יפה ירקוני
מזל טוב. יפה ירקוני

יפה ירקוני, כלת פרס ישראל ואחת הזמרות הגדולות בתולדות הזמר העברי, זמרת אהובה שגידלה דורות של מאזיני ואוהבי מוזיקה, חוגגת היום 85 שנה.

מפאת גילה ועקב מצבה הבריאותי חגגו לה חברים, בני משפחה ואמנים בערב הוקרה מיוחד, שכלל תערוכת צילומים מכל שנותיה על הבמה ומחוצה לה.

בין היתר התברר בערב הזה כי למרות מה שהיה מקובל לחשוב משך שנים ירקוני ושושנה דמארי לא היו מסוכסכות אחת עם השנייה, ואף היו חברות.

חיזוק לכך ניתן יינתן ביום שישי הקרוב, בשעה 17:00בתוכנית מוקלטת של "כל ההתחלות" ברשת ג', בה יארח אלי לפיד את ירקוני, שסיפרה על יחסיה המורכבים עם דמארי. בתוכנית יושמע השיר "כשהיינו ילדים" בביצוע שתיהן.

ירקוני סיפרה בתוכנית על הקריירה המגוונת שלה - שירי מלחמת העצמאות, השירים במקצבי הריקוד הסלוניים, שירי הילדים, שירי הפופ , הג'אז והרוק שהקליטה.

שיר משלמה ארצי, שיר מנעמי שמר

התוכנית נפתחת ומסתיימת בשני שירים שנכתבו במיוחד לירקוני. השיר הפותח, "היא", נכתב על ידי שלמה ארצי. השיר המסיים "רוקדת", נכתב על ידי נעמי שמר. כמו כן יושמעו הביצועים המקוריים ללהיטיה הראשונים של ירקוני, 'עיניים ירוקות', 'אל נא תאמר לי שלום' ו'באב אל וואד'.

אלי לפיד הפתיע את ירקוני במקבץ של שירי פופ ורוק שהקליטה, כמו ביצוע שלה יחד עם שלוש בנותיה לשיר 'המנהיג' של צביקה פיק, דואט שהקליטה עם פיק לשיר 'ערב סתיו יפה' וכן ביצוע מפתיע שלה יחד עם להקת הקצב האריות לשיר 'תנו לי כוכב', שהוקלט ב 1972.

כמו כן הושמעו בתוכנית מספר דואטים מעניינים שהקליטה ירקוני: הביצוע החי והנדיר מפסטיבל הזמר לשיר 'השניים', ששרה יחד עם בני אמדורסקי. הדואט עם אריק איינשטיין ל'ליל סתיו', השיר איתו זכו כל אחד לחוד בפסטיבל הזמר תשכ"ו. כמו כן יושמעו דואטים של ירקוני עם אלי מגן, יזהר כהן, מנחם זילברמן , מאיר סוויסה, קורין אלאל, שייקה אופיר וגם כאמור שושנה דמארי.

עוד סיפרה ירקוני בתוכנית על ניתוח האף שעברה בארצות הברית לפני שנים רבות, בתקופה בה ניתוחים פלסטיים היו אירוע נדיר.

כל ההתחלות' עם יפה ירקוני ברשת ג'. שישי 24.12 ב-17:00.