אין תמונה
"חשבתי ש'כוכב נולד'' קטן על מי שסיים 'רימון', אבל זה לא ככה"

אחד המתמודדים היותר שווים (מוזיקלית, ולא רק) בעונה האחרונה של "כוכב נולד" היה בן צוק. לא היה לו את הטריק של ליבי או את החינניות והעלק-תמימות של ישראל, אבל כל מי שצפה בעונה יכול היה להתרשם שמדובר בזמר של ממש, מבוגר (28, עובד בחברת תוכן שיווקי) ומבושל יותר משאר המתמודדים. וזה לא סתם. כבר שנה וחצי שבן צוק הוא גלגל מרכזי בהופעות של להקת "סולמה", אותה הקים לפני שלוש שנים עם חבר שהכיר בהודו. מחר, שישי בערב, ב-19:00, אחרי שצברו קהל במועדונים כמו הבארבי, הזאפה והביט, יעלו בן צוק ו"סולמה" על במת פסטיבל התמר בקיבוץ עין גדי, ויראו לקהל שעם כל הכבוד "כוכב נולד" היא לא חזות הכל.

"אנחנו להקה מיוחדת", מסביר בן צוק, "שבעה חברי הרכב, שלושה סולנים, שעושים מוזיקה שמחה ומגוונת במיקס של רוק, רגאיי, fאנקי, מוזיקת עולם סטייל 'שוטי הנבואה' וג'אז, כי כמה מאיתנו בוגרי 'רימון'. יש הרבה יוצרים בהרכב וכולם באים לידי ביטוי. פיתחנו סאונד משלנו, עם הרבה מאוד שירות וקולות מיוחדים וכלים מכל העולם. אנחנו פותחים את ההופעה עם פאן-טם, כלי הקשה שוויצרי, שנראה כמו חללית ונשמע קצת כמו סאונד אלקטרוני. במקום מתופף יש לנו שני פרקשניסטים, בס, קחון, דרבוקות, שני גיטריסטים וקלידן. יש לנו גם כנרת, אבל היא חוזרת מארה"ב רק בעוד שבועיים ולא תופיע איתנו מחר. כל השירים שלנו הם מקוריים, חלק באנגלית וחלקם בעברית".

-למה "סולמה"?
"על שם הסבתא של אחד החברים. יש לנו גם כינויים: ג'וני באבא תוף, סאפא, פונדי, שמלצר. לי קוראים בנצוק. אנחנו מפוזרים ברחבי הארץ. אני מעמוקה בגליל, ליד הקבר שמשתטחים עליו, יש מקיבוץ יראון, מנטף, כל הארץ. זה הרכב של חברים שנוצר מתוך חברות. שלושה שהקימו ושיטת חבר מביא חבר, משם זה התפתח למשהו ממש רציני. פתאום הבנו מה יש לנו ביד ומה זה עושה לנו, גם מוזיקלית ומכל הבחינות".

-מתכננים הקלטות?
"אנחנו עכשיו לפני הקלטה, הולכים להתחיל לבחור קטעים לדיסק ויש הרבה מאוד שירים וצריך לסנן ולבחור וכל הזמן יש עוד, ממש צריך להחליט בכל הופעה מה הפלייליסט. תוך חודשיים-שלושה ניכנס לאולפן. המפיק מוזיקלי עוד לא סגור, אבל אנחנו מאמינים ששנה מעכשיו יהיה דיסק. היו לנו הצעות והחלטנו שהולכים לאט ובונים את זה כמו שצריך. אחרי שנה וחצי של הופעות אנחנו מרגישים שבנינו את עצמנו טוב דרך הקהל, בשביל להגיע לעוד אנשים".

אין תמונה
"הלב שלי נמצא במוזיקה שאני כותב ומלחין עם החברים שלי"

-אחרי 'כוכב נולד' הגיע להופעות שלכם גם קהל שבא בגלל שראה אותך בתוכנית?
"מאז 'כוכב נולד' היו רק שתי הופעות, ואם זה קרה אז לא שמתי לב לזה. הקהל שלנו נע בין 20 ל 35-40, יחסית מבוגר, קהל מדהים ויפה שבא לרקוד ולשיר, להשתחרר ולהשתולל, זו הופעה מקפיצה".

-החבר'ה תמכו בהליכה של ל"כוכב נולד"?
"כן. בתוך ההרכב תמכו ופרגנו בצורה נהדרת ומגיעה להם תודה. הם נתנו לי אופציה לבדוק משהו. מאוד החמיא לי ש'טדי' פנו אלי וביקשו שאגיע. התהליך התחיל דרכם. לא חשבתי ודמיינתי שאהיה בסיטואציה הזו. חשבתי ש'כוכב נולד' קטן על מי שסיים 'רימון', עד שהגעתי וראיתי שזה לא 'פיס אוף קייק'. נהניתי מאוד, זו היתה חוויה חזקה יותר ממה שדמיינתי, אבל אני שמח לחזור למוזיקה המקורית ולחברים ולמה שהוא כרגע האישיו האמיתי שלי במוזיקה. המסקנה שלי מ'כוכב נולד' היא ללכת עם עצמך, מה שאתה באמת מרגיש וחושב, וזה לא קל כשאתה נמצא בתוך המערבולת הזו, כי אתה מוצא את עצמך בסיטואציה של מערכת דורשת ממך לשיר קאברים, עם אמוציות ורגשות שאתה לא מכיר ולא חווית לפני כן. אתה מוצא את עצמך עושה דברים שבדיעבד מבחינה מוזיקלית היית עושה אחרת".

-מצטער?
"לא מצטער, אבל יש הרבה שירים וקטעים שעשיתי ונהניתי ויש קטעים שפחות. אתה לומד לבקר את עצמך, לומד מטעויות, מדברים שעשית בלי להיות שלם איתם. למדתי שאני אמור לעשות את המוזיקה שלי כי בזה אני טוב לפי מה שאומרים אחרים, מוזיקה מקורית שאני כותב ומלחין עם החברים שלי. זה מה שעושה לי טוב, מפרה אותי, שם נמצא הלב שלי ושם אני נותן את מה שאני באמת. ההרכב הזה מוציא ממני מוזיקה שמבחינתי היא חלומית מבחינת מה שזה נותן לי. אחרי שנגמרה התוכנית לא רציתי להצטרף להופעות של 'כוכב נולד' והעדפתי לחזור לעבודה עם 'סולמה' אחרי חודשיים-שלושה של הפסקה".

-שומר על קשר עם מישהו מהתוכנית?
"תאיר היא חברה ממש טובה, ובמקרה גם בת זוג של חבר טוב שלי, בלי קשר לתוכנית. אני לא בקשר יומיומי אבל מתעדכן ושומע מה קורה עם עדי וכרמל. אולי נארח מישהו מהם בהופעה של 'סולמה'. אנחנו מאוד אוהבים ניסיונות מוזיקליים".
-מה היה קורה אם היית זוכה ב"כוכב נולד"?
"הייתי מביא איתי את הלהקה לגמר. הלהקה תמיד היתה ממשיכה גם אם הייתי זוכה".