מרסדס בנד (צילום: אסף חטב)
לא רוצים לתת ת'תחת כדי למכור פלטינה. מרסדס בנד | צילום: אסף חטב

"הבנו כבר לפני הרבה זמן שכדי להיות להקה שמוכרת פלטינה אנחנו צריכים לתת את ישבנינו, בכל המובנים, ולעשות ויתורים שלא בהכרח מתאים לנו לעשות. מתאים לנו יותר להמשיך להיות הלהקה ששנים נמצאת בשטח, ותמיד יהיה לה גרעין המעריצים שיסכים לקבל אותה כמו שהיא. זו, בסופו של דבר, הסיבה העיקרית שאנחנו מצליחים לשרוד כבר יותר מעשר שנים", אומר גל תורן סולן להקת "מרסדס בנד", שבימים אלה סיימה להקליט את אלבומה השני "תביאו בירות", המיועד להמשך החורף. סינגל ראשון ממנו, "הבלדה למחלקה להלבשה תחתונה", יצא בימים אלה לרדיו.

האלבום החדש, שייצא ארבע שנים אחרי קודמו, יכלול 14 שירים. בימים אלה חזר תורן מניו יורק, שם פיקח אישית על העריכה הדיגיטאלית והמסטרינג, אחרי שההקלטות בוצעו מחדש בעקבות הצטרפות שני חברים חדשים להרכב: גיא שמי (,אינפקציה", "הגירלז") בגיטרות ויוני כהן בבס. "כשאני שומע את התוצאה ברור לי שההשקעה השתלמה", אומר תורן. "התחלנו לעבוד על האלבום כבר לפני שלוש שנים, ואז היו חילופי חברים בלהקה וחשבנו שיהיה נכון לתת לגיא וליוני להשתפשף בהופעות כדי שנתגבש. רצינו להיכנס איתם לאולפן להקליט כמה שירים חדשים שהתווספו, ואז החלטנו להקליט מחדש את כל החומרים הקיימים".

במקביל להקלטות המשיכו "מרסדס בנד" להופיע ברחבי הארץ כשגרעין המעריצים הולך וגדל, לא מעט בזכות השתתפות חברי ההרכב בסדרת הדרמה "תעשה לי ילד", ששודרה בכבלים בשנה שעברה. גל תורן, למי שהספיק לשכוח, כיכב על המסך כסולן להקת רוק שאישיותו היא תשבץ מרוכז של כל קלישאות הז'אנר: אגוצנטרי, אגו-מניאק, קונטרול-פריק, ילדותי, מפונק, מסומם ולא רואה ממטר מעבר לצרכיו הרגעיים.

-אתה יודע מה תהיה השאלה הבאה.
"לא, בחיי הפרטיים אני ממש לא דומה לדמות שגילמתי בסדרה. וכן, שאלו אותי את זה אינספור פעמים מאז ש'תעשה לי ילד' הוקרנה. מה שכן, לקידום ההופעות של 'מרסדס בנד' הסדרה עזרה מאוד. כמות הקהל עלתה בצורה משמעותית ואנחנו הרי הרכב החי ונושם הופעות חיות".

-בדיעבד, היה משהו שהיית משנה בסדרה?
"לא. בין השאר בגלל שתהליך ההשתלבות שלנו בפרויקט היה הדרגתי, וכשהתחלנו לצלם הכרתי את העלילה והדמות כל כך טוב שהזדהיתי איתו לחלוטין. הרי לא באו אלי והציעו לי תפקיד ראשי. היוזמה המקורית הייתה שנעבוד על פס-קול הסדרה, ובמקביל יכשירו שחקנים להיות הלהקה. רק מאוחר יותר הרגשנו שיותר מתאים להכשיר את הלהקה להיות השחקנים. הפס-קול היה מורכב משירים שלנו שכבר הוקלטו לגרסה המקורית של האלבום השני, וכבר החלטנו לגנוז. רק לקראת תחילת הצילומים החלטנו להקים אותם לתחייה".

-אז הסדרה הצילה, במידה מסוימת, את האלבום השני?
"ממש לא. האלבום היה יוצא בכל מקרה. מה שכן, 'הבלדה למחלקה להלבשה תחתונה' הופיע בפסקול הסדרה בגרסה מוקדמת שלו, כך שמי ששומע את הסינגל ברדיו עשוי לזהות אותו".

-עד כמה אתם צופים שהאלבום החדש יפרוץ גם בהשמעות רדיו?
"לא השתנינו במטרה לשכנע עורכים מוזיקליים להשמיע אותנו יותר, אבל ברור שנשמח אם זה מה שיקרה. בעיקר ניסינו להאמין שבשנים שעברו מאז אלבום הבכורה עמדת הרדיו כלפינו תתרכך. שהם יבואו אלינו ולא להיפך. אני מניח שבקרוב נגלה אם זה אכן קרה".

"מרסדס בנד" יופיעו הערב (2/12) ב"ברקה" בבאר שבע, ושישי הקרוב (5/12) ב"בארבי" תל-אביב.