המתופף מאיר ישראל, בן 61, שבר אמש את כף ידו הימנית בזמן הופעה של שלמה ארצי שנערכה בגני התערוכה בתל אביב. את מקומו בעמדת התופים תפס הבסיסט של ארצי פיטר רוט וההופעה המשיכה כסדרה.

"יש קטע בהופעה שבו אני מתופף על טמבורין בקדמת הבמה בידיים מושטות קדימה", משחזר מאיר ישראל את הפציעה. לקחתי צעד אחד אחורה יותר מדי, למקום שבו כבר אין מדרגות, ופשוט נפלתי מהבמה ושברתי את כף יד ימין. זה קשה קשה, לא פשוט".

-הרגשת שזה שבר?
"הרגשתי 'קחחח' כזה, משהו שם זז, לא הייתי בטוח שזה שבר כי אני לא מבין גדול אבל הרגשתי שמשהו שם ממש לא בסדר, תפסתי את היד ביד השניה, הרימו אותי לבמה ומשם באמבולנס שלקח אותי לבית חולים. כבר באמבולנס ראיתי שיש ביד איזשהו עיוות. שמו לי גבס, עשו לי צילומים, לפני זה עוד משכו את היד להחזיר אותה למקום והבוקר הודיעו לי שכנראה יצטרכו לנתח אותי".

מ"תמוז" ועד "אושר אקספרס"

מאיר ישראל פרומו (צילום: אבי פילוסוף)
"אולי אופיע כזמר". מאיר ישראל | צילום: אבי פילוסוף

מאיר ישראל מתופף כבר עשרות שנים, עוד מתקופת "להקות הקצב" בסוף שנות ה-60' ותחילת שנות ה-70'. ב-1976 היה המתופף המיתולוגי של להקת "תמוז" עם שלום חנוך ואריאל זילבר. בהמשך ניגן עם אריק איינשטיין, גידי גוב, דני סנדרסון, שלמה גרוניך, יוני רכטר ואתי אנקרי. מאז 1985 הוא המתופף הקבוע של שלמה ארצי - 26 שנות עבודה משותפת שהפכו אותו לפנים מוכרות בכל בית בישראל.

כמו כן הוציא מאיר ישראל שלושה אלבומי סולו: "4 עונות הוא האדם" (1993), "כל שבתוכי אני שר" (1996) ו"יש ימים", שראה אור לאחרונה. להיטו הגדול ביותר ברדיו היה ונשאר "שיר המתופף".

"אחזור לנגן"

שלמה ארצי, להקה, אמפי שוני (צילום: מיקי אלבו)
"שלמה התקשר לשאול איך אני מרגיש, הוא דואג לי". מאיר ישראל, שלמה ארצי והלהקה | צילום: מיקי אלבו

-כמה זמן לא תוכל לנגן?
"קודם כל ברור לי שאחזור לנגן, וזה לא מובן מאליו עם פציעה כזו בכף היד למתופף בגילי. שנית אני לא יודע כמה זמן אהיה מושבת מנגינה, יד ימין למתופף זה סיפור שייקח קצת זמן, לא פשוט".

-איך אתה מרגיש?
"ברור שאני מבואס ויותר מבואס מזה שאני לא יכול לנגן מאשר מהכאבים. זה לא צחוק, 45 שנה אני מתופף בעבר היה לי איזה נקע ברגל וניגנתי כמו גדול. פה זה אחרת, זו פעם ראשונה שאני עם כזה שבר".

"המתופף של ישראל"

-לפחות את ההקלטות לאלבום החדש של שלמה "אושר אקספרס" סיימת.
"כן, סיימתי לפני כמה חודשים עכשיו הם במיקסים. שלמה והחברים מהלהקה התקשרו כמה פעמים לשאול מה קורה ואיך אני מרגיש, הם כל הזמן דואגים לי. הבעיה שלי היא לא להופיע עכשיו חודשיים".

-בעצמך הוצאת לאחרונה אלבום חדש.
"נכון, שם אני גם שר. אני יכול לעשות מופע שבו אני אשיר בו ומישהו אחר יתופף. אני יודע שאני נחשב 'המתופף של ישראל' אבל כרגע מאיר ישראל צריך להחלים. שמע, תיפוף זה מה שאני עושה הכי טוב, אז אמן שיהיה בסדר".