תוכנית הדו-קרב האחרונה שסגרה את העשיריה של "הכוכב הבא" סימנה את נאוה תהילה ולקר כמעין מאיה איזקוביץ' החדשה וכמי שיכולה לתת פייט לשרי נחמיאס, דווקא משום שהיא כמעט הפוכה ממנה. בקרב הלהקות "רנדום דוגס" היו טובים מאוד, אבל איקי לוי והראסטה היברו מן היו מעולים. האב והבן אריכא נותרו הזמרים המזרחיים היחידים בתוכנית, וחבל. אסיף זילברמן יהיה חייב להיות ממש טוב כי עד עכשיו הוא זמר רק לכאורה. בקרב המתאמצים נדב גדג' שהלך מכות עם השיר של ביונסה ניצח את דוד ממן שעבד קשה בניסיון לדמיין שהוא דרקון.

נאוה תהילה ולקר – "Somewhere Only We Know"

למרות שהקול שלה קצת רעד בהתחלה, לא ממש היה אפשר לעמוד מול הקסם שהרעיפה נאוה תהילה ולקר בשיר היפה הזה של להקת "Keane". היא הצליחה להביא בשירה שלה תחושה שהיא באמת מהלכת בנופים עליהם מדבר השיר, ולהעביר דרך הגוף והגרון שלה את תחושת חיפוש הדרך והמשמעות, והבקשה שמישהו יראה את הדרך, שעליהם מדבר השיר. מעבר לשיר פופ טוב יש כאן מעין תפילה והתחברות למקום ראשוני, בדיוק החומרים מהם עשויה האמנות של ולקר. וכשהכל מתחבר היא אפילו הצליחה להישמע מרגשת, במובן הישן והטוב של המילה.
ציון: 9
מילות השיר בשירונט

 

אוה על קנרש – "Set Fire To The Rain"
_OBJאין עוררין על כך שאוה על קנרש נשמעת רוב הזמן כמו זמרת מקצוענית, כזו שיכולה לעבוד מעולה באולפני הקלטה ולשיר בפרסומות. גם על הבמה היא עוברת יפה. הביצוע שלה ל-"Set Fire To The Rain" של אדל נשמע הרבה יותר טוב בהאזנה שנייה ושלישית עם אוזניות, מאשר בחי בטלוויזיה. בהאזנות חוזרות ניתן להבחין עד כמה היא מדויקת וחזקה, עד כמה השירה שלה מצוינת ומוצקה. הבעיה היא שהתכונות הנהדרות האלה עברו פחות טוב בצפייה בטלוויזיה (ואולי גם באולפן עצמו), שם מפים מזמרת כמוה להגביה בשלב מסויים לאיזה סופר-ווקאל שירקיע שחקים וייצור אלמנט של "וואו". היו בביצוע שלה המון דברים יפים, "וואו" לא היה. וחבל.
ציון: 8.5
מילות השיר בשירונט

 

יפי ואושר אריכא – "מלאת אהבה"
_OBJהגרסה של יפי ואושר אריכא ל"מלאת אהבה" של רובי לוי היתה לא אחידה. הם זמרים טובים ששרו בסדר, אבל עם כמה וכמה עליות וירידות. דווקא אושר היה כאן טוב יותר מיפי, ובבית השני פתח יפה את הקול. עוד לפני כן, בפזמון הראשון, האב עשה לו קול שני, והם צריכים עוד לעבוד על הנקודה הזו, שבה שניהם לא שרים בדיוק את אותו הדבר. כשהקולות שלהם מתחברים באותו נתיב הם נשמעים נהדר יחד, וכמו שכבר שמענו, משלימים זה את זה. יפה לראות איך מתוך הזוג הזה אושר הוא דווקא זה שפורץ למעלה.
ציון: 8
מילות השיר בשירונט

 

אסיף זילברמן – "תם ולא נשלם"
_OBJלצערי הרב אסיף זילברמן ממשיך להיות ה"לכאורה" של העונה הזאת. הוא לכאורה מוכשר, לכאורה זמר, לכאורה חתיך. לכאורה הוא גם יהיה בגמר. הבחירה שלו ב"תם ולא נשלם" היתה סבירה, הביצוע שלו לא היה מספיק חזק. יש לו טכניקה שעבדה ב"אהבת נעוריי" והוא ממשיך איתה - לשיר לכאורה רוק בלכאורה קול של זמר רוק. אין לו באמת יכולת לפתוח את הקול ולשיר חזק ובאמת טוב. אין מה להשוות אותו, למשל לאוהד שרגאי, המבצע המקורי של השיר, שהגיע לגמר של "כוכב נולד" בזמנו, או אפילו לעומר דץ מהעונה שעברה. ברור מה קרן פלס והבנות בקהל מוצאות בו. אבל זה לא זה.
ציון: 8
מילות השיר בשירונט

 

Random Dogs – "יקירתי"
_OBJליבי ליבי על "רנדום דוגס". סוף סוף הסולן שלהם שר באמת ולא צרח. סוף סוף הם עשו את זה בעברית. סוף סוף הם לקחו בלדה ועשו ממנה רוקנ'רול - כל הדברים שמצופה מלהקה כמוהם לעשות בתוכנית ריאליטי מוזיקלית. והם היו מצוינים. אין אף מילה רעה להגיד עליהם. הנגינה היתה טובה מאוד, השירה הטובה, הם נשמעו מגובשים ושלמים, ידעו מה הם רוצים וידעו איך להשיג את זה. באמת באמת יופי של עבודה. ככה צריך. הראל סקעת צודק בכך שהם לא הביאו כאן איזה טוויסט מיוחד או יציאה מטורפת, אלא רק היו נפלאים בדרכם. לי זה מספיק בהחלט.
ציון: 9.5
מילות השיר בשירונט

 

איקי לוי והראסטה היברו מן – "עבדים"
_OBJזה קאבר. זה קאבר אמיתי. ככה אמורה להישמע גרסת כיסוי לשיר. לו ניצן זעירא היה מפיק את "עבודה עברית 3", איקי לוי והראסטה היברו מן עם הביצוע שלהם ל"עבדים" היו קנדידטים. להקת רגאיי שלוקחת את אחד השירים החשובים שנכתבו ברוק הישראלי בעשורים האחרונים ומביאה אותו לגמרי למגרש שלה, לאיך שהוא היה יכול להישמע לו סחרוף היה מתארח בהופעה של מוש בן ארי ומאפשר לפילוני לעבד לו מחדש את השיר. קאבר ששווה סינגל ברדיו וישיבת פלייליסט בגלגלצ.
ציון: 10
מילות השיר בשירונט

 

דוד ממן – "Radioactive"
_OBJדוד ממן הוא חמד של בחור וזמר רומנטי בסגנון דיוויד ברוזה עם פוטנציאל נהדר. כאן הוא הלך אחרי המבטא המצויין שלו באנגלית והמשיכה שלו להרפתקאות ובחר שיר שפחות מתאים לו. הביצוע היה טוב, אבל כיוון שבחירת השיר היתה שגויה, הוא התאמץ מאוד כדי להגיע אליו. הוא היה יותר טוב בקטעים השקטים, פחות טוב כשהיה צריך לשיר רוק. בגדול הוא עמד במשימה ועשה את העבודה, אבל לא הבריק.
ציון: 8

 

נדב גדג' - "Halo"
_OBJעוד דוגמה טובה לבחירת שיר לא טובה, שגורמת למבצע למאמץ יתר. לנדב גדג' אין עדיין את היכולת לשיר את השיר הזה ולצאת ממנו באמת טוב. אין לו עדיין את הקול, אין לו עדיין את הטכניקה. השיר הזה, ברובו, גדול עליו. כל הבית הראשון היה רצף של מילים שנבלעו בזו אחר זו, אי אפשר היה להבין מה הוא שר, ושם הוא הלך לאיבוד. בהמשך הוא העלה את הרמה קצת, ונתן מהגרוב שיש לו, ונתן מהווקאל היפה שיש לו, וכשהוא עלה גבוה לפלצט הוא נשמע יפה, ובגדול הוא שלט בנאמבר וזז והתאמץ (והתאמץ והתאמץ) אבל בגדול זה לא היה מספיק טוב, בטח שלא לשלב הזה. בטח שלא לעומת המקור.
ציון: 8
מילות השיר בשירונט

 

אוה על קנרש - "חומות חימר"
_OBJאוה אכזבה כאן בגלל שהיא כמו הלכה אחורה, לאודישן הראשון. בתוכנית כמו "הכוכב הבא" הזמרים צריכים לעשות התקדמות, שלא לומר קפיצת מדרגה. הם צריכים להיות טובים יותר מתוכנית לתוכנית, וכאן אוה שרה כאילו שהיא באודישן הראשון. אפילו פחות טוב מבאודישן. "חומות חימר" הוא שיר שמזמין התפרצות רגשית, גלויה וסמויה. על קנרש לא הצליחה לבטא בשירה שלה את ההתפרצות הזו. גם אם היתה מחוברת רגשית לשיר, היא לא הצליחה לבטא את זה בשירה שלה. לרגעים היא אפילו נשמעה כמו זמרת קריוקי, וכולם יודעים שהיא הרבה יותר מזה. חבל.
ציון: 7
מילות השיר בשירונט

 

יפי ואושר אריכא – "ארים ראשי"
_OBJבחירת שיר טובה שהובילה לביצוע יפה. הבן והאב השלימו זה את זה היטב, גם כשחילקו ביניהם את הבתים, כמו למשל בבית הראשון, וגם כששרו יחד בפזמון. הם לא זמרים מושלמים, עוד יש להם דרך לעבור, כשהפוטנציאל להתקדם קיים כמובן יותר אצל אושר שעוד לא עוצב עד הסוף, אבל בביצו הזה ספציפית שניהם הצטיינו. הם אפילו הצליחו לרגש, דווקא כשהקולות קצת רעדו בעליות גבוה.
ציון: 9
מילות השיר בשירונט