סי.אל.פי, clp (להקה) (צילום: סיון פרג')
"ארבעתנו כבר ישבנו עצורים בתחנות משטרה". CLP | צילום: סיון פרג'

CLP (Crime life project) היא רביעיית ראפרים צעירה ועצבנית מהוד השרון, שקיימת בדיוק שנה ומוציאה השבוע שיר ראשון במסגרת פרויקט "תרבות RU". מדובר בפרויקט תמיכה של חברת "סלקום" בתרבות ומוזיקה צעירה של מוזיקאים מיוצאי ברית המועצות לשעבר, שבמסגרתו הם מקליטים שירים ראשונים עם מוזיקאים מוכרים. אחרי הניסיון המוצלח של katrin עם זאב נחמה, שיתפו CLP פעולה עם פילוני (דני קרק), חבר שבק ס' ואחד ממפיקי המוזיקה הנחשבים בארץ. להקלטות הצטרפה שירה חן ("כוכב נולד2"), ששרה בפזמונים. התוצאה היא "לשנות", שיר ראפ עברי-רוסי שאומר את האמת הקשה ישר בפנים ובכל הכוח.

"השיר 'לשנות' מתמקד מאוד בפוליטיקה, במה שקורה במדינה - הצבא, הביטחון, מה שהולך ברחובות, המדיה", מסביר מנהיג ההרכב ואנדריי סטולפינסקיי. "הדעה שלנו זה שהגיע זמן לשנות את הפוליטיקה ומבחינה ציבורית להתחבר. למה מתחלקים לעדות? צריך להתאחד. זה שיר נגד הגזענות שיש פה. ראינו גזענות במדינות אחרות ואנחנו מנסים להתחבר פה, כי שם אמרו לנו 'יהודי מסריח' ופה אומרים לך רוסי, רומני, תימני, אבל זה לא נכון אי אפשר לשפוט בן אדם בהכללות כאלה. הגישה שלנו היא שכולנו אותו דבר, לא משנה אם אתה עולה רוסי או ישראלי ותיק. כולנו בני אדם, זה מה שאמרנו בשיר הראשון. לכן פיצלנו את הטקסט: ארבע שורות כל אחד, רוסית ועברית לסירוגין. גילינו שאנחנו באותו ראש ולכן השיר הולך חלק".

"הם הלכו מכות ואז קפצו עליהם בלשים"

-מאיפה אתם?
"אנחנו חיים בין עולמות הפשע, ארבעתנו באים מהרחובות עם סיפור חיים קשה לכל אחד. ארני (ארטיום טברובסקיי) גר בקרוון שנתיים מאז שאבא שלו מת. עכשיו הוא ואמא שלו גרים בדירה בגודל של 15 מטר. יש לו משפט בעוד שבוע על תקיפת שוטר. השוטרים פשוט תקפו אותם כשהם הלכו מכות באמצע הרחוב ואני רצתי לעזור ולא הספקתי. פתאום יצאו בלשים והצטרפו למכות ופתאום הוציאו להם תעודת שוטר, לקחו אותם לניידת ולמשטרה. את ויז'ן (אוקטביאן וישן), וארני עצרו לפני כמה שבועות כי חבר'ה אחרים שרפו אוטו בהוד השרון, חשדו בהם והכניסו אותם למעצר.סיפורים. כל אחד מאיתנו היה כבר בתחנת משטרה, כל אחד עם הסיפור שלו ודווקא אני תמיד יצאתי נקי".

-אתם מזדהים עם ראפרים אמריקאים שגם הם ישבו בכלא?
"לא. אנחנו לא דומים לאף אחד. נותנים את מה שאנחנו. שניים עולים ושניים צברים שנולדו בארץ, אבל המשפחה באה ממזרח אירופה. אנחנו לא מנסים להיות כמו אף אחד. מנסים לעשות משהו מיוחד, לא כמו סאבלימינל. לא מזמן ראיינו אותנו בערוץ הרוסי טי.וי.איי וירדתי שם עליו. אני לא אוהב שכל השירים אותו דבר. יום אחד שמח, יום אחד עצוב ואתה כותב משהו אחר, על מה שקורה איתנו".

-איך היה לעבוד עם פילוני?
"אחלה עבודה. הוא הלחין את הטקסט שלנו ואת הפזמון כתבנו יחד. הוספנו קטעים ברוסית בשירה. זה קצת התעכב כי לא הייתי זמין כי סגרו לי את הטלפון בגלל חובות בסלקום, אבל בגדול היה ממש סבבה. כאילו שתמיד עבדנו איתו. את הזמרת שירה חן אני עד עכשיו עוד לא פגשתי. היא הקליטה אצל פילוני כשאנחנו לא היינו. שמענו את זה אבל לא ראינו אותה. אנחנו מחכים להכיר אותה כי זה קצת מבאס להוציא סינגל עם מישהו שאתה לא מכיר אותו".