מיכל אמדורסקי פרומו 1 (צילום: יניב אדרי)
"נורא קשה לעבוד על מוזיקה בארץ, מי שלא עושה ים תיכונית או רגלו חזק בדלת". מיכל אמדורסקי | צילום: יניב אדרי

מיכל אמדורסקי מוציאה היום שיר חדש בשם "תגידי מותק", שכתב הנרי על המשפטים שזורקים גברים לבחורות ברחוב. הכי פופ שנון. ואמדורסקי יוצאת לעוד סיבוב, עוד אלבום, עוד מסע יחסי ציבור שבו תצטרך להתנצל על זה שהיא מיכל אמדורסקי, זמרת פופ-דאנס פרובוקטיבית, שאומרת ועושה מה שבא לה, שהכניסה שלושה סינגלים מהאלבום הקודם לפלייליסט של גלגלצ, גרושתו של אסף, מנחה בערוץ 24 וכוכבת בארבע הצגות ילדים במקביל. זה כבר אלבום חמישי שלה, אז מבחינתה זה אומר לעבור שוב את אותו דבר בפעם החמישית.

אלא שהפעם זה עומד להיות קשה יותר. כי בקיץ האחרון נפל לה הביקיני בשידור חי וכל המדינה ראתה לה. זה גם שינה, כמובן את התגובות אליה ברחוב, ועל זה בדיוק מדבר השיר החדש. "את התגובות הבאמת קשות שבחורות מקבלות ברחוב הנרי ואני צנזרנו", היא צוחקת. "גם אני מקבלת תגובות כאלה עד שמזהים אותי וכשמזהים זה - 'וואלה בואנה אורנה דץ! איך היה לו אומץ לעזוב אותך? את נראית יותר טוב במציאות, וואלה את מיכל אמדורסקי, תעצרי סנובית".

-כמה זמן לקח עד שחזרת להסתובב ברחוב מאז הסיפור עם הביקיני?
"מהר מאוד, לא היתה ברירה. הייתי צריכה לקחת את הבנות לגן, לחוגים, לחברות, זה לא עניין של מתי הרגשתי שבא לי לצאת מהבית או כשהייתי מוכנה. אבל הכל עובר בחיים ושוכחים את הכל. כאדם מפורסם שעבר מקרים לא נעימים ציבוריים אני יודעת הכי טוב כשיש לי כל פעם נפילה אישית או ציבורית שאני צריכה אחרי זה לחזור ולעמוד. מזל שהזיכרון מאוד קצר וכל פעם שקורה משהו הוא משכיח מה שהיה לפני לטוב ולרע. זה מה שלמדתי מהיותי סלב".

"אמרו עכשיו בטלוויזיה שאני מקום שני בהקלקות בגוגל וזה לא כיף"

"אמרו עכשיו בטלוויזיה שאני מקום שני בהקלקות בגוגל וזה לא כיף, כי מקדם אותי זה לא, פרנסה זה לא, רק בלבולי מוח. אני בן אדם שנוי במחלוקת, יש כאלה שאוהבים אותי מאוד ויש כאלה שלא, ועם זה אני צריכה לחיות. זה כמו שיש לי יחסי אהבה-שנאה עם השיר 'חייל שלי' כי מאז 1997 בגיל 22 הוא מיקם אותי במיקום מסוים והשאירו אותי שם בעל כורחי, ואני כבר בת 35. מצד שני הוא עשה לי את הקריירה והמשכתי למקומות אחרים. יש כאלה שנתקעו עם הסטיגמה הזו".

-הסטיגמה של הזמרת הפרובוקטיבית? הרי בפופ סקס זה חלק מהעניין.
"זו כמובן צביעות. 86 אחוז הצביעו בפנאי פלוס לליידי גאגא שלא תשתנה. אם הייתי עושה עשירית מהויזואליות שלה, איפה שהיא דורכת, מה שהיא עושה איך שהיא מופיעה - היו סוקלים אותי באבנים, לא היה לי מקום לחיות. בהקשר הזה הביקיני עשה לי רק טוב, כי פתאום לאנשים היתה יותר נגישות אלי, חיפשו אותי בפייסבוק, היו שיחות עם אנשים שלא מכירים אותי, חיפשו את הבן אדם ולא מישהי שמקבלת 'שוק או שיק' על הבגדים שהיא לובשת".

"בהופעות בנות באות לבמה ב'בחורים כמוך' וצורחות"

-ואיזה בן אדם הם גילו?
"גילו בן אדם אמיתי. מאוד פשוט, כמו כולם, עם עבודה שונה שדורשת דברים לא קונבנציונאליים לטעמי. זה פופ, בקיצור. ואני סופגת מהרצון שלי להיות מה שאני, להופיע בדרך כלשהי, וזה הרי מושפע מחו"ל, לא המצאתי את הגלגל. אני מנסה להחיות את הפופ הזה במקום קשה ומורידים אותך, לא נותנים לך חופש בנושא הזה".

מיכל אמדורסקי פרומו (צילום: יניב אדרי)
"אם הייתי עושה עשירית מליידי גאגא היו סוקלים אותי באבנים". מיכל אמדורסקי | צילום: יניב אדרי

-אולי מוזיקה אחרת היתה מנתקת אותך מהתדמית
"אני עושה מה שאני אוהבת, וזה משהו שחסר פה, שלא עושים. אז אני אהיה עוד אחת מרשימה? אני לא יכולה, כי אני לא כזאת, זה מה שיוצא לי. יש לי שירים כמו 'אוויר לנשימה' על אהבה וכאב, אבל יש לי שירים מתריסים שנשים בארץ לא שרות טקסטים כאלה, וזה לא מתיישב עם הבן אדם המיינסטרימי החמוד או המרגש. ב'בחורים כמוך' בנות באות בהופעות לבמה וצורחות: 'הייתי אורזת בחורים כמוך ושולחת לאמא'. זה משפט לא כזה חכם, אבל זה הקטע וזה מגניב. יש מספיק לא כמוני ויהיה נורא משעמם אם זה יעלם. אני הכי מיינסטרים שיש, אבל אני נטע זר בים ה'אהבת אותי, עזבת אותי'".

"התוכנית שלנו ב-24 זה כמו האח הגדול"

אסף אמדורסקי פרומו (צילום: פז בונפיל)
"הצענו לו לבוא לתוכנית האחרונה שלנו אבל היחצנית שלו ביטלה את זה". אסף אמדורסקי | צילום: פז בונפיל

-וערוץ 24 עוזר לעניין?
"זה עשה לי רק טוב ועזר לי להיות אני מול קהל שלא מכיר אותי. התוכנית שלנו זה כמו 'האח הגדול'. אני באה עם מצב רוח ומוציאה כל הקישקעס החוצה".

-איך איגי?
"איגי זה איגי. היא מותק".

-אורנה ומשה דץ התאחדו בחנוכה הזה. מתי יהיה איחוד של מיכל ואסף אמדורסקי?
"אנחנו כל היום ביחד. יש לנו ילדות משותפות. לא היינו צמד על הבמה, רק בחיים. הצענו לו לבוא לתוכנית האחרונה שלנו בעונה הזו של ערוץ 24, אבל היחצנית שלו ביטלה את זה".

-שמעת את השירים החדשים שלו?
"כן, יפה מאוד. אסף תמיד התעסק בניסוי ותהיה ומפתח עצמו לכל מיני כיוונים. אני מעריצה אותו מוזיקלית. הוא יעמוד על שלו גם אם לא אוהבים. יהיה קשה להזיז אותו מהקו המחשבה שלו ואין לו שום פחד בנושא הזה. לא יאהבו - הלאה. אני גם עושה את זה, אבל לי יש פחדים וספקות".

"אני צריכה להוכיח מחדש ואני עוד פעם כזו קטנה ואני כלום וחוסר ביטחון"

-תוציאי דיסק חדש השנה?
"נורא קשה לעבוד על מוזיקה בארץ, מי שלא עושה ים תיכונית או רגלו חזק בדלת. זה לא כמו ביונסה או ליידי גאגא באמריקה, שמה שהן לא יוציאו יש להן גרנטי שיקנו. פה זה כל פעם להתחיל את הכל מחדש, למרות שהיו לי 3 סינגלים בפלייליסט עדיין יש פחדים וחששות שיגידו שזה מכוער ולא אוהבים.

"אז זה שוב מלחמה, אלבום חמישי וכל פעם אני צריכה להוכיח מחדש ואני עוד פעם כזו קטנה ואני כלום וחוסר ביטחון, ככה זה עובד. אם שיר לא מתקבל ולא עובד הפרנסה לא מתגלגלת לפי איך שאתה רוצה. כשאמן פה עושה מוזיקה זה באיזשהו מקום גם פרנסה. ויש המון מאפיה ודברים לא טובים במקצוע הזה לצערי הרב.

"לכן אני תמיד אעריך את מי שמפרגן כי שום דבר לא מובן מאליו. הגאונות בארץ זה לשמור על האש 15 שנה במקצוע לא משנה מה קורה ובאיזו דרך. נורא קל להגיע למעלה וליפול למטה, אבל לשמור את עצמך על אש זה מה שצריך, ככה צריך לנצח את המערכת פה".

מיכל אמדורסקי 2010 (יח``צ: יוסי צבקר)
"לא נותנים לי אופציה לצאת לדייטים כי ישר יכתבו שאנחנו יחד ואנשים נכנסים לסרטים". מיכל אמדורסקי | יח``צ: יוסי צבקר

-הרכילות שומרת אותך בינתיים בתודעה, מצלמים אותך יוצאת עם כל מיני גברים.
"לא זוכרים אותי מרכילות ואוי ואבוי אם זה מה שיקרה. אני לא יוצאת עם זה או זה. יש רכילויות על חברים שלי, ידידים. היה פעם איטם על מישהו שהוא בכלל גיי וחבר שלי, אבל ככה זה עובד. אני כרגע לא יוצאת עם אף אחד. אין תמונות שלי עם מרחב מוהר, כי אני לא יוצאת איתו ולא הלכתי איתו לשום מקום".

"אני יושבת עם חבר ומתחילים לכתוב שאנחנו יחד, אין לי כבר כוח לזה"

"אני לבד, אז אני יוצאת לדייטים זה לגיטימי וזה ברור. אבל ברגע שאני בדייט ראשון אני כבר בת זוג שלו ומתחתנת איתו, לא נותנים לי אופציה לצאת לדייטים כי ישר יכתבו שאנחנו יחד ואנשים נכנסים לסרטים, אנשים מאבדים פרופורציות. מרוב הפרנויה זה מקמפרס אותי לעבור תהליך ארוך נורא במהירות.

"אני יושבת עם חבר ומתחילים לכתוב שאנחנו יחד, אין לי כוח כבר לזה. אומרים שראו אותי עם זה וזה, אז הלכנו לסרט או לשבת איפשהו. אי אפשר לשייך אותי לאנשים, ואין לי שליטה על השיוכים עם הרומנים. הייתי באירוע עם אייל גולן וישבנו על הבר, והופ אנחנו כבר זוג. אז שלא אלך לשום מקום? אני הולכת לאירוע רק עם הפמליה הרגילה שלי, לא עם אף אחד אחר, זה לוקח ממני סתם מלא אנרגיה, זה לא המהות שלי, אני לא מתפרנסת מלהיות סלב".

"אבל אני כן רוצה אהבה, זה משהו שמאוד חסר לי"

"אבל אני כן רוצה אהבה, זה משהו שמאוד חסר לי. אהבה וזוגיות ומישהו שיהיה לי למי לחזור הביתה, להתרסק איתו על הספה ולהתלונן איזה יום קשה היה, זה חסר לי, כן".

פפרצי רן שריג ודנה ספקטור (צילום: אלעד דיין)
"אני נגעלת ממה שעושים לרן שריג ודנה ספקטור" | צילום: אלעד דיין

-איך את מסכמת את תקרית הביקיני?
"הביקיני לא קרה לאף אחת אחרת לפני בעולם. בדקתי את זה. יש לי סטארט אפ כאן, משהו יוניקי רק לי. הציעו לי קמפיינים אחרי זה להלבשה תחתונה ולא עשיתי. זו חוויה מאוד לא נעימה, ואני לא מאחלת אותה לאף אחד. אפילו גיא פינס לא שווה שאאחל לו דברים כאלה".

-עד מתי תשלמי מחירים כאלה?
"אני משלמת מחיר מאוד גדול על היותי אדם ציבורי, אבל אלה החיים שבחרתי לי. למישהי אחרת לא היו עושים את זה. לריטה לא, לשרית חדד לא. צריך לתת לאדם כבוד מינימאלי. הלכתי בזמנו ל'מועדון לילה' לצחוק על זה, כי ממילא היו משדרים את הקטע. אבל אני נגעלת ממה שעושים לרן שריג ודנה ספקטור. זה הרי קורה כל שני וחמישי אצל הרבה אנשים, ופה כאילו עשו משהו שמעולם לא נעשה לפני, וכולם מתחסדים, מה זה השטויות האלה?".

>> קייטי פרי שרה עם הסימפסונס וריהאנה עם דיויד גואטה