שלומי סרנגה קיבל אתמול אלבום זהב על "מונו", האלבום איתו עשה השנה את ה"קרוס-אובר" ממוזיקה יוונית בלבד למוזיקה ישראלית, מסע שהתחיל עוד כשהיה ילד בשכונת תל-כביר. האלבום כלל מלבד הלהיט הגדול ושיר הנושא גם שירים כמו "שר את חיי", "את""מקום אחר" ו"עוד יום יבוא" בדואט עם זהר ארגוב המנוח. בעקבות האלבום יצא סרנגה למופע, ששילב עברית ויוונית.

"חבל לי שאבא שלו לא רואה אותו, כי הוא היה מאוד רוצה לראות אותו. אני שמחה בהצלחתו ואני בטוחה שהוא רואה אותו מלמעלה", אומרת עדינה סרנגה, אמו של שלומי סרנגה, על השנה היפה שעברה על בנה.

איזידור סרנגה, אביו של שלומי, היה אמרגן חובב שניסה לעזור לזמרים צעירים לפרוץ בתחום המוזיקה היוונית. הוא נפטר כששלומי היה בן 14 ולא זכה לראות את בנו הופך לזמר מצליח בזכות עצמו, ודווקא בתחום המוזיקה היוונית. "ההצלחה שלי היא בזכותו", אומר סרנגה, "כי מה הסיכוי שבחור בן 20 ששר קזנג'ידיס יהפוך להיות זמר ישראלי-יווני שמגיע היום לכל בית".

"שלומי הוא זמר מדהים", אומר המוזיקאי והזמר יוני בלוך, שעבד עם סרנגה על שירים באלבומו האחרון, "בתחום שאני בא ממנו אין דברים כאלה", מוסיף בלוך, "אז בשבילי להכיר אותו זה היה כמו להכיר עוד כלי נגינה".

שלומי סרנגה יעלה מופע אקוסטי מיוחד מחר (חמישי) במסגרת פסטיבל תל אביב. "אנפלאגד זה הכי קרוב ליוון המקורית, למוזיקה היוונית של שנות ה-50'", אומר סרנגה. וגם הכי קרוב לאבא שלו, שעדיין מלווה אותו לכל הופעה, גם 23 שנה אחרי שנפטר.

שלומי סרנגה בקטע מהראיון לגל אוחובסקי במסגרת "פס-קול העשור".

שלומי סרנגה עושה שמח באולפן השקוף של ערוץ 24.