אמינם, ביג שון וחברים - "Detroit Vs. Everybody"
אחרי הקאמבק המפואר שעשה בשנה שעברה עם אלבומו האחרון "מרשל מת'רס השני", ממשיך אמינם לספק לקהל שלו סחורה חמה גם ב- 2014, עם אלבום חדש נוסף, רק במתכונת קצת שונה. הפעם מדובר ב "Shady XV", אלבום כפול, שיכלול דיסק אחד עם שירים חדשים שלו, לצד שירים חדשים של אמני הלייבל שלו "שיידי רקורדס"  ודיסק אוסף נוסף עם כל הלהיטים שיצאו בלייבל (שחוגג 15 שנה) מיום הקמתו. אז אומנם להיטים של פיפטי סנט ו d12 זה נחמד, אבל מה שיותר מעניין זה כמובן החומר החדש של הבוס עצמו, שמתארח כמעט בכל הקטעים בדיסק, שלהוציא את הלהיט האחרון עם סיה "Guts Over Fear" (בקרוב הקליפ), יהיו כנראה פחות מיינסטרימיים ויותר ידברו אל חובבי ההארד-קור בז'אנר.

כזה הוא גם הסינגל שיצא השבוע ונקרא "Detroit Vs. Everybody", שלמרות פזמון נאה, מתפקד בעיקר כפסקול לדאווין של ראפרים שרוצים להפגין יכולות. כשלצד אמינם, לוקחים חלק בקטע גם ההרכב שחתום בלייבל "Slaughterhouse", הראפרים ביג שון, דני בראון ושמות מוכרים פחות.

אגב דאווין, ולמתמידים בלבד, העלה אמינם במקביל בערוץ שלו ביוטיוב גם את ה "Shady CXVPHER" שמונה עשרה דקות של כל אמני הלייבל נותנים בפריסטייל ראפ (מה שנקרא "סייפר"), אבל כמובן שמי שגונב את ההצגה ודי מתעלה על כולם, הוא הבוס עצמו, שגם הספיק לסבך את עצמו עם לאנה דל ריי, אחרי שהקדיש לה כמה שורות. וכאן תוכלו לצפות רק בקטע שלו בלבד.

 

מארק רונסון וברונו מארס - "Uptown Funk"
שיתוף הפעולה הקודם בין ברונו מארס למארק רונסון בלהיט הענק "Locked Out Of Heaven" (ובשירים נוספים מאלבומו האחרון של מארס), היה לא רק הצלחה מסחרית גדולה, אלא גם סידור מעולה בשביל כל אחד מהצדדים. רונסון, המפיק של המאגניבים, נהנה מפסגת מצעדי פופ מיינסטרימים מבלי הצורך להיות בפרונט, ומארס, כוכב הילדות, זוכה לקצת יותר ריסקפט באזורי השוליים.

אבל כל עוד היה מדובר בסולו של מארס, לקהל של רונסון לא באמת היה אכפת לפרגן. אבל כשמארס הופך להיות הקול המוביל בסולו של רונסון, אז המעריצים של רונסון מתחילים להתעצבן, כמו שאפשר היה לראות השבוע בתגובות הרבות ברשת לסינגל החדש והמשותף שלהם "Uptown Funk". אפשר להבין מאיפה באה הבאסה של מעריצי רונסון, אבל גם חייב להיות כנים ולהגיד שמארס הוא ממש לא הבעיה בסינגל החדש של רונסון. להפך, מארס עושה בדיוק מה שהטראק מצפה ממנו, ונותן בחיקוי מדויק ומוצלח למדי לזמרי fאנק מהסבנטיז והאייטיז.

למרבה הצער הפלייבק עליו הוא יושב, נשמע  גנרי למדי, כמו אלף קטעים אחרים בז'אנר (פלוס "הללויה" אחד יותר מדי). ולמרות שהפקה מצוחצחת כצפוי מאחד כרונסון, האזנה לקטע כזה בסוף 2014 נותנת בעיקר תחושה של מופע בידור לזקנים בלאס וגאס, מאשר קטע חדש של מפיק מוזיקלי בשיאו.

החדשות הטובות הן ששני השירים האחרים מתוך אלבומו הרביעי (שייצא בינואר) שמסתובבים ברשת, קצת יותר עובדים על האוזן, אם כי גם שם בולט הניסיון של רונסון לחקות קלאסיקות של גדולים, אבל בלי לנסות לחדש ממש (הראפר מיסטיקאל כג'יימס בראון למשל), כמו שעשה בהצלחה באלבום הקודם והמעולה "Record Collection". כך או כך נחכה לאלבום המלא. מקסימום נקבל עוד אלבום "קאברים" של רונסון. זה בטח לא דבר רע.

 

כריס בראון, T.I ומיסטר פרובז - "Waves"; פרגי - "LA Love (la Lla"
די חבל שהקליפ ה"נאצי" ל "Only" הולך לדפוק לניקי מינאז' את הצלחת שיר החדש שלה, שעושה קצת יותר כיף באוזן מאשר ההוא הבלתי נסבל עם ה"אנקונדה", והרבה הודות לפזמון המדבק ששר שם כריס בראון. לא שיש צורך לדאוג לבראון כמובן, שחוץ ממגעים להופעה עתידית בישראל, ממשיך להתארח אצל כל מי שמשלם לו מספיק כדי לכסות הוצאות של בתי משפט שהוא מבקר בהם בקבוע.

עכשיו הוא עושה את זה גם עם הראפר T.I בסוג של רמיקס ללהיט הדאנס הדי מאוס של מר. פרובז ההולנדי ורובין שולץ הגרמני ששלט במצעדים ובמועדונים אצלנו ובאירופה בקיץ האחרון, שכנראה עומד עכשיו לקראת ריליס באמריקה ודרש כמה שמות מקומיים. כשבמקביל הוא נותן בקולו גם ב-"Post To Be" הסינגל החדש של זמר הארנ'בי אומריון, שהפיק דיג'יי מאסטרד, שיר שמספק עוד מאותו סאונד כל כך מזוהה של מאסטרד, ששולט עכשיו בז'אנר וככה קרוב להימאס על הלייף.

קורבן ראשון כנראה כבר יש, אם מעמיקים בנתוני המצעדים של הסינגל האחרון שהפיק מאסטרד לפרגי ולא ממש מצליח להתרומם. אבל אל ייאוש,  אולי הקליפ החדש לשיר, שכולל הרבה ביקיני, סלברטיז סוג ג' ותוספת של הראפר הלוהט YG יציל אותו מכישלון מוחלט.

 

בריץ' וקליס – "The Key"
אז כידוע, קליס מגיעה לשתי הופעות בישראל בתחילת שנה הבאה, כשהיא מקדמת את אלבומה הכיפי האחרון "Food", שאומנם לא החזיר אותה למצעדים, אבל בהחלט החייה לה את הקריירה מחדש (גם בקטע הקולינרי שהלכה ללמוד בישול).

ישועת המצעדים במקרה שלה תבוא אולי מגרסאות הרמיקסים, כמו למשל זה של הדיג'יי והמפיק הבריטי בריץ' שהעלה את הקול שלה על רכבת הדיפ האוס הדי פופלרית במצעדים כרגע, ברמיקס שרץ כבר כמה חודשים ועכשיו זוכה לקליפ ולריליס רשמי. מי יודע, אולי כשהיא תנחת פה, כבר נקבל אותה בקאמבק של הלייף.