View this post on Instagram

A post shared by Remooder (@remooderplaylists)

בלילה שבין חמישי לשישי (שעון ישראל), ושבועיים אחרי שהשמיע את הגרסה הלא גמורה של דונדה, האלבום שמוקדש לאמו שמתה ב-2007, קניה ווסט השמיע את הגרסה העדכנית ביותר של האלבום העשירי שלו מול כ-50 אלף מעריצים באצטדיון הכדורגל מרצדס-בנץ באטלנטה. אם הגעתם הנה בשביל לגלות שהאלבום יצא, אז לפני שאתם שואלים נענה כבר עכשיו שלא, האלבום עדיין לא יצא.

כזכור, המוזיקאי "עבר לגור" באותו אצטדיון בשבועיים האחרונים ומאנשים שנמצאים סביבו בחודש האחרון, עבר המסר שהוא מתכוון להישאר שם עד שהאלבום יהיה מוכן. אם לשפוט מהאירוע הלא שגרתי שכלל עשרות רקדנים, חליפה שחורה חדשה, הקרנת לייב מהחדר שלו באיצטדיון במשך 24 שעות (כולל כמה שעות שבהן מאות אלפים צפו בו ליטרלי ישן), וסיום תיאטרלי שכולל ריחוף לשמיים אל אמו - המוזיקה החדשה נשמעת מעולה.

אחרי האירוע הקודם, מעריצים רבים דאגו מכך שאין תופים (שמהווים את הבסיס לביט בהיפ הופ), אבל בשישי לפנות בוקר התברר שבסך הכל היה מדובר בגרסה ראשונית. בשבועיים האחרונים קניה עבד ועבד ועבד והנה כל מה שאנחנו יודעים על האלבום, ומה שאתם חייבים לדעת לקראת היציאה הרשמית שלו. שתקרה מתישהו. גם באלבום הנוכחי קניה מארח כמות נכבדת של אמנים, אבל עכשיו מתברר שהרשימה שפורסמה לפני כשבועיים הייתה גם היא חלקית כי לפי הדיווחים בארה"ב קניה מארח יותר מ-20 ראפרים וזמרים באלבום.

​​

View this post on Instagram

A post shared by Photos Of Kanye West – Fanpage (@photosofkanye)

View this post on Instagram

A post shared by S P E C I A L E D I T I O N (@specialeditioncalcutta)

View this post on Instagram

A post shared by Photos Of Kanye West – Fanpage (@photosofkanye)

והנה *כל* מי שמשתתף בדונדה, נכון לעכשיו: פושה טי, דון טוליבר, קיד קאדי, פיביו פוריין, ליל יאטי, פלייבוי קארטי, טראוויס סקוט, בייבי קים, קייסי, וורי, רודי ריץ׳, ליל דארק, שייק 070, וואסייד גאן, קונוווי דה מאשין, ג׳יי אלקטרוניקה, ג׳דאקיס, סטיילס פי, לארי הובר ג׳וניור, פופ סמוק, פראנסיס אנד דה לייטס, ג׳יי זי, דה וויקנד, ליל בייבי וכמובן, מקהלת סאנדיי סרוויס שקניה הקים.

אי אפשר להתייחס לכולם אבל כן חשוב להתעכב על כמה מהם, כי קיד קאדי, למשל, ששיתף פעולה עם קניה כל כך הרבה פעמים, מצא את עצמו השבוע מקליט קטעים לאלבום לאחר שסיפר למעריצים שהפעם הוא יושב בצד. "קניה התקשר אליי השבוע וגרמנו לזה לעבוד. הבן אדם הכי אמיתי עלי אדמות", הבהיר לאלו שחשבו שמדובר בתעלול יחצני. גם דה וויקנד רק השבוע נכנס לאלבום, והוא עשה את זה עוד באחד מהשירים הכי המצופים על ידי המעריצים, "Hurricane". שיתוף הפעולה ביניהם נחשף על ידי צילומי מסך מיומני השיחות של קניה ודה וויקנד עצמם כבר בתחילת השבוע.

במהלך האירוע, שכאמור קדם לו שידור לייב באפל מיוזיק במשך 24 שעות מהחדר שלו באצטדיון, קניה העביר את החפצים שלו למרכז הבמה כשהוא לבוש בחליפה שחורה עם ווסט שכתוב עליו דונדה ומסכה שחורה על כל הפנים. בזמן שהגרסאות העדכניות של השירים התנגנו ברמקולים, קניה היה עסוק בלהתפלל, להסתובב על הבמה כמו רוח רפאים עם מעיל אובר-אובר-סייז ולעשות כמה טלפונים חשובים, כנראה.


האלבום של קניה מושך המון תשומת לב בארה"ב וברחבי העולם וזה כמובן לא רק בזכות המוזיקה. המוזיקאי עבר השנה פרידה מתקושרת מאשתו קים קרדשיאן. היו כאלה שציפו שהוא ילכלך עליה באלבום וחשבו שהכל ביניהם נגמר ברע, אבל הם התבדו וגילו שלא רק שזה לא קורה, אלא ההפך הוא הנכון: קים נכחה בשני אירועי השמעת האלבום (ביחד עם ילדיהם) כשהיא לובשת בגדים שתואמים את החליפות של בעלה לשעבר ואתמול היא אפילו עטתה מסכה שחורה בעצמה.

זה יהיה מיותר להתייחס לשירים עצמם שהושמעו בשני האירועים האחרונים, מכיוון שהם יכולים להשתנות עוד מאה פעמים עד היציאה רשמית, אבל קשה להתעלם מ- "Lord I Need You" שעוסק בפרידה של השניים ובצורך של קניה בחיבוק מישו. למרות שהוא מדבר בכנות על ריבים שהיו להם, על הפעמים שהיא הייתה צועקת עליו והעובדה שהוא אפילו קילל אותה, יש שורות בשיר שיכולות לרגש עד דמעות: "את יודעת שאת לנצח תהיי מלכת הנשף בשבילי, גם כשאני בנעלי האבהות ואת בג׳ינס האמהות" או "את הגעת לכאן להראות שאת עדיין מאוהבת בי".

מעל כל אותן שורות בהן קניה חושף את מערכת היחסים שלו עם קים, בולטת השורה שיכולה להסביר את הקשר של השניים בצורה הטובה ביותר: "אני מנסה לעשות את הדבר הנכון עם החופש שאת נתת לי", כשהוא ככל הנראה מתייחס לעובדה שבמשך כל השנים קים תמכה בכל דבר שקניה עשה ועודדה אותו להיות מי שהוא - ועכשיו זה פוגע בזוגיות שלהם.

בסיום האירוע, ששודר כאמור באפל מיוזיק למיליוני המעריצים מסביב לעולם, קניה החל לרחף כלפי מעלה באמצעות רחפן כשהשיר שברקע והאורות מסביבו יוצרים את התחושה שהוא עולה לשמיים, אל אמו המנוחה דונדה. רק הקטע הספציפי הזה גרף כבר מיליוני צפיות, כשהתגלגל כמה וכמה פעמים ברשתות החברתיות.

העובדה שקניה הצליח למשוך שוב את תשומת הלב של העולם (בזמן שמסי עוזב את ברצלונה והאולימפיאדה מגיעה לימים האחרונים שלה), ובאופן כללי, כל המהלכים שקדמו ליציאת האלבום כמו למשל השתיקה הרועמת בחשבון הטוויטר שלו או העובדה שאף אחד לא ראה את הפנים כבר כמה חודשים, מוכיחים שוב שכיום לקניה ווסט אין שני. לא בתעשיית המוזיקה ולא במידת הרצינות שבה הוא לוקח את היצירות שלו. עכשיו רק נשאר שהאלבום יצא.