק על הפופ הישראלי היא אחת הזמרות שהוציאו פה בשנים האחרונות הכי הרבה קליפים מושקעים.

גם "Fire With Fire" בהפקת אסי טל ו-"The Whole Damm World", במקור עם ההרכב "טריפל", איתו ייצגה דה רזון את ישראל השנה באמ.טי.וי, לא הרימו את התקרה במועדון. אחריהם הגיע פרק הבלדות, בו ניסתה דה-רזון להוכיח שהיא יודעת לא רק להקפיץ ולשמח אלא גם לרגש, בין היתר עם גרסה שקטה ללהיט המועדונים הגדול ביותר שלה "Out Of My Skin" שיצא לראשונה בשנת 2008 ובו בית גנוז שלא היה מוכר עד כה.

לקראת סוף המופע הצטרפו לדה רזון עידו בי וצוקי, המפיקים האלקטרוניים שהפכו לכוכבי ילדים בפסטיגל הקרוב. בשילוב של דאנס והיפ הופ הם ביצעו את "Mamba", כנראה התשובה הישראלית ל"אנקונדה" של ניקי מינאז'. את המופע סיימה דה רזון עם הלהיט שהוציאה יחד עם דיג׳יי סקאזי "warrior", שהצית מחדש בקהל רוח קרב וגם בזמרת עצמה. כבר שנים שהיא נלחמת לייצר פה פופ, וטוב שהיא עושה זאת. גם אם בדרך יש עוד חריקות, הגיע הזמן שבתחנות הרדיו לא יתביישו לשים לצד ריהאנה, קייטי פרי ובריטני ספירס גם פופ ישראלי עדכני, ולא רק את "הרקדן האוטומטי".

מיטל דה רזון (צילום: ליאור רוטשטיין)
סקסית | צילום: ליאור רוטשטיין

מיטל דה רזון (צילום: ליאור רוטשטיין)
לא מוותרת | צילום: ליאור רוטשטיין

מיטל דה רזון (צילום: ליאור רוטשטיין)
ראוי, למרות התקלות | צילום: ליאור רוטשטיין