שי גבסו מדבר (תמונת AVI: mako)
"עדיף שאדם יחשוב על ארבע אמותיו, כי רק שם נמצאים החיים". שי גבסו | תמונת AVI: mako

הסערה סביב עמיר בניון והשיר "אחמד אוהב ישראל" שפוגע בערביי ישראל ומכליל אותם כרוצחים, הוציא רבים משלוותם, ביניהם גם הזמר שי גבסו, שהחליט לכתוב לבניון מכתב אישי ולפרסם אותו בדף הפייסבוק שלו. במכתב קורא גבסו לבניון להפסיק להסית ולהתחיל להפיץ אהבה.

וזה נוסח המכתב:

"מר עמיר בניון, אתה אוהב שהשיח מתנהל בפלטפורמה ציבורית, וגם אני, לכן אני כותב כאן ולא מתקשר אליך. אתה כותב בשיר החדש שלך ש 'אחמד לא גדל על אהבה' - אז בוא נלמד אותו אהבה. בוא נדבר אהבה, בוא לא נלהיט את הרוחות ואת ציבור הטוקבקיסטים - שהכעס והשנאה הם הריגוש שלו. בוא נרגש אותם באהבה.

"בוא נראה להם שכולנו בני האדם באותו הצד, בוא נראה להם פתח אל העולם שבו מנהיגים אמיתיים הם אנשים שרואים מעבר לשם של בן אדם, מעבר לזהות של הבן אדם, מעבר למקום המגורים של אדם, מעבר לדת של הבן אדם. כי רק ככה רואים באמת את האדם שמאחורי העיניים. בוא נראה להם שיש מי שמנסים ללכד אותנו על ידי שנאה לאחר וקוראים לעצמם מנהיגים.

"לאן שאדם הולך מוליכים אותו. זה סוד שאנשים מתחילים לגלות. אנשים שמאמינים שצריך לדאוג ושמים כסף בצד לשעת הצורך- השעה תבוא. מי שחושב שמלחמה יכולה להתחיל בכל רגע- המלחמה תתחיל. כי לאן שהמחשבות לוקחות אותנו, שם אנחנו נמצאים.

עמיר בניון (צילום: אוהד רומנו)
"קול אלוהים בדממה דקה"? עמיר בניון | צילום: אוהד רומנו

"אבל מי שלא חושב על מלחמה- זה לא אומר שהוא בבועה, זה לא אומר שהוא מנותק, זה לא אומר שהוא נאיבי. זה אומר שהוא חושב על משהו אחר. ועדיף שאדם יחשוב על ארבע אמותיו, כי רק שם נמצאים החיים, רק שם נמצאת החברות לכל אדם מבלי קשר למוצאו, שם נרקמים עולמות ופרחים ללא האינטרסים הזרים שמשפיעים עלינו מי שחושב שהוא יודע יותר טוב מאיתנו מה טוב לנו.

"כל בני האדם רוצים אהבה ויש רק כאלה שפשוט לא הבינו את זה. הם אלה שרגילים לשקר ולא לאמת. לציניות ולא לאינטימיות. לקיצורי הדרך ולא לדרך. ואיכשהו הם הגיעו לצמרת- כי הם שיקרו. הם הגיעו למנהיגות והם רוצים את הציבור חיוור מחוסר ידע, נבוך ומתלהם.

"אבל אנחנו נרים ראש ובשקט בשקט נראה להם שהחכמה שלנו גדולה יותר, אנחנו רואים שהם משקרים, אנחנו רואים שהם עצמם לא יודעים שהם משקרים לפעמים, אנחנו רואים את אלפי הנחילים שזורמים בחברה שלנו, מטונפים מחוסר דיוק, ומהווים סכנה להתפוררות חברתית. להתפוררות הצלם שלנו. אנחנו רואים את זה ובוחרים לא לשקר כמותם. קול אלוהים בדממה דקה. בוא נלמד אהבה. בניון, בשירתך היפה למד אותנו אהבה, כי חושך יש כאן די והותר".

גבסו על בניון: "מעניק לי השראה"

כזכור, שי גבסו הוא דתי לשעבר, שהסיר את הכיפה, והוציא באלבמיו כמה שירי מחאה, שניתן לפרש אותם לכל מיני כיוונים, כמו השיר "נשק" שיצא לפני יותר מחמש שנים ודיבר על גל אלימות בחברה הישראלית.

בראיון ל-mako לפני שלוש שנים אמר גבסו על בניון: "הוא נותן לי השראה ביג טיים ואין הרבה כמוהו. הוא גורם לי לחשוב שזה אפשרי. כל המחסומים האלה קיימים ואם אתה מתייחס אליהם זה גונז לך את החלומות. אני מאמין שהקהל מצפה לפס-קול של תקופה, לדברים גדולים וחזקים. אני לא יודע אם המחאה נכתבה פה במוזיקה, כי יש נתק בין האמנות למה שקורה בשטח".