קלווין האריס וג'ון ניומן – "Blame"
כמו קולגות שלו דוגמת דיפלו וסקרילקס, גם קלווין האריס הצליח לשמר עם השנים את תדמית מפיק הדאנס שמעריכים גם אלה ש EDM סופר מסחרי עושה להם לרוב פריחה. כמו אצל השניים הראשונים, גם הקרדיט להאריס הוא בעיקר על החומרים המוקדמים, אבל גם אם הוא כבר מזמן מפלצת מסחרית וצ'יזית, נראה שהוא בהחלט יודע לנצל לטובתו את הסטטוס המיוחד. ולמה לא בעצם? מצד אחד, הדיג'יי הכי יקר בעולם, עם "Summer", הלהיט הכי ענק צ'יזי ומסחרי של הקיץ (ששבר השבוע מיליארד האזנות בספוטיפיי וסידר לו שבעה מיליון דולר לכיס), ומצד שני מפיק מספיק מוכשר שיכול לקפץ בטבעיות באולפנים בין ריהאנה לבין פלורנס אנד דה מאשין לבין דיג'יי טומורולנדי כמו אלסו ולייצר לכל אחד מהם להיט לפי מידתו וסוג הקהל שלו.

הסינגל החדש והנדבק שלו "Blame" משחק בדיוק על התפר הזה. מין טראק כזה שיכול להיות גם פצצת מועדונים עם הרמיקסים הנכונים, אבל גם להיט רדיו מיינסטרימי עם תו תקן של איכות מלודית. הווקאל המשובח של ג'ון ניומן המוצלח (הזכור כמובן מלהיטו "Love Me Again"), מוסיף לקלחת קצת וייב בריטי איכותי ועוזר להאריס לנפק עוד להיט בדרך לאלבומו הרביעי שייצא בתחילת 2015.

 

סם סמית' – "Fast Car"
כבר מה חודשים עברו מאז שסם סמית' התפוצץ על מצעדי אמריקה והנסיקה של הבחור ממשיכה ללא הפסקה גם בשאר העולם. רק בתחילת השבוע אלבום הבכורה שלו חזר למקום הראשון במצעד האלבומים הבריטי, כשבאמריקה עדיין טוחנים בטופ 10 את אחד מעשרת להיטי השנה הגדולים "Stay With Me", וכשנמאס להם אז פשוט מחליפים לשת"פ עם דיסקלוז'ר ב "Latch".

כצפוי, סמית לא ממש מוריד את הרגל מדוושת הגז וכבר דואג למלא את 2015 בשלל תאריכי הופעות. כדי לקדם את המכירות הוא ביקר השבוע הוא באולפני הבי.בי.סי ונתן ביצוע מיוחד, אם כי קצת מפוקפק בהאזנות ראשונות ללהיט "Fast Car" של טרייסי צ'פמן. במקביל גם על קולגות נחשבים וכוכבי רשת לא נשארים אדישים, כמו שאפשר לראות ולשמוע בשני הקאברים לשיריו שיצאו לרשת בשבוע שעבר. מצד אחד מחרוזת האקפלה של ההרכב הויראלי פנטטוניקס, ומצד שני גרסה מעניינת של כוכבת האינדי הנוכחית טוויגס לבלדה המפורסמת שלו.

 

לני קרביץ – "The Chamber"
פעם, בניינטיז, כולם אהבו את לני קרביץ. גם חובבי הגיטרות, גם חובבות הפופ. בעיקר חובבות. אפילו חובבי היפ הופ הודות לאלבומי הסול המוצלחים של סוף העשור. אבל בשנות האלפיים, קצת אחרי הלהיט המאוס והמעצבן בתבל "Fly Away", הוא התחיל להתדרדר עם אלבומים ושירים גרועים של ממש ומאז די דשדש מוזיקלית בתעשייה, אבל לפחות הצליח להמציא את עצמו מחדש ככוכב קולנוע הודות לתפקיד ב"משחקי הרעב".
עכשיו, כשהוא כבר חוגג 50 (ומצפייה בקליפ החדש והארוטי שלו די קשה להאמין כמה הגנים שלו טובים) הוא בדרך לאלבום חדש בשם "Strut".

מתוכו יצא השבוע הוידיאו לסינגל הראשון "Chamber". הפעם ), באופן די מפתיע, יצא לקרביץ שיר לא רע, עם פזמון מתפקד ועם הפקת רוק אלקטרונית מעניינת. מאוד יכול שהתפלק לו, כי שיר הנושא של האלבום "Strut" שמסתובב ברשת  מזכיר חומרים ישנים שלו שכבר שמענו אלף פעמים. אז לא בטוח איך יישמע האלבום המלא, וסביר להניח שמוזיקלית הוא ייתן בראש רק בסיבובי הופעות הנוסטלגיים שלו, אבל נכון לעכשיו אפשר בהחלט להגיד סחתיין על שבירת הנאחס של עשור המילניום.

 

לה רו – "Kiss And Not Tell"
אומנם היא לא זוכה לאותו באזז של אלבום הבכורה, ובטח שלא לאותה נוכחות במצעדים של להיטים כמו "In For The Kill" ו-"Bulletproof", אבל מי שבאמת אהב את הג'ינג'ית אלי ג'קסון (לה רו) באלבום הראשון (חצי הצמד השני כבר נפרד ממנה מאז, והשאיר לה את השם), שם כבר מזמן יד על האלבום האחרון שלה "Trouble In Paradise", שהוא ללא ספק אחד מאלבומי הפופ המוצלחים שיצאו בקיץ האחרון.

אחרי השיר המושלם "Let Me Down Gently" והסינגל הדיסקואי "Uptight Downtown",היא מוציאה סינגל נוסף באותה אווירה סבנטזית אייטיזית, מלווה בקליפ תואם. וזאת בהחלט הזדמנות מצוינת להשלמות למי שפספס את האלבום הזה.

 

סיה – "Chandelier", גרסת פסנתר
זאת ללא ספק השנה של סיה, שלא רק ניפקה אלבום מוצלח ולהיט ענק שכבר חופשי יכול להיחשב קלאסיקה, אלא גם את אחד הקליפים היותר מדוברים ואהובים בעולם המוזיקה מתחילת העשור האחרון. מהצד שני, יש גם לא מעט מעריצים של חומריה המוקדמים, שהתבאסו קצת על זה שכולם  גילו השנה את הסוד השמור שלהם (את התלונות אפשר לשלוח לדיוויד גואטה, כמובן), ובכו לא מעט על ההפקה הפופית העכשווית שמלווה עכשיו את הקול הכל כך מזוהה שלה.

אם להתחשב בזה שהיא בעצמה עדיין לא סגורה עם עצמה על העניין הזה של להיות כוכבת פופ, יש מצב ששחרור גרסאות מהסוג האלה הן בדיוק מה שיעשה טוב לכל הצדדים. רק סיה והפסנתר. בלי הפקה מוגזמת מדי (אבל מוצלחת, כן?) בלי נגיעות היפ הופ עכשווית ובלי אוטו-טיון במעברים. רק סיה, הפסנתר והקול. התוצאה כמובן מוצלחת למדי. יש כבר מספיק שאמרו, אפילו נעימה יותר מהמקור.

 

ניקי מינאז' - "אנקונדה"
גם מיליארד צפיות ומקום שלישי כרגע באמריקה (הודות לצפיות ביוטיוב בעיקר, לא כי טוחנים אותו ברדיו דווקא), עדיין לא ישכנעו שהלהיט והקליפ האחרונים של ניקי מינאז' שווים משהו. גם לא כשהיא מנסה ללמד דוגמניות לבנות רזות איך לרקוד את התועבה. אבל ככל שהדיבור סביבו נמשך, והוא נמשך, דווקא מתחיל לחבב את כל הפרודיות והטייקאופים שנוצרים לו.

הראשון שקרע היה כמובן רמיקס הפלוצים, שהורד מאז מהרשת על כל מיליוניו, כנראה כי עצבן מישהי...ו עכשיו יש פייבוריט חדש והוא הסרטון בו מעריץ של מינאז' מזמין את סבתא שלו לצפות בוידאו. והיא כמובן מגיבה בדיוק שאתם חושבים.