שלום חנוך יחזור אל האלבום "חתונה לבנה" בהופעה מיוחדת שתתקיים בהיכל מצדה ביום חמישי 30.5 ובה יארח את אביב גפן, תום פטרובר ואורית שחף מלהקת "היהודים", חברי להקת "הדג נחש" ושלומי שבן. חנוך יבצע על הבמה את האלבום כולו, עם שירים גדולים שנחשבים לקלאסיקות אמיתיות של רוק ישראלי, כמו "הדרכים הידועות", "הו את", "שיר דרך", "רומן אמיתי", "תאונה", "דיברנו על הצלחה", "כסף" ועוד, ובנוסף להיטים מכל התקופות בקריירת הרוק הענפה שלו.

שלומי שבן, אביב גפן, וחברי "הדג נחש" שותפים לדעה הרווחת: מדובר באלבום רוק אמיץ, חשוב, מהפכני, שלמרות שבזמנו לא הצליח - שינה את הגישה במוזיקה הישראלית וברוק המקומי בכל מה שנוגע לכתיבת שירים והחספוס המוזיקלי. חנוך כתב אלבום חושפני על נישואין, זוגיות קשה וגירושין, תוך כדי הפרידה מאשתו דאז ליהיא.

נגד חתונות, בעד כוורת, רחוק מפרישה

היום יש לו דעה מאוד מגובשת על חתונות: "יותר ויותר זה נראה לי מוזר. ההשקעה והכסף, ובסוף גומרים בגירושין. והכל בידיים של מוסדות דתיים. אני תמיד נגד מוסדות ונגד ממסד. התחתנתי כי ההורים בזמנו לחצו, לא ההורים שלי. אם לא הייתי מתחתן הייתי מפסיד את זוגתי".

חנוך שמח לחזור במופע הזה לצליל הרוק המחוספס, אותו למעשה לא עזב. הוא ממשיך להופיע הרבה. האם הגיל נותן בחנוך את אותותיו? מבחינת כוח להופיע אין לי שום בעיה. התקרחות זה 'נותן את אותותיו', צניחת עפעפיים זה 'נותן את אותותיו', אבל ממש אין לי בעיה להמשיך ולהופיע". בניגוד לחברי להקת "כוורת" שיצרו היסטריה כאשר הכריזו על סדרת מופעי קיץ אחרונים בהחלט, חנוך לא מתכוון לפרוש בקרוב: "את כוורת אני אוהב, את החבר'ה ואת השירים, דני וגידי וכולם, אני רואה בהם חברים, אבל אני ממש לא חושב על פרישה מהופעות בעודי מעבר לשיאי, הרי אני יותר צעיר מהם", הוא אומר בחיוך.

עוד קלאסיקה של שלום חנוך הוא כמובן שיר המחאה הפוליטי "מחכים למשיח", שתמיד רלוונטי. גם היום הוא מבטיח ולכתוב שירים פוליטיים, אבל מסתפק בינתיים בשורה אחת: "המדינה הזו צריכה אמא".