פיטר רוט, מחווה ליוסי בנאי (צילום: ענבל צח)
גם עם אריק וגם עם שלמה. פיטר רוט | צילום: ענבל צח

פיטר רוט, הגיטריסט של להקת "מוניקה סקס", הוא מוזיקאי שעבד לאורך הקריירה עם כמה מהאמנים הגדולים והחשובים בארץ. בראיון לשגיא בן-נון שיתפרסם מחר (שישי) במוסף "ז'ורנל" של "מעריב" לרגל העונה החדשה של "דה ווייס", בה הוא עובד כמנהל מוזיקלי, חושף רוט את אחורי הקלעים של תעשיית המוזיקה.

כתבת ה"מסע בין כוכבים" נפתחת עם אריק איינשטיין, עמו שיתף רוט פעולה באלבומו "רגעים". רוט אף זכה לכבוד עצום כשהופיע על עטיפת האלבום. מתברר שמאז איינשטיין שמר איתו על קשר. "אריק", הוא אומר, "מתקשר אליי ואוהב לשאול אותי שאלות טריוויה מוזיקליות. נגיד, הוא שמע איזה שיר ומסוקרן לדעת מי שר אותו. אני ה'שאזאם' של אריק איינשטיין. הרי אין לו בכלל סלולרי. פעם היה משהו מצחיק - הוא זרק לי שורה משיר, אכל לו את הראש שהוא לא מצליח לזהות מאיזה שיר זה. למרבה הפדיחה גם אני לא זיהיתי. ומה הסתבר? זה היה שורה מתוך 'מה שיותר עמוק יותר כחול'! גם אתמול אריק התקשר אליי, ושוב בא לידי ביטוי חוש ההומור האדיר שלו. הוא שאל אותי איפה אני. אמרתי שאני בישיבה במשרדים של 'דה ווייס'. אז הוא אומר: 'תגיד, אני יכול לבוא?'. אני משחק אותה אדיש ואומר לו: 'חכה רגע, אני אשאל פה'".

"עזבתי כי ההופעות עם שלמה מאוד תובעניות"

שלמה ארצי בהופעה בפסטיבל בריזה (צילום: שרון רביבו)
כבר לא. בן ושלמה ארצי ופיטר רוט | צילום: שרון רביבו

בסוף החודש שעבר עזב פיטר רוט את להקתו של שלמה ארצי, לאחר שש שנים. "לנגן עם שלמה זה השיא. זאת ספינת החלומות. אין הפקה בסדר גודל כזה בארץ. ההופעה האחרונה עם שלמה היתה לפני כמה ימים, ויצא שזה היה גם היומולדת שלו. היתה תחושה של גירושין. אמרתי לעצמי: אוקיי, ביי ביי קיסריה. אולי נפגש בעוד עשר שנים שוב, אולי בגיל 50 מוניקה סקס תגיע לשם. שלמה יודע לדרוש נגנים צייתנים. עזבתי כי ההופעות עם שלמה מאוד תובעניות. המחויבות אליו לקחה את הפוקוס מדברים האחרים שאני רוצה לטפח. כשניגנתי עם שלמה היו הרבה התנגשויות של תאריכים והרבה דברים נפלו. אז לקחתי החלטה קשה, ועזבתי".

רוט גם עבד עם אביתר בנאי, בשיא ההצלחה שלו, בהופעות שאחרי האלבום הראשון. באותה תקופה, מספר רוט, "אביתר הכי מדובר, הכי מפורגן, האולמות מפוצצים. שיא הטירוף. אני, בתור עין חיצונית, קולט שהמעמסה גדולה על נפש האמן. יום אחד אני מגיע אליו הביתה בשעה מאוחרת, ואני רואה את אלבום הזהב שלו מנופץ לרסיסים. הוא אומר לי שבסך הכל רצה לדעת אם הדיסק שבפנים מנגן. עכשיו, זה מסוג הדברים שאתה יכול להגיד זה מצחיק לאללה או weird לאללה. אני אמנם בהתחלה צחקתי, אבל אחר כך זה גרם לי לתהות. יש משהו מאוד סמלי בלנפץ את אלבום הזהב שלך. (...) היה לו נורא קשה לשרוד נפשית את הדבר הזה".

"תחשוב: ברי סחרוף עשה חתונות!"

רוט מתייחס גם לחברי משינה, המנטורים הטריים של "דה ווייס" עמם גם ניגן בהופעותיהם. "אולי יהיו כאלה שיזקפו גבה על ההשתתפות של חברי משינה יובל בנאי ושלומי ברכה ב'דה ווייס', בטח יהיו גם כאלה שיקנאו. אבל אני חושב שהם עשו בחירה טובה. אני חושב שהתכנית תעשה להם רק טוב. אשתי אמרה לי אתמול: 'אתה לא מאמין, יש פרסומת בערוץ 2 להופעה של משינה'. חשבתי לעצמי: 'נו, בטח, כי עכשיו הם בדה ווייס'. בטח הרבה חבר'ה צעירים שלא ידעו את משינה עכשיו יידעו".

עוד בכתבה, מספר רוט איך ניסו לשכנע אותו לערוק ל"זקני צפת" מ"מוניקה סקס" שהיו בתחילת דרכם ובטרם האלבום הראשון וההצלחה, נזכר איך ברי סחרוף הופיע בחתונתו ("תחשוב: ברי סחרוף עשה חתונות!"), ומקווה שיום אחד הראל סקעת יסכים לזרום עם חלומו הרטוב של רוט: להקליט יחד אלבום תימני.

הראיון המלא עם פיטר רוט: מחר ב"ז'ורנל" של "מעריב", בעריכת רועי בהריר.