פרל ג'אם הופעה 2009 1 (צילום: Rob Loud, GettyImages IL)
ולך כבר יש כרטיס אדי? ודר | צילום: Rob Loud, GettyImages IL

אחרי שנים של ציפייה ארוכה ומייאשת החליטו מעריצי להקת "פרל ג'אם" בישראל להתארגן למען הבאת הלהקה להופעה בישראל. לקבוצת הפייסבוק שנפתחה לצורך הנושא נרשמו כבר למעלה מ-13 אלף חברים, ולמעלה מ-9000 איש כבר צפו בסרטון היו טיוב שהכינו תחת הכותרות "Bring Pearl Jam to Israel" ו"כרטיס אדי, כי מוזיקה מעניקה חיים", שנועד לקדם ולקרב את הקהל למיזם.

אגב, המונח "כרטיס אדי", שבהקשר של פרל ג'אם מתייחס כמובן לסולן הלהקה אדי ודר, לקוח מעולם השתלות האיברים, כאשר מי שחותם על הכרטיס מאשר לתרום את איבריו לאחר מותו. מעניין אם יש מעריצים של פרל ג'אם שמוכנים לתרום איברים למען הגעת הלהקה לארץ.

את הקמפיין מוביל בן רד, מגיש התוכנית "נותנים ברוק" בתחנת הרדיו 88FM, שסיפר על המיזם ב"יום חדש", תוכנית הבוקר של "קשת". "התחלנו את המיזם לפני שבועיים, המטרה שלנו היא להגיע ל-20 אלף לייקים. אנחנו מכוונים גבוה ורוצים לפנות ללהקה ולסולן שלה אדי ודר דרך צינורות משלנו, במטרה לרגש אותם ולגרום להם להגיע לישראל".

על השאלה שהופנתה אליו - על כך שפרל ג'אם סרבו להגיע לארץ מסיבות פוליטיות, עונה רד: "התקשרו לתוכנית שלי ברדיו ערבים ממזרח ירושלים. מסתבר שיש מעריצי רוק שם, וגם ברמאללה, בטייבה, שומעים את התוכנית שם בחומוסייה. מסתבר שמוזיקה חוצה עמים וגבולות. מוזיקה היא סמן תרבותי מובהק. הסלוגן שלנו הוא שמוזיקה מעניקה חיים, היא הצילה את החיים שלי זה בטוח".