לאביב גפן יש היום כאלף סיבות טובות לחייך, אחרי שמילא אמש את מועדון התאטרון ביפו בכאלף מעריצים פנאטים שהכירו בעל פה כל שורה דווקא מהשירים הפחות מוכרים שלו. היה זה מפגן מחויבות אמיתי של אותם "ילדי אור הירח", שהולכים עם גפן בנאמנות כבר יותר מעשור וחצי.

גפן ציין אמש, גם אם באיחור קל של שנה, עשר שנים להוצאת אלבומו המתריס ביותר, "חלולים". אלבום שנכתב בשנים 96'-97' כריאקציה לעליית בנימין נתניהו והליכד לשלטון בבחירות שאחרי רצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל.

מופע הארד-קור

"חלולים" הוא אלבום רוק אגרסיבי, שנפתח עם השיר "המלחמה הבאה", שכולל את השורות "ואת מי שצריך להרוג כבר הרגו / ואת מי שצריך להמליך כבר המליכו", ואחריו שירים מתריסים לא פחות כמו "בוקר טוב, איראן", "בום בום" ו"צא מהמחשב", שנכתב בתקופה בה החל האינטרנט. להיכנס חזק לארץ ונולדה היסטריה מכך שאנשים יפסיקו לתקשר ביניהם.

שירה גפן, אביב גפן הופעה 7 (צילום: אלעד דיין)
שירה גפן שרה "חלולים" במופע של אביב גפן | צילום: אלעד דיין

בהתאמה, היה זה מופע בגוונים אפלים. גפן ביקש מהקהל מראש להגיע בלבוש שחור, ולבש בעצמו בגד כהה, אחד מאותם פרטי לבוש שרק הוא מסוגל לשים על עצמו ולהיראות בהם טוב. בכניסה איפרו מאפרות את הקהל בצבע שחור ונצנצים, כיאה ל"ילדי אור הירח".

מוזיקלית היה מדובר בהארד-קור, כמעט ללא להיטים. "נערות ריינס", להקת פאנק חדשה יחסית. שלא לוקחת שבויים, חיממה את האווירה. אחרי הוקרן על מסך ענק סרט בן כמה דקות, עם תיעוד מיוחד מהקלטות האלבום "חלולים" ב-1997. לצד גפן כיכבו בו היועץ האמנותי של האלבום ברי סחרוף, המפיק המוזיקלי משה לוי ושלום חנוך, שהתארח בשיר "בום בום" בשירה וגיטרה.

שירה גפן התארחה ב"חלולים"; משה לוי ב"בום בום"

כשגפן עלה הוא ניגן את האלבום "חלולים" כולו, מהתחלה ועד הסוף. שירה גפן, אחותו, הצטרפה אליו בשיר הנושא "חלולים". משה לוי, אותו כינה אביב גפן "הג'ורג' מרטין שלי" (על שם המפיק המוזיקלי המיתולוגי של הביטלס), ביצע איתו את "בום בום".

אביב גפן הופעה 9 (צילום: אלעד דיין)
אלף סיבות לחייך. אביב גפן במופע העשור ל"חלולים" | צילום: אלעד דיין

כשהסתיים הרצף של "חלולים" המשיך גפן, כמובטח, עם שירים נדירים מפינות אפלוליות יותר של הקריירה שלו, כמעט ללא להיטים. הקהל, שהפתיע וקיבל את החומר הקשה בזרועות פתוחות, שר את כל המילים, כאילו היו אלה הלהיטים הגדולים ביותר של אלילם.

סיים עם "סוף העולם"

בחלק הזה כיכבו שירים כמו "דיכאון" מהאלבום "השלישי" של גפן, "ממנטו מורי 2", "גנרל" מהאלבום הראשון ו"הולכת על המים", שיר בונוס מההוצאה הכפולה של האלבום "עם הזמן".

המופע הסתיים עם "אל תכעסו" מהאלבום השלישי, ובהדרן ביצע גפן את "חושך" מ"ממנטו מורי" וסיים סופית עם "סוף העולם", שיר שהוקלט עם ברי סחרוף בתקופת "חלולים" והיה הלהיט היחיד בערב המיוחד הזה.