מורן מזור, הנציגה שלנו לאירוויזיון 2013, ממריאה הלילה לאמסטרדם ובמוצאי שבת תופיע עם השיר "רק בשבילו" באירוע "קונצרט אירוויזיון". מדובר באירוע המתקיים זו השנה החמישית ברציפות ומיועד לאלפי מעריצי אירוויזיון שצפויים להגיע לבירת הולנד כדי ללהתחכך במתמודדים של התחרות הקרובה.

ההתנהלות ב"קונצרט אירוויזיון" מזכירה מאוד את זו של תחרות-האם וכוללת הופעה, מסיבות עיתונאים, ראיונות לכלי תקשורת ומסיבת "אפטר פארטי" מטורפת. מתוך 39 מתמודדים באירוויזיון יגיעו לאמסטרדם בסוף השבוע נציגים מ-26 מדינות, כולל מזור הישראלית. המטרה של כולם היא להגביר את יחסי הציבור לקראת התחרות בקרב קהל האוהדים של האירוויזיון.

את "קונצרט האירוויזיון"  ינחו לינדה, שייצגה את הולנד בשטוקהולם 2000 ומרליין שהופיעה בירושלים בשנת 1999. אורחת מיוחדת תהיה הזמרת השוודית קרולה, שייצגה את שוודיה שלוש פעמים בעבר ונחשבת לאגדת אירוויזיונים - מקום חמישי ב-2006, מקום שלישי ב-1983 קרובה מאוד לעפרה חזה ז"ל שלנו וכמובן מקום ראשון ברומא 1991 אחרי שגברה על הדצים במקום השלישי.

מורן מזור מתכוננת ליום העצמאות

עוד לפני כן, השבוע השתתפה מורן מזור בחזרות למשדר יום העצמאות החגיגי של הערוץ הראשון. כשהיא לבושה בשמלת תכלת (נא להרגיע - זו לא השמלה שהיא תלבש באירוויזיון), שרה מזור את השיר הייצוגי "רק בשבילו" איתו תיסע בחודש הבא לשבדיה, ואיתו, כאמור, תופיע במוצאי שבת באמסטרדם.

בנוסף מבצעת מורן מזור את "שיר היונה" (מילים: שמרית אור, לחן: מתי כספי) ששרה במקור הזמרת נתנאלה, בליווי להקה צבאית שהורכבה מחברי כמה להקות צבאיות.

"גבוה, מעל המגדלים, היונה פורשת כנף, היונה דואה במרחב, ועיניה כלות / גבוה, כמו הענבלים, עם עלות היום היא הומה, ועם רדת ליל, בדממה, אברותיה קלות / הלאה, הלאה, על המים מרחפת, עוד היא מחכה / גבוה, מעל הרי גלבוע, מעל העננים, הדרך ארוכה."

מורן מזור עצמאות (צילום: שרון רביבו)
מחייכת בשבדית. מורן מזור | צילום: שרון רביבו
מורן מזור עצמאות (צילום: שרון רביבו)
לא, זה לא מה שאני אלבש באירוויזיון | צילום: שרון רביבו

*סייע בהכנת הכתבה: קובי סיט, "אליס הפקות".