חתונה רוני דואני (צילום: אלעד דיין)
חתונה לבנה. רוני דואני וחן מונצ'ז | צילום: אלעד דיין

השנה הזו היתה משמעותית בקריירה של רוני דואני (לשעבר סופרסטאר, במקור לירון). אחרי כמה שנות שתיקה היא הוציאה שלושה סינגלים חדשים ("אל תוך הלילה", "לא שם", השיר והקליפ ו"אוהבת עוזבת", שחזר על הטריק של שיר ביטון והפציע כמה ימים לפני נישואיה לבחיר ליבה חן מונצ'ז ("מוזר לי שזה עכשיו 'אשתי' ו'בעלי', בגיל 24").

במקביל התחילה רוני קריירה של הנחייה בערוץ הילדים, ובימים אלה נמצאת בעיצומן של החזרות לפסטיגל בחנוכה, זמן טוב לברר איתה כמה שאלות  בנוגע להמשך הקריירה.

-אהלן רוני.
"היי, מה העניינים".

קול של אישה נשואה

-תגידי, הקול שלך לא נעשה יותר נשי ועמוק עם הזמן?
"לא נראה לי. נראה לי שזה סתם עשה לך את זה בקטע של.. בגלל שאני אישה נשואה. יום אחד התקשרתי להזמין משהו בכרטיס אשראי ואמרו לי 'ילדה, את יודעת שאת צריכה כרטיס אשראי של ההורים בשביל לשלם?', ואני כזה, יש לי כרטיס אשראי, אני אישה נשואה, אני בחורה בת 24".

-שמרוויחה יותר משני ההורים שלי ביחד.
"אה אה, אה! נסחפנו, גלשנו. אל תגיד את זה".

-אבל היתה תקופה שהיית מכונה של כסף לא? עשית המון כסף.
"אה, עבדתי אתה יודע. עבדתי ונהניתי. אני אוהבת לעבוד ואני כל יום אומרת תודה שאני עובדת במשהו שאני אוהבת. לקחתי את האהבה שלי צעד אחד קדימה, אז אני נהנית, בעיקר".

-מי בעצם הקהל שלך היום בגיל 24?
"קהל שאוהב פופ וגם קהל של ערוץ הילדים, שאליו נכנסתי בתחילת חודש יולי. זה קהל מדהים ומחבק ואוהב ובכלל זו סביבה כיפית מאוד. יש את הקהל שהתחיל איתי, כשהייתי בת 17. הם היו אז ילדים והיום הם ממשיכים לעקוב, שואלים על המוזיקה ומגיעים להופעות. פופ זו מוזיקה שנוגעת בכולם, וכל מי שמתחבר למוזיקה שלי יכול גם להתחבר אלי".

"מה זה מצליחה כמו פעם? אני מצליחה בדרך שלי"

-את מצליחה היום כמו פעם?
"מה זה מצליחה כמו פעם? אני מצליחה בדרך שלי, ממשיכה לעשות את מה שאני רוצה. מחבקים אותי מכל הכיוונים. הכניסה שלי לערוץ הילדים זה היה מדהים. שני קצוות הצטלבו כי בכל הזמן שהוצאתי שירים באתי להתארח בערוץ הילדים והם עשו איתי שיתופי פעולה, זה היה בלתי נפרד".

-אבל כבר היית בערוץ ניקולודיון.
"ניקולודיון זה לא כמו ערוץ הילדים, זה משהו אחר לגמרי".

-את לא מרגישה שערוץ הילדים מפריע לקריירה המוזיקלית שלך כזמרת?
"בדיוק ההפך. מה, ילדים לא אוהבים מוזיקה טובה?".

רוני סופרסטאר בשידור ראשון בערוץ הילדים (צילום: עודד קרני)
ערוץ הילדים מפריעה לי כזמרת? בדיוק ההפך. השידור הראשון בערוץ הילדים | צילום: עודד קרני

-המבוגרים רואים אותך שם ואומרים טוב היא אמנית לילדים.
"אל"ף, זה כבר גישה של אנשים וחשיבה של אנשים ואת זה אני לא יכולה לשנות. אם נכנסים עכשיו לדיון מעמיק, פילוסופי וגדול, שזה משהו שאני עסקתי בו בשלוש השנים האחרונות בתואר הראשון שעשיתי בתקשורת ברייכמן, על איך פני התקשורת השתנו. ובכלל מה שהיה בתקופת 'סופרסטאר' זה לא אותו דבר כמו היום. התקדמנו. אם זה התקשורת שהתקדמה, אם זה אני שנמצאת במקום אחר וממש לא חושבת שיש קשר בין ערוץ הילדים לבין המוזיקה. מבחינתי המוזיקה זה העוגן".

-את משדרת בשירים שהוצאת השנה שאת זמרת למבוגרים שמשתמשת בדימויים נשיים.
,אני לא משתמשת בדימויים נשיים. אני בחורה בת 24 שהתחילה בגיל 17 והתבגרה מול העיניים של כולם לטוב ולרע. ממשיכה לעשות את המוזיקה שלי, אלבום שלישי, שלקח לי שלוש שנים לעבוד עליו".

"פופ זה סוג של דרך חיים"

-ומתי הוא אמור לצאת?
"אתה יודע, היום בעידן הסלולר והאינטרנט פלסטיק זה פחות חשוב. הכי חשוב התוכן והמוזיקה ובאמת זה היה שלוש שנים של עבודה מאוד מאוד קשה. כיתתי רגליים בין מלחינים ומעבדים כי כל הקונספט של האלבום הזה שונה. האנשים שאני עובדת איתם הם אנשים מהארץ. זה משהו שבשני האלבומים הקודמים לא היה כי את רוב המוזיקה הבאנו מחו"ל ותרגמנו אותה. לעבוד עם דור דניאל וברק פלדמן ואמילי קרפל, וינון יהל שעובד עם פאף דדי ופיני ארונבייב שאני ממשיכה לעבוד איתו אחרי שהוא עשה את 'סופרסטאר', 'מותק 2' ו'סוד', אני הולכת קדימה".

-האלבום מוקלט? מוכן?
"כן. יש טראקים מוכנים מוקלטים ואני תמיד מחפשת עוד ועוד חומרים. מוזיקה זה דבר אינסופי. אנשים לא מבינים, ואני לא יודעת איך להסביר את זה. פופ זה משהו שאתה חי אותו, שאתה נושם אותו. זה סוג של דרך חיים, אתה יודע".

"העבודה על האלבום זה היה טיפול פסיכולוגי שלא נגמר"

-את אוהבת בכלל לעמוד מול מיקרופון באולפן ולשיר? יש לך סבלנות לזה עדיין?
"בטח. אני אוהבת לעמוד מול מיקרופון ולהיכנס לתוך העולם שלי ולהביא, כשאתה יודע כשאתה באולפן ומקליט שיר אתה רוצה שהוא יעבור דרך הרדיו וייגע באנשים. העבודה על האלבום זה היה טיפול פסיכולוגי שלא נגמר. אם זה לשבת עם כותבים ולדבר איתם. ואז יוצאים השירים, ולבוא לאולפן הקלטות. אין. מוזיקה זה דבר שזורם בכל הגוף ונוגע בכל דבר שאני עושה".

-את חושבת שלמותג "רוני" כזמרת יש תאריך תפוגה?
"אני לא אוהבת להשתמש במילה 'המותג רוני'".

-את לא רוצה לכתוב בעצמך את השירים שלך?
"בן אדם לא יכול להיות טוב בהכל. השאיפות שלי הן להמשיך לעשות מוזיקה ולהיות זמרת פופ כי בזה אני טובה. אם יבוא יום שבו אני אצליח לכתוב ברמה של היוצרים שנמצאים בשוק ואני עובדת איתם אני אטפח לעצמי על השכם ואגיד 'שאפו', אבל אני יותר טובה בלשבת עם כותב ולדבר איתו והוא כבר מוצא את המילים הנכונות כדי שייצא משהו שאפשר לשיר ולהלחין".

"בפסטיגל קוראים ל'רוני' ואני ודלומי מסתובבות"

רוני דלומי בקרנבל (צילום: רוני דלומי)
"התחברנו בחזרות לפסטיבל". רוני דלומי | צילום: רוני דלומי

-מי המתחרות הגדולות שלך היום? רוני דלומי?
"נראה לי שהנישת פופ מספיק גדולה להכל. גם רוני דלומי לא עושה את הסגנון שלי, יש לה את הסגנון שלה. אנחנו עכשיו עובדות יחד בחזרות לפסטיגל ויוצא לנו לדבר ואנחנו מאוד מתחברות. כל פעם שקוראים 'רוני' שתינו מסתובבות ושמות המשפחה שלנו בדל"ת אז צריך לחכות כבר לאות השנייה כדי לדעת אם זה 'דלומי' או 'דואני'. היא בחורה מקסימה ואני לא חושבת שהתחרות התחילה. צריך עוד וזה רק מחזק את סצנת הפופ העוד תוספת הזו".

-חוץ משתיכן מי עוד בעיניך נחשב?
"אני אוהבת מאוד גלעד שגב, את אברהם טל, שקניתי את האלבום האחרון שלו".

-אהבת את הדיסק השני של הראל סקעת?
"לא שמעתי אותו, אבל אני מאוד אוהבת את סקעת ואת השירים שהוא הוציא עד היום. אני אוהבת את מירי מסיקה וקרן פלס, את משה פרץ אני מאוד מאוד אוהבת יש לו אחלה שירים".

מופיעה בקניונים. בטח

-את מופיעה בקיץ בקניונים?
"בטח. ההופעה שלי רצה. אני עולה עם ארבע רקדניות ושתי נגניות, מתופפת וגיטריסטית ואנחנו בנות שנותנות בראש בהופעה. אני שרה את כל הרפרטואר עם כל הלהיטים החדשים ורמיקס חדש ל'סופרסטאר'. אני נותנת הכל במשך 45 דקות".

-את בסדר עם זה שחוץ מעניין החתונה לא היה סביבך רעש תקשורתי בשלוש שנים האלה?
"דווקא היה רעש סביב 'לא שם' שיצא לפני תשעה חודשים. כל השנים שעבדתי על האלבום זה היה מכוון שלא יהיה רעש תקשורתי, כי לא הוצאתי שום דבר".

-אבל לקהל יש זיכרון קצר. אתה נעלם לשנה וכבר קוראים לזה קאמבק.
"כן השתמשו במילה 'קאמבק' שזה היה מצחיק שבחורה בת 24 עושה קאמבק. צריך לשמור את המושגים האלה לגילאים קצת יותר מבוגרים ולהיעלמויות קצת יותר גדולות".

>> מי חם בטירוף על אורנה דץ? השיר שמשגע את הרשת