אחרי שנה ארוכה בה הושבת מהקלטות, עקב סכסוך משפטי עם חברת הד-ארצי, מוציא סוף סוף הראל סקעת את אלבומו השני, בהפקה מוזיקלית של יזהר אשדות ופיטר רוט, שחיכה על המדף משך זמן רב.

מהאלבום יצאו עד כה השירים "מובן לי עכשיו" ו"בואי היום", שאף זכה לקליפ יפה. צמד הסינגלים העשירו את רפטואר ההופעות של סקעת, שהתבסס עד כה בעיקר על להיטי האלבום הראשון והשירים ששר ב"כוכב נולד" ובפסטיגל. "חצי שעה לפני הופעה עולה לי החום ומתחילים לרות לי בלאקים של המילים", מספר סקעת בראיון מיוחד לאילן לוקץ' בתוכנית "אולפן שישי" של חדשות ערוץ 2.

"כשקצת קשה אני פשוט הולך"

סקעת, שהשבוע מלאו לו 28, מספר בראיון על הדרך שלו להתמודד עם קשיים בחיים: "כשקצת קשה אני פשוט הולך. כי לפעמים אין לך כוח להתמודד. עם כל מיני דברים: שקשורים לעבודה שלך, לקריירה שלך, ללב שלך, עם הדמויות שיש לך בתוך עצמך, המורכבויות שיש לך בתור בנאדם".

אחת המצוקות הגדולות איתן התמודד סקעת בשנים האחרונות היתה הסכסוך המשפטי עם חברת התקליטים הד-ארצי. הד-ארצי מנעה מסקעת להקליט אלבום חדש, ולבסוף נמכרה לחברת "אן.אמ.סי-יונייטד". "זה כאילו חנקו אותך, פשוט חנקו אותך", אומר סקעת, "גם לאורך כל התקופה הקודקודים ידעו שהחברה הולכת להימכר, ושהיא על סף פשיטת-רגל, ושאם לא יקרה איתה משהו בחודשים הקרובים - אין חברה יותר.

"אבל הם עדיין נחלמו כאילו הם יודעים שהכל בסדר. בזמן שה יודעים שהחברה כבר בדרך לחברה אחרת. שזה מעצבן, כי אתה כאילו נשוא של משחקי אגו, וזה הטריף אותי". בהפסקה בקריירה שנכפתה עליו הספיק סקעת לטייל בדרום אמריקה, שם אמר: "הזמן שלנו הוא כל כך ענקי, אז מה זה כמה חודשים באמצע?". בסיום הסכסוך הוחלט שסקעת יוציא את האלבום ב"ארומה מיוזיק" והד ארצי תפיץ.

"מאז שאני קטן יש בי צורך להיות עצמאי"

מהמאבק המשפטי סקעת יצא עם החלטה ברורה - שהוא צריך להיות חזק כלכלית כדי להמשיך ליצור. "מאז שאני קטן יש בי צורך להיות עצמאי, להצליח לבד", הוא אומר. לכן אולי בימים אלה סקעת גם לומד צרפתית, כדי להיות מסוגל לשיר בשפה ולפתוח לעצמו פתח לקריירה בחו"ל. "יש לי זיקה מאוד חזקה למוזיקה צרפתית ולזמרים צרפתיים שגדלתי עליהם", הוא אומר. "כשזמר צרפתי שר ומבצע מונולוג הוא לא מפחד ללכת על המילים הכי חזקות שיש, ועל הטקסט הכי מורכב שיש, והוא לא מביא איזשהו טקסט קליל כדי שייכנס ככה מהר לאייפוד בזמן ריצה בחדר כושר".

סקעת גם מביע התעניינות גוברת והולכת בנדל"ן, בעיקר במגדלים גבוהים לידם הוא עובר עם האוטו בדרך לעבודה ומהם הוא יכול להשקיף על הבית שלו מרחוק ולהציץ למטה לבריכת הגג. סקעת, וזה נאמר בכתבה יותר מפעם אחת, מכוון לקומה העליונה, גם אם לפעמים המעלית נתקעת באמצע.

"אתה בא אחרי שבוע וכבר בנו קומה, ואחרי זה את הקירות", מסביר סקעת את אהבתו לבנייה ואת בקשתו לבקר בקומה ה-29 של אחד מרבי הקומות. "אני אוהב לבנות, לבנות לאט. יותר מעניין אותי לבנות את הבית, אחרי כך לגור בו זה כבר המתנה. אבל בעניין המופע הכי הייתי רוצה שיעברו כבר החודשיים האלה של עבודה על המופע ולהתחיל כבר להופיע. זה מה שאני הכי רוצה. אולי בעוד 10 או 12 שנים אחרי שאעבוד קשה יהיה לי את הכסף לקנות כאן בית", הוא מסכם.

עוד במוזיקה:

אביב גדג' עם מופע ואלבום חדש, המוביל הארצי - מצעד ההשמעות השבועי, באגו דאגו בקליפ חדש, ניתוח השירים שנבחרו לגמר כוכב נולד, שלישיית הגמר ב"חדר חזרות" - סיכום, ולדי בלייברג שר ברוסית - הפלייליסט של ערוץ 24