כבר יותר מעשרים שנה  שברוך פרידלנד, שיחגוג השבוע 45, מתעקש לקרוא לעצמו 'תופעת דופלר'. עד היום כתב פרידלנד שירים כמו 'ליפול על גן עדן' ו-'מקיץ אל החלום', הוציא שלושה אלבומים בעברית ושניים באנגלית, הפיק, ניהל אמנים אחרים, הוציא לאור, ובקיצור- עשה מוזיקה, לרוב הרחק מאור הזרקורים.

בימים אלה הוא מוציא את 'נשחק באהבה', שיר גיטרות חזק, ראשון מתוך אלבום חדש, שעתיד לצאת בחודשים הקרובים. "יש כבר שירים מוכנים, אבל אחד הפקטורים בהוצאת האלבום יהיה ההצלחה של הסינגלים", מסביר פרידלנד. "אני מקווה שהעורכים ברדיו מחוברים לחושים המוזיקליים שלהם. כי השיר הזה הוא שיר טוב, שנשמע מצוין, זה לא קשור לברוך או ל'תופעת דופלר'. השיר מתאים לשידור וכל השאר זה שטויות".

-למה בחרת להוציא עכשיו דווקא אותו?
"זה אחד הראשונים שהתחלנו לעבוד עליו והוא נשמע לנו מגניב, שונה קצת מדברים של דופלר שעשיתי בעבר. רצינו לחדש ואולי לתפוס אוזן של מי שלא מכיר אותנו. הרבה מהקהל שישמע אותו היום, זה יכול לעשות לו משהו. השיר הבא שייצא יהיה משהו אחר לחלוטין. גם הוא יזכה להפקה יפה ויהיה מאוד מלודי. מבחינת סגנון האלבום יהיה שילוב של פופ, רוק וכל מיני השפעות עכשוויות, נגיעות בחומרים ישנים שעשיתי. אני הרבה דברים. כותב בכל סגנון שהוא, בהתאם לצרכים".

-כשאתה אומר "אנחנו" למי אתה מתכוון?
"אני עובד עם רון חכמון ובנג'י עזריה, מפיקים צעירים. אני נוסע לאולפן שלהם, מקליט שם, אנחנו עובדים על עיבודים ונגינה, משקיעים המון בהפקה המוזיקלית, מתעמקים בפרטים הקטנים והטכניים כדי להגיע ל'פרודקשן ואליו' גבוה, ואפשר לשמוע את זה בתוצאה. את המיקס והמאסטרינג עושה אייל קצב, שחזרתי לעבוד איתו אחרי 15 שנה".

-למה אתה קורא לזה 'תופעת דופלר' ולא משתמש בשם שלך?
"שאלה טובה. הטייטל 'תופעת דופלר' מלווה אותי כבר 22 שנה אז זה נוסטלגי. יש קהל שמגלה נאמנות ללהקה. לא כולם עושים את החיבור בין השם שלי לשם הזה, וגם בשביל ההמשכיות. יש אנשים שמלווים אותי לאורך שנים כמו תמי אשל, אז זה לא רק ברוך, למרות שאני המבצע המרכזי. תמי מנגנת ומופיעה איתי תמיד, מאז שזה התחיל. עכשיו אני מנהל אותה בצמד שנוסע לפסטיבל חשוב ברומניה".

-איזה צמד?
"תמי וניר חלמיש, שהיה באחד השלבים האחרונים בריאליטי של 'גריז'. יש להם שני שירים בהפקה שלהם שהתקבלו לפסטיבל שהוא השני בגודלו באירופה אחרי האירוויזיון, עם 30 משתתפים ממדינות שונות, חצי גמר וגמר, אירוע שמתקיים כבר 40 שנה ומרתק 22 מיליון רומנים. שם התגלו כריסטינה אגילרה וחוליו איגלסיאס. השנה יופיעו שם סימפלי רד. לפני 12 שנה לקחתי לשם את ירמי קפלן. תמי וניר קיבלו חסויות מאקו"ם וממשרד החוץ. הם ישירו שם בעברית, אנגלית ורומנית. על פי הכללים הם יבצעו שיר מקורי ושיר רומני, שהיה להיט גדול והם עושים לו עיבוד חדש. זה כמו שבעז מעודה הלך לפסטיבלים אחרי האירוויזיון, אותו סגנון. אני נוסע איתם, והגמר יערך ב-6 בספטמבר".

-יש פער בין כמה שעשית לכמה שזה זכה לתהודה?

ברוך פרידלנדר (צילום: עדי רם)
"אם היה לי אגו הייתי מגיע הרבה יותר רחוק" | צילום: עדי רם
"כן, אבל זה נובע מתקציבים של פרומו. העבודה ב'דופלר' היתה תמיד בלייבל העצמאי, עם הפצה של הד ארצי. ההפקות היו עצמאיות. זה קצת עוצר מבחינת יכולת להגיע לכולם. היו לי שירים כמו 'ליפול על גן עדן' ו'מקיץ אל חלום', אבל הפנים והשם פחות מוכרים לקהל הרחב. בתחום הזה צריך אגו גדול, והלוואי והיה לי חצי ממה שאומרים שיש לי. בלי אגו בתחום הזה אי אפשר. אבל אם היה לי אגו הייתי מגיע הרבה יותר רחוק".

-אתה מרגיש שאתה מקבל מספיק פרגון מהתקשורת?
"כן. אני לא דואג מפרגון. לא אכפת לי אם מפרגנים לי או לו. העיקר שיקשיבו לשירים. לא שיתיחסו אלי או ל'תופעת דופלר' בפרגון, אלא שיפרגנו לשיר. שוכחים שמתחת לסלבס וליחסי ציבור יש מוזיקה ובזה אני מתעסק לא בשטויות האלה. אני עושה מוזיקה ב 22 שנה האחרונות ואם היא טובה אז שישמיעו אותה".

-תצא להופעות?
"כשאחזור מחו"ל אכנס לחזרות עם הרכב. כמו האלבום, זה פקטור של איך הסינגלים יתפסו ברדיו. אני לא רוצה לצאת לדרכים בלי שיש לזה ביקוש אמיתי. יש לי ילד קטן בבית. אם יאהבו את זה אני אשמח לעשות את הצעד, למרות שבשבילי לצאת להופעות זה להפוך עולמות".

-אתה כבר בן 45.
"אני נשמע ונראה פחות, בגלל זה אני עדיין מתעסק במוזיקה בכיף. אני חושב שאני עוד צעיר וכל עתידי לפני. יש לי עוד 20 שנה לפנסיה".