אין תמונה
"רציתי להגיע לקהל ללא מתווכים". ביונסה

"אני רואה במוזיקה יותר ממה שאני שומעת. כשאני מתחברת למשהו אני מייד רואה ויזואליה, או סדרת אימג'ים שמחוברת לתחושה או רגש", אומרת ביונסה על האלבום החדש שלה "Beyonce", האלבום הויזואלי שהדהים את העולם וזוכה לביקורות אדירות מכל כיוון אפשרי. "אלה יכולות להיות מחשבות על החיים שלי, החלומות שלי, הפנטזיות שלי, והם כולם מחוברים למוזיקה. אחת הסיבות שרציתי לעשות אלבום ויזואלי, היא כי רציתי שאנשים יאזינו לשירים עם הסיפור שנמצא לי בראש, כי זה מה שהופך את השיר והסיפור לשלי. המראה שיש לי במוח, הוא מה שרציתי שאנים יחוו בפעם הראשונה שבה הם שומעים את השירים".

"אני חשה שכיום אנשים חווים את המוזיקה אחרת", אומרת ביונסה בקטע וידיאו מיוחד שיצא לרשת. "אני זוכרת שצפיתי ב'תרילר' (הקליפ המפורסם של מייקל ג'קסון מלפני 30 שנה, ששינה את ההיסטוריה של הקליפים, א.נ.), עם המשפחה שלי. זה היה אירוע. ישבנו כולנו מסביב לטלוויזיה. היום במבט לאחור אני חושבת שהיייתי ברת מזל שנולדתי אז. אני מתגעגעת לחווייה החזקה הזו.

"היום  אנשים שומעים שיר באייפוד. הם לא משקיעים באלבום שלם. היום הכל סובב סביב השיר הבודד וההייפ, ויש כל כך הרבה שנכנס בין המוזיקה, האמן והמעריצים. לא רציתי שמישהו אחר יעביר את המסר שהאלבום שלי יוצא, רציתי שהוא ייצא כשהוא מוכן, וממני למעריצים שלי. אמרתי לצוות שלי שאני רוצה לצלם קליפים לכל השירים ולהוציא את כולם יחד. כולם חשבו שהשתגעתי, אבל בתכלס עשינו את זה, זה קורה".

אין תמונה
"שיבינו כמה הכל אישי"

"רציתי ליצור את גוף העבודה הזה, כי הרגשתי שזה משהו שאבד למוזיקת הפופ. רציתי שאנשים יחושו דברים אחרים ושיקבלו רושם ראשוני שונה. לא רק להאזין לשיר אחד או לצפות בקליפ אחד, אלא לקבל את התחושה של אלבום שלם. היה חשוב שניצור מזה סרט, חווייה, אירוע. רציתי שכולם יראו את התמונה המלאה, ושיראו עד כמה הכל אישי בשבילי. אני אעשה את האמנות הכי טובה שלי ופשוט אוציא אותה החוצה, ככה הכי טוב מבחינתי לעשות".

 

שני סינגלים רשמיים

היום מכריזה ביונסה רשמית על צמד סינגלים שיוצא מהאלבום: שיתוף הפעולה עם בעלה ג'יי זי ב-"Drunk In Love", שהקליפ שלו יצא רשמית במלואו.

והקליפ "XO", אותו כבר ביצעה על הבמה בשיקאגו, במסגרת מסע ההופעות שלה "Mrs. Carter", שאולי יגיע השנה גם לישראל. שימו לצרחות השמחה של הקהל כשביונסה מכריזה על ביצוע ל"שיר חדש".

בהופעה

הקליפ הרשמי

 

אז איך ביונסה שמרה על האלבום בסוד?

כשביונסה הוציאה את האלבום החמישי שלה בשישי בבוקר, זה היה ללא סינגלים מובילים, קמפיין שיווקי או הופעות קידום בטלוויזיה. היא פשוט שיחררה את 14 השירים ו-17 הקליפים בלעדי לiTunes עד תחילת המכירה הפיזית של הדיסקים, שצפויה להתחיל ב-21 בחודש.

תעשיית הפופ מורגלת בכך ששירים ואלבומים "דולפים" כמה ימים לפני המועד המתוכנן, כדי ליצור הייפ והיסטריה בקרב המעריצים והתקשורת שאצה רצה לדווח. כאן הכל עבד הפוך, וביונסה הוכיחה שאפשר לשמור פרויקט ענק שכזה בסוד, גם אם מעורבים בו מאות אנשים. במילים אחרות: כוכב המוזיקה הבא שיטען שה"השיר דלף כי מישהו העלה אותו לרשת", פשוט משקר לכם, וזה רק אחד מהדברים שהוכיחה כאן ביונסה.

אין תמונה
"שיראו את הפנטזיות שלי"

בשבועות שלפני הוצאת האלבום רצו מסביב לביונסה שמועות משמועות שונות. כולם שמו לב לכך שהיא מצלמת כל מיני קליפים בכל מיני לוקיישנים בעולם. בחודשים האחרונים ובעיקר בשבועות האחרונם התרבו הידיעות על כך ש"ביונסה מצלמת קליפ פה", "ביונסה צילמה קליפ שם", השערות מהשערות שונות נזרקו בנוגע למועד יציאת האלבום שלה, שכולם הבינו שהיא מבשלת, אבל אף אחד לא ידע לחבר את כל הנקודות ולראות תמונה כללית. והאמת שזה לא קל, ושכולם באמת הופעתו.

שם הקוד: "Lily"

אז כיצד נשמר הסוד הגדול ללא דליפות שירים וללא הדלפות מכל המעורבים בפרויקט? כצעד ראשון לשמירת הסודיות - היו לפרויקט הזה המון שמות קוד. לאלבום עצמו לא היה מועד שחרור, עד ללפני שבוע. האלבום החל להתגבש בצורתו הסופית בסוף אוקטובר האחרון, כשביונסה החלה לצמצם את כמות השירים שהקליטה לרשימה קטנה יותר. שירים כמו "Grown Woman" ו-"Standing On The Sun" אשר לא התאימו לרוח האלבום, הוסרו ממנה (לבסוף ביונסה החליטה להוציא את הראשון כקליפ בונוס). למעשה, ביונסה עבדה והקליטה את האלבום עד לחג ההודיה האחרון.

בסוף השבוע שעבר התנהלו פגישות בין חברת התקליטים של ביונסה, החברה המנהלת אותה ומנהלים בכירים ב-iTunes, כדי לקבוע את התוכניות למועד שחרור האלבום, ולסגור כיצד הוא יתבצע. בשלב הזה האלבום נקרא בשם הקוד "Lily" - שם ללא כל משמעות, או רמיזה אפילו הקטנה ביותר שזה קשור לביונסה, וזאת כדי למנוע דליפות של הרגע האחרון. הפגישה האחרונה בנושא התקיימה ביום חמישי בחברת התקליטים שלה, "קולומביה", לשם הוזמנו מפיקי האלבום כדי להתבשר על יציאתו, ביום שלמחרת. גם מי שרצה להדליף (אם רצה) לא הספיק לעשות זאת.