אין תמונה
הכי חורפית. אדל

שוב הגשם והסופה מכים בנו קשות, וזה בדיוק הזמן לעשרה שירי חורף, גשם וסערה, שינעימו לנו את הזמן בזמנים לא פשוטים, וקצת יחממו לנו את הלב.

הראשונה היא אדל, אולי הזמרת הכי חורפית כיום בעולם. אומנם בקליפ המפורסם ל"Someone Like You" יש בעיקר רוח ואין גשם, אבל תסמכו על הבריטית שהיא כבר תחבר את המטר עם האש ב"Set Fire To The Rain", כאן בביצוע חגיגי עם תזמורת מהדי.וי.די של ההופעה ב"רויאל אלברט הול".

שני השירים הגדולים האלה לקוחים מהאלבום "21" של אדל, שבסוף שנת 2012 הוכרז שוב כאלבום הנמכר ביותר בארצות הברית, שנה שנייה ברציפות - הישג יוצא דופן לחלוטין.

 

קרן פלס - "מבול"

קרן פלס, סוג של אדל מקומית, היא מלכת הדרמות של הפופ הישראלי. כשאצלה יורד גשם, מדובר בלא פחות מ"מבול", בין אם הוא חיצוני ופיזי ובין עם פנימי וכואב בבטן, כולל הבריחה מאנשים קרים. הלהיט הזה הוביל את האלבום השני של פלס, שלאחרונה חזרה לעניינים עם "לייק וואנקה", שיר ראשון מאלבום רביעי.

 

ברונו מארס – It Will Rain

מי אמר שאין גם רומנטיקה בחורף? מי אמר שהרומנטיקה הזו לא יכולה להיות גם אפלולית ומסתורית וגם פופית ומתקתקה? הנה ברונו מארס, באחד מהשירים שמזוהים עם סדרת סרטי "דמדומים". מעניין מה יש לקריסטן סטיוארט ורוברט פטינסון להגיד על השיר הזה עכשיו.

 

אמינם ודיידו - "Stan"

אמינם, שבקרוב יוציא אלבום חדש, פרץ לתודעה העולמית בזכות הלהיט הזה, בו משתתפת כזכור דיידו. את השיר והקליפ יצר על פי מכתב שקיבל ממעריץ בשם סטן. הגשם והסערה נוכחים כאן גם בפתיחת השיר וגם כמובן בקליפ, שבו נהיגה בסופת גשמים לא נגמרת טוב.

 

The Doors - Riders on the Storm

הנה עוד שיר שמתחיל עם צלילי גשם זורמים, רוח, רעמים, סערה ותחושה של רטוב בחוץ וחם בפנים. כל מי שאוהב רוק קלאסי יגיד לכם שה"רוכבים בסערה" של "הדלתות" הוא שיר החורף האולטימטיבי, במיוחד כשנוהגים בשעת לילה מאוחרת בכביש מוצף כשהטבע מכה בשמשות מכונית, אבל הכי כיף לשמוע אותו בלילה מול התנור עם כוס של סנגריה אדומה וחמה

 

בי ג'יי תומאס - Raindrops Keep Fallin' on My Head

אחרי שהיינו כבדים - בואו נקליל קצת. השיר הזה מוכר לרבים מפרסומות, אבל מדובר בשיר שזכה בפרס האוסקר ל"שיר המקורי הטוב ביותר", כאשר כיכב במערבון "קיד וקאסידי" עם פול ניומן ורוברט רדפורד בשנת 1969. בהתאמה, לפני 43 שנה בדיוק, בינואר 1970, הוא הגיע למקום הראשון במצעד האמריקני. בקטע מהסרט נראה פול ניומן מרכיב בחורה על האופניים. כמה רומנטי. את השיר יצרו האל דיוויד וברט באכארך, שנחשב לאחד מיוצרי השירים הגדולים בהיסטוריה.

 

ג'סטין טימברליק - "Cry Me a River"

את השיר הזה, שהקליפ שלו מתחיל בגשם וגם נמשך באותה אווירה, כתב ג'סטין טימברלייק לאלבום הסולו הראשון שלו, בהשראת מערכת היחסים שלו עם בריטני ספירס, שבזמנו היתה בת זוגו. אנחנו מקדישים אותו לכל מי שנתקע ברכב בסביבות נחל האיילון שעלה על גדותיו.

 

R.E.M. - I'll Take The Rain

יש זמרים שתמיד יישמעו עגמומיים וחורפיים, לא משנה מ הם ישירו. מייקל סטייפ מ-R.E.M הוא אחד מהם. בשיר הזה, שלקוח מהאלבום "Reveal" הוא בוחר באופציה האקוסטית של הגשם, בקונטרסט לקליפ המצוייר והחביב מאוד על כלב מלכותי שבורח מהגשם למדבר כשהוא נוסע על סקייטבורד אחרי שנחת ממטוס, ובסוף שוב ממריא - מעין הבעה באנימציה למהלך רגשי.

 

הכבש השישה עשר - "רעמים וברקים"

רגע לפני שמשכיבים את הילדים לישון - קצת קאנטרי. הקלאסיקה הזו של יהונתן גפן, דיוויד ברוזה ומשתתפי "הכבש השישה עשר היא עדיין השיר הכי יפה שנוצר בעברית על סופת ברקים ורעמים.

 

פאטי גריפין - Rain

לסיום, הנה פטי גריפין הרכה, שפורטת על גיטרה אקוסטית בשיר עצמו וגם בקליפ המצוייר המקסים. עכשיו באמת שאפשר להתכרבל מתחת לשמיכה ולעצום עיניים.