ניר גבע - "תיקון"

ניר גבע, גיטריסט מוביל, שמנגן עם רמי קליינשטיין והדג נחש, ובעבר עם עברי לידר, גלעד שגב ובהופעות של "כוכב נולד, מוציא בקרוב אלבום משלו. "תיקון" הוא השיר הראשון שכתב לאלבום.
כשהיה ילד צעיר נהרג טל גבע, אחיו של ניר, מפליטת כדור בעת מילוי תפקידו בצה"ל. השיר מדבר על החוויה שלו כאח שכול, כילד ואחר כך כבוגר, שגדל לתוך השכול, ולדבריו: "זה עיצב אותי, לצערי או לשמחתי עוד לא הבנתי". מתוך האובדן חש ניר הרגשה של "תיקון", כשהצליח לראשונה לגעת בכאב מהמקום שתמיד רצה. זוהי גם נקודת הפתיחה של יצירתו באלבום שכולו "מסע נפשי מתקן": "כבד אבל חיובי, עמוק אבל אופטימי, כואב אבל פחות".

"הקציצות של לידיה" - "ארץ אש"

"הקציצות של לידיה" היא להקת רוק מקורית הפועלת משנת 2002. 4 קיבוצניקים ומושבניקים מאזור הכנרת שהכירו באולפן למוזיקה "עמק הירדן" בו למדו. הגיוס לשירות הקרבי לא קטע את המשך שיגרת הלהקה. אביתר אדרי - סולן וגיטריסט, 23, מקיבוץ מעגן, השתחרר משירות קבע ב-2008 מחטיבת כפיר. גלעד הרצוג - באסיסט, 22, ממושב אלמגור, השתחרר ב- 2008 מחטיבת גבעתי. מאור דורני - קלידן, 22, מקיבוץ דגניה א', לאחר שנה וחצי של "שנת שירות" התגייס לתותחנים ולאחר קורס חובשים מילא מגוון תפקידים בחיל הרפואה. יובל וייסלר - מתופף, 20, מקיבוץ אפיקים, התגייס לסט"ילים של חיל הים.

בתום השירות (של חלקם) החלה העבודה על אלבום הבכורה. מבצע "עופרת יצוקה" וצו 8 תפסו אותם בעיצומם של ההקלטות אך תוך זמן קצר גם "מבצע" זה היה מאחוריהם. השיר "ארץ אש", נכתב על ידי הסולן אביתר אדרי בעקבות מותו של חברו מלקו אמבאו ז"ל, שנפל בקרב בבינת ג'בל במלחמת לבנון השנייה.

טל גור - "תחילה בוכים"

טל גור, יליד בסיס חיל האוויר ברמת-דוד, הוא סקסופוניסט, בוגר האקדמיה למוזיקה בירושלים במגמת ג'אז וחבר ההרכב "מארש דונדורמה". לפני כשנה הוציא גור את אלבום הבכורה שלו, אלבום ג'אז מודרני בשם "Air portrait", שזכה לביקורות מפרגנות והוביל אותו להופעות ברחבי הארץ.

בימים אלה מוציא גור סינגל ראשון מתוך אלבום שני, שרובו שירי משוררים. את השיר "תחילה בוכים" הלחין למילים של אברהם חלפי. השיר נפתח במילים: "תחילה בוכים / אחר כך הבכי מתאבן / אחר כך זוכרים דבר אחד ויחיד / את נפילת הבן". לצפייה בקליפ

"תפילה לשלום"

את השיר "תפילה לשלום" הקליטה רשימת אמנים מכובדת, הכוללת את אילנית, הראל מויאל, לאה שבת, אלי לוזון, סי היימן ומומי לוי, בליווי התזמורת הסימפונית החדשה חיפה, מקהלת הילדים "לי-רון" וחבורת הזמר "קול-הזרם". את השיר כתבה חמוטל בן-זאב-עפרון והלחין דורון ב. לוינסון. המעבד והמפיק המוזיקלי הוא אלדד שרים, שגם ניצח על התזמורת.

לוינסון, יוזם השיר, שירת כמפקד פלוגה בשריון ונפצע קשה בקרב על "החווה הסינית" במלחמת יום הכיפורים. את השיר הלחין לזכרם של שלושה מחבריו: סמל נתן ליבני, סרן ישראל איגלברג וסרן יוסי דירהלי ז"ל, ובחר להקדישו לזכרם של רס"ן בנייה ריין וצוות "כח בנייה" ז"ל ולזכרם של כל חללי מערכות ישראל.

"בין השמשות" - "עוד לא אהבתי די"

ולסיום – משהו יפה באמת - להקת "בין השמשות" בראשותו של הסולן יוני גנוט הקליטה גרסה משלה למילים המרגשות שכתבה נעמי שמר ז"ל. המילים העסיקו את גנוט מזה תקופה ולדבריו בעיקר הפער בין החוויה וההרגשה הפרטית המתוארת בטקסט לבין המקום והרוח הלאומית שהשיר תפס בקאנון הארץ-ישראלי. השיר הוקלט ברוח הפרשנות האישית.
''בין השמשות'' הם הרכב רוק רוחני. להקה מעורבת, שחברים בה דתיים וחילוניים. הלהקה משלבת בין מוזיקת רוק לטקסטים אישיים בהשראת המקורות. הופעותיה ידועות כחוויה מיוחדת.