שרון קידושין – איסלנד (תמונת AVI: mako)
"לא הייתי מלכת היופי של הכיתה, הדיבור על היופי שלי בכוכב נולד בא לי בבום". שרון קידושין | תמונת AVI: mako
שרון קידושין נחשבה בעונה האחרונה של כוכב נולד לאחת המתמודדות האיכותיות, שרבים התחברו לסגנון השירה המיוחד שלה. בימים אלה קידושין, 19 וחצי, מקרית ביאליק, משרתת בצה"ל, כזמרת בלהקת חיל חינוך, ובמקביל החלה לאסוף חומרים לאלבום בכורה. אמנים רבים פנו אליה אבל הראשון שהרים באמת את הכפפה הוא ארקדי דוכין, שקידושין זכתה להכיר במהלך העונה של "כוכב נולד" ואף ביצעה שלושה משיריו. בימים אלה השניים החלו לעבוד על שיר משותף, אותו דוכין צפוי ליצור וקידושין תבצע. במקביל יארח דוכין את קידושין בהופעתו הקרובה שתתקיים מחר (למישי, 18.10) במועדון "זאפה" בהרצליה.

"אני מארח את שרון בהופעה מתוך רצון לתמוך בה, לעזור לה לעשות דרך", אומר ארקדי דוכין. "אני מאוד אוהב אותה כזמרת ומאמין בה. היעד הוא לעשות סינגל יחד איתה, להבין מה היא רוצה, להבין מה היא רוצה כשתהיה גדולה. כרגע היא בצבא, יש עוד זמן, נעשה את זה באיזי, אני מאוד אוהב ומאמין בה. היא עכשיו מתחילה לחוש את העניינים, מחפשת כיוון. אנחנו נעשה דרך".

אין תמונה
"אני מאוד אוהב את שרון כזמרת ומאמין בכישרון שלה, היא גם נטולת פוזה". ארקדי דוכין
"נוצר בינינו חיבור בתוכנית ויש בינינו קשר, בלי איזו תוכנית-אב, זה פשוט התגלגל", מוסיפה קידושין. "נפגשנו, ארקדי השמיע לי כל מיני דברים. הוא ביקש שאני אכתוב לו על עצמי, מי אני ומה אני, זה לא שטחי, הוא רוצה לדעת מה הכיוון שלי, להבין כמה המוזיקה באמת בוערת בי ומי אני באופי, כדי שיכתוב לי שירים ויוכל להתאים אותם אלי. זה הופך את הכל לרציני ומעניין".

-ומה הכיוון שלך?
"המוזיקה בוערת בי. אני ממשיכה לעבוד ולגלות את עצמי דרך התהליך. גיליתי שבתחילת העונה של כוכב הייתי אדם סגור. אני לא בורחת משם, שומרת לעצמי את הדבר הזה, אבל זה קצת השתנה, אני דוחפת קדימה, שמחה שזה קרה לי. מאז התוכנית יצאתי מתוך הבועה הזאת שנקראת 'כוכב נולד'. בינתיים הקשר עם ארקדי זה אחד הדברים הכי גדולים שקרו לי מאז. ארקדי הוא מישהו שאני שמעתי אותו הרבה לפני. לעבוד איתו בשבילי זה כבוד".

-איך את דוחפת קדימה?
"אני נמצאת בתהליך לא קצר של עבודה על אלבום ואני מקווה שהוא ייצא לפועל. אני מתחילה ללמוד לנגן. זה משהו שעשיתי בעבר, אבל לא התמקדתי בו. אלה הדברים הקטנים שהם מבחינתי הכי גדולים, עשרה צעדים קדימה. הכל מתקדם לאט. גם עם ארקדי זה לא היה מתוכנן מראש. אבל אם דברים צריכים לקרות הם יקרו. אין לי עכשיו מה לעשות, אין לי תוכנית של א, ב, ג, ד. צריך באמת לדאוג לכל הדברים מסביב, לניהול, להשקעה כספית. בינתיים זה ככה. אני מאמינה שהניהול של הקריירה והשקעה כספית יגיעו. כרגע אני לא מתעסקת בזה אבל זה יגיע אני בטוחה. אני כרגע לא יודעת לשים בדיוק את האצבע איך.

שרון קידושין בחדר האיפור (צילום: אורטל דהן)
"לא באתי בשביל שיסתכלו עלי, אלא בשביל שישמעו אותי". שרון קידושין | צילום: אורטל דהן
-יש לך כבר שירים מוכנים?
"אלה חומרים בתהליך. לא היה לי משהו מוגדר לפני כוכב. צברתי שם הרבה דברים שלא היו לי, כמו ניסיון, הופעה, כיוון ודברים שאתה מגלה על עצמך, חפרתי בתוך זה. עכשיו אני מוכנה להוציא דברים משל עצמי החוצה. יש לי חומרים שנמצאים בדרך. יש לי טקסטים שאני כותבת ואני קוראת. אני לא מלחינה. אני מקווה שאשתלב יפה עם ארקדי".

-קיבלת הצעות מהתעשייה?
"קיבלתי הצעות מאנשים מוכרים שכותבים ומלחינים, שאמרו לי הנה, השיר מוגש על מגש, והיו כאלה שביקשו ליצור קשר. אבל שירים זה לא משהו שיוצא ביום אחד צריך קצת זמן".

-ובינתיים?
"אני משרתת בלהקת חיל חינוך, מופיעה בכל הארץ, אני ופסנתרן. זה רק בהתחלה כי חזרתי ממש לא מזמן מהתוכנית.קודם לא שובצתי בגלל כוכב נולד. היתה לי הופעה לא מזמן בסוכת הרמטכ"ל מול המון חיילים וגם הרמטכ"ל היה. זה טקס שלא קשור אלי, אבל חיילים ביקשו להצטלם איתי ופרגנו לי. זו תחושה שבאמת אין לי דרך להסביר, שאמרו שריגשתי אותם או התחברו אלי, זה שווה הכל".

-המדים של צה"ל לא הכי מחמיאים, לא משנה מי לובש אותם.
"מסתדרים, מצרים את המדים. עכשיו גם מותר ללכת עם סנדלים, שזה בשבילי חשוב".

-זה שאת יפה גרם לעוד אנשים להקשיב לך כזמרת?
"תודה על המחמאה. אני מעדיפה לא לחשוב ככה. לא באתי בשביל שיסתכלו עלי, אלא בשביל שישמעו אותי. אני בסדר עם זה שאני יפה, אבל זה לא העיקר. אולי היו אנשים שהחיצוניות שלי גרמה להם לשמוע או להקשיב, אבל בשבילי זה לא הנושא. הפרגון שאני מקבלת מהקהל זה קודם מהמוזיקה ורק אחר כך דברים אחרים. אומרים לי 'את נורא יפה', אבל מתמקדים במוזיקה ובקול. זה מחמיא לי בלי שום קשר".

"מעבר ליופי החיצוני שהרבה שמו לב אליו, יש בשרון יופי פנימי", תומך בה ארקדי דוכין. "יש בה משהו מאוד בוגר, איכותי, יפה ועמוק, ויש כאלה שיאהבו אותו, אני בטוח. בעיני היא מדליקה, נטולת פוזות ואופנה, שזה טוב".

שרון קידושין – ואני קורא לך (תמונת AVI: mako)
"אולי היו אנשים שהחיצוניות שלי גרמה להם לשמוע או להקשיב, אבל בשבילי זה לא הנושא" | תמונת AVI: mako
-שרון, את בסדר עם היופי או שהוא הפריע לך בחיים?
"בתחילת העונה זה הפריע, כי לא התייחסתי לזה עד התוכנית וקיבלתי את זה בבום. ואז שאלתי את עצמי אם מקשיבים לי או מסתכלים עלי, כי היו תגובות ש'בגלל שהיא יפה היא בתוכנית'. אבל זה עבר די מהר. עברתי תהליך שהיה נטו במוזיקה".

-את מרגישה יפה?
"לא הרגשתי שאני יותר יפה מאיך שאני שרה. אף פעם זה לא משהו שהיה בעדיפות בשבילי, לא התרכזתי בזה בחיים לפני, לכן זה בא לי בהפתעה. גם בבית ספר לא יצא לי להיתקל בזה, לא הייתי 'היפה של הכיתה', או שאולי לא דיברו על זה לידי".

"יש לי חבר, שהכרתי אחרי כוכב נולד"

-יש לך חבר?
"יש לי חבר, אבל זה משהו שאני שומרת לעצמי. התסמונת של מלכת היופי שמחליפה חבר כשהיא מתפרסמת לא קרתה לי, אבל הכרתי אותו אחרי כוכב נולד".

-השם "שרון קידושין" נהיה מותג, אנשים זוכרים אותו.
"לא יודעת אם מותג, אבל הוא מיוחד, אין הרבה 'קידושין'. אמרתי לעצמי בהתחלה מה הקשר בין 'שרון' ל'קידושין'. יש לי הרגשה ששם המשפחה מחזק את השם הפרטי".

-מה החלום שלך?
"לעשות מוזיקה. שיהיו לי שירים. לגעת בקהל משלי. אני מכוונת הכי רחוק. זה הכל מהכל. המוזיקה מלווה אותי מאז ומתמיד עכשיו זה תהליך העשייה
ואני בכל הכוח".

 

ארקדי דוכין - "אין יותר ואלס" (אילן גולובי) (תמונת AVI: mako)
"אני עובד על אלבום ים תיכוני". ארקדי דוכין | תמונת AVI: mako
-ארקדי ומה אתה מתכנן לנו להמשך?
"בשנה האחרונה הוצאתי כמה סינגלים והרמתי מופע דאנס. היה חשוב לי לרוץ עם הקטע של הדאנס כי כל ניסיון מקדם אותך לאנשהו. בפסטיבל הפסנתר אני מופיע עם יהלי סובול שזה חיבור מדליק. בגדול, כל הנגיעות שאני נוגע, בסוף הפוקוס יתרכז במופע אחד גדול שאעלה לקראת הקיץ, שיתחיל מפסנתר, יעבור לחברים של נטאשה, ימשיך לרוק וייגמר בדאנס. אני כל הזמן מחפש.האלבום החדש שלי יהיה קצת יותר ים תיכוני. הוא לא יהיה מזרחי, כי אני לא זמר מזרחי, אבל הוא יהיה יותר ברוח מקומי, בלקני, ים תיכוני, גרובי. אני עושה אותו עם יעקב למאי. קח את כל הסינגלים שהוצאתי בשנה האחרונה - זה יריות באפלה. בתחילת נובמבר ייצא סינגל ראשון מהאלבום, שיר אהבה וחופה".