גלעד שגב פרומו (צילום: איתן טל)
"אני לא מרגיש היום תחת שיפוט אלא במערכת יחסים אוהבת עם הקהל". גלעד שגב | צילום: איתן טל

גלעד שגב מתקרב להוצאת אלבומו הרביעי "קולות הלב", אותו ישיק ב-4 בדצמבר ברידינג 3 בתל אביב. מתוכו הוא משחרר היום את השיר השלישי "אף אחד", בלדת אהבה רומנטית במיוחד, שמצטרפת לדואט המצליח "קולות הלב" עם מירי מסיקה, והסינגל הראשון "יום קדוש", עם הקליפ שצולם בלוס אנג'לס.

גלעד שגב ידוע בשנים האחרונות כמי שכמעט כל שיר שהוא בוחר להוציא או מעורב בו הופך ללהיט. באלבומו הקודם כיכבו "אישה מהשמיים" ושיר הנושא "נועדנו", כמו כן חידש שגב בהצלחה גדולה את הלהיט המזרחי הותיק "חנהל'ה התבלבלה", וגם כתב את מילות השיר "תן", הלהיט של רוני דלומי.

"בחרתי להוציא את 'אף אחד' בגלל משהו שהרגשתי באויר, זה מה שאומרת לי הרוח שנכנסת בחלון. הוא כנראה נאמן לתחושות שמלוות אותי בימים האלה", מתפייט שגב. "השיר נכתב בסתיו של השנה שעברה, עבדנו עליו כמעט שנה, המון, יש סקיצות שלו מינואר. זה היה שיר של דיוקים קטנים מבחינת התחושה. ועכשיו "כיף להיות אחרי כל הדיוקים הקטנים שנמשכים לנצח".

-על מה כתבת אותו?
"הוא מדבר על זה שאתה חווה דברים ברמה של HD, היי דפינישן, החושים מאוד מחודדים, אתה מרגיש את האהבה בכזו רמה מדויקת ומפורטת שמביאה אותך למסקנה שאין מצב שמישהו יכול לאהוב ברמה הזאת, בעומק הזה".

-לא יכול בכלל לאהוב כמוך או ספציפית כלפי אשתך?
"לא, כלפי עצמי. התחושה הסובייקטיבית שלי שאף אחד לא יכול להגיע לכאלה רמות של אהבה. בטח עוד אנשים מרגישים כמוני, אבל כתבתי את זה מהמקום שלי עצמי. התחושה של העומק שאתה מגיע אליו שאי אפשר לאהוב יותר מזה. בחיים יש כל מיני מצבים של אהבה. בהתחלה יש תנאים והאגו משחק תפקיד. עם הזמן אפשר לאהוב יותר ועם פחות תנאים".

-ומה אשתך אמרה על השיר
"היא מאוד התרגשה ממנו ואהבה אותו. אחרי 'אישה מהשמיים' התחשק לה שיר חדש אז זה בא לה טוב. נראה לי שגם לי היה בא שיכתבו לי שיר כזה".

-אתה ביישן, איך אתה נחשף פה ככה?
"נחשפתי גם בעבר. עכשיו שאתה אומר לי את זה אני חושב בפעם הראשונה על איך השיר נשמע. כשאני יוצר שיר אני לא יכול לצפות מה אנשים יחשבו עליו וירגישו כלפיו ולאן זה יקח אותם. עכשיו יש לי פרספקטיבה אחרת קצת. כשאני עושה שיר אני מנסה לדייק את ההרגשה עד הסוף. לא עשיתי חישוב שאני נחשף כאן יותר מתמיד. בכל שיר אני חושף משהו שקשור אלי, זה מאפיין הרבה מהשירים שלי, אני לא חושב שזה יותר מאחרים. אני מאוד לא אובייקטיבי כדי לענות על זה".

גלעד שגב ואשתו (צילום: רפי דלויה)
"אני כותב עליה שירים היא יכולה להחזיר לי בסרט". גלעד שגב ואשתו גליה מלטסטה | צילום: רפי דלויה

-זו אולי בלדה ראשונה שלך שאמורה להיות להיט. עד עכשיו התמחית בקצב.
"יש מבחינתי בתקופה האחרונה, אולי זה הסתיו, או משהו אחר, אני מרגיש יותר בנוח במינימליות. אולי זה קצת התכנסות. משהו ששואף להשתיק רעשים מסביב ולהקשיב לנטו. השיר הזה הוא חלק מזה. היו לי שירים כאלה בעבר, היה לי את 'מותק שלי'. אתה יודע, זה כזה, חשוב להגיד שיש נושא של מודעות שהיא מאוד יחסית. רמת המודעות שלי ליצירה עצמה, לעשות משהו שאני מתרגש ממנו היא גבוהה, אבל ברמת ההשוואה לשירים אחרים היא לא קיימת. אבל נעים לי לדעת שעשיתי משהו שנשמע אחר ממשהו שעשיתי קודם. אני רוצה לנסות לשנות משהו אצלי".

-איזה אלבום מסתמן?
"הכל מסביב לנושא של 'קולות הלב', גם ב'יום קדוש' וב'אף אחד' יש מכנה משותף של תחושת וידוי, לשמוע נטו מה שהלב אומר. בכוונה התעסקתי בחומרים מקצוות שונים כי מהם מתעוררים הקולות של הלב. השירים באלבום יהיו ברובם מסביב לתחושה הזאת של דיאלוג עם עצמך. כמו וידוי. פשוט להאזין למה שהלב אומר ולכתוב את זה".

--מה הלב אומר?
"מי שירצה לדעת יצטרך להאזין לאלבום. הוא אומר כל מיני דברים. 'קולות הלב' הוא התחייבות לאהוב גם אם אין פידבק. אהבה שלא תלויה בשום דבר. כל שיר אומר משהו אחר".

-השירים חושפים גם את אשתך, גליה?
"כמו כל מישהו שחי בסביבה של אמן, היא יודעת שהיא יכולה 'לחטוף' שיר. היא דוגמנית ובימאית קולנוע בתחילת דרכה שלאחרונה צילמה סרט קצר. אני יכול לעשות שיר והיא יכולה להחזיר לי בסרט. אולי לא נרגיש בנוח עד לרמה של 'מחוברים'. אני מתחבא מאחורי צלילים והיא מאחורי המצלמה. האמנות האמיתית היא בסאבטקסט וככה אנחנו נתקשר. השיר מחמיא לה מאוד לדעתי".

הופעת בכורה רוני דלומי גלעד שגב (צילום: עודד קרני)
" אחרי 'אישה מהשמיים' התחשק לה שיר חדש אז זה בא לה טוב". גלעד שגב ואשתו גליה מלטסטה | צילום: עודד קרני

-אתם עובדים על ילדים?
"כשיהיה מה להודיע נודיע. בינתיים אנחנו מתאמנים".

-לאנשים יש הרבה סיבות לקנא בך: אתה נשוי לדוגמנית. כל שיר שלך מצליח.
"אני מרגיש בר מזל שאני עושה מה שאני אוהב. מי שמכיר את שגרת היום שלי והעומס הרגשי שאני שם את עצמי בו, גם בדברים שלא צריך להגיע עליהם, יודע שאני נורא מתאמץ. אז מי שמכיר את שגרת היום שלי לא מקנא בי, ומי שמכיר אותי באמת ואוהב אותי לא מקנא בי בכלל. אתה יכול לבחור אם להיות באור של מישהו או בצל שלו. אני תמיד העדפתי כשראיתי חברים שהצליחו לפני, מאוד תמיד פרגנתי וניסיתי ללמוד. למשל עברי לידר שהכרתי אותו לפני עשור. הוא היה אמן שתמיד הערכתי וגם חבר ולא קינאתי בו. הוא התפתח יותר מהר ממני וחשבתי איך אני יכול להתפתח גם. אם חושבים בצורה אחרת זה יכול להביא צל, ואז דברים לא פורחים".

"אם הייתי בן 20 אולי הייתי עם אגו יותר גדול"

-אתה מצטנע, אבל כל דבר שנגעת בו בשנים האחרונות נהיה להיט. מתי תגדל אגו?
"היו לי תקופות ארוכות שבהן לא חוויתי הצלחה אז אני יודע איך זה. אם הייתי בן 20 אולי הייתי עם אגו יותר גדול. בתקופה האחרונה דברים קורים בצורה נפלאה. זה קורה ואולי זה ישתנה, אז אני לא מפחד שזה יתהפך כי אין הבטחה שמשהו ימשיך. אז אני מנסה לא להסתכל מה קורה ומתרכז בשירים ובלבצע אותם. החוסר שליטה שלי במה זה יקרה הביא אותי למקום שאני מתמסר לתהליך ולא לתוצאה".

-יותר קל לך היום בהופעות?
"הרבה יותר. המתנה הכי גדולה שקיבלתי היא שזכיתי להופיע מאות פעמים בכל רחבי הארץ בכמות שלא הכרתי ואני ממש תקופה ארוכה חורש את הארץ. התחושה על הבמה שונה לגמרי אחרי מאות הופעות. יש ביטחון אחר. היום אני מבין שאין מה לפחד, שהכל בשליטה, ואני חווה המון אהבה, כי יש הרבה להיטים והחוויה הופכת להתמסרות ולא לנסות להוציא ציון הכי טוב או לעבור את זה בשלום ולחכות שזה ייגמר. אני לא מרגיש היום תחת שיפוט אלא במערכת יחסים אוהבת עם הקהל".