אסף אמדורסקי השיק אמש את המופע החדש שלו וקיבל באותה הזדמנות אלבום זהב על מכירות יותר מ-20 אלף עותקים מ"הרי את" עטור השבחים. חמישה חודשים נדרשו לאלבום להגיע להישג, למרות שמדובר ביצירה אישית ומורכבת. "האמנתי בפוטנציאל של השירים החדשים להיות גם להיטי רדיו", אומר אמדורסקי. "עובדה שכל סינגל שהוצאנו נכנס לפלייליסטים. מצד שני, אני לרגע לא רואה בהצלחה הזו משהו מובן מאליו ולכן היא מענגת אותי כל כך. היחסים בין אמנים והפלייליסט הם קצת כמו עם חתול. אתה אף פעם לא יודע מתי הוא יתרפק עליך ומתי יחליט לשרוט אותך. לכן אני תמיד מופתע כאשר דווקא האפשרות הראשונה מתממשת".

האלבום "הרי את" עוסק כמעט כולו בזוגיות מתפוררת, למרות זאת טען אמדורסקי עם צאתו כי רוב השירים נכתבו לפני הפרידה המתוקשרת מאשתו מיכל. את ההשוואות ל"חתונה לבנה" של שלום חנוך הוא רואה כמחמאה. "מבחינתי זו מחמאה גדולה, כי אני אוהב מאוד את 'חתונה לבנה', אבל ההשוואות נסיבתיות לחלוטין", אומר אמדורסקי. "בפועל, ההבדלים בין שני האלבומים רבים על הדמיון. קודם כל, ל'חתונה לבנה' לקח הרבה יותר זמן להגיע למעמד זהב, אבל האלבום שלי גם נוצר בתהליך שונה לחלוטין. תהליך ההקלטות, למשל, נמשך רק שלושה וחצי חודשים. החלק הכי ממושך בעבודה היה שלב התוספות והשינויים באולפן, שנועדו לתת לתוצאה הסופית את העומק והנפח".

"השנה הזו היא נקודת המפנה בקריירה שלי"

אסף אמדורסקי השקת מופע (צילום: שי פרג)
"אני גאה במופע הקודם. הפעם בא לי פשוט לחרוש" | צילום: שי פרג

תשע שנים הפרידו ביו "הרי את" ובין "מנועים שקטים", יצירתו המקורית הקודמת של אמדורסקי, שמצהיר: "ייקח לי הרבה פחות זמן להוציא עוד אלבום. היתה לי שנה מדהימה, בכל המובנים. עברתי המון תהפוכות, אישיות ומקצועיות, אבל בסופו של דבר אין ספק שאזכור את השנה הזו כנקודת מפנה בקריירה שלי".

אמדורסקי ביצע אמש במועדון הפינגווין המחודש בתל-אביב חמישה שירים מהמופע החדש "הרי את בהופעה", בו ילוו אותו תום דרום בקלידים וקולות, יונתן אלבלק בגיטרה, אורי קליינמן בבס ורון אלמוג בתופים. המופע החדש מגיע לבמות מיד אחרי המופע "בעמידה" שעדיין רץ. אבל אם "בעמידה" היה פרויקט שאפתני, ששילב מוזיקה במיצגי וידיאו, "הרי את בהופעה" מחזיר את אמדורסקי לפורמט הקלאסי של זמר העומד בקדמת הבמה עם קבוצת נגנים ומבצע את מיטב להיטיו מכל הזמנים.

"לא עשיתי את זה כבר הרבה שנים", הוא מודה, "מופע עם להקה שהוא מוזיקה נטו. 'בעמידה' הוא פרויקט שאני גאה בו ומתרגש ממנו, אבל הוא פחות מודולארי בגלל המורכבות של ההפקה ואי אפשר להגיע איתו בכל מקום. רציתי מופע שאפשר יהיה להעלות על כל במה אפשרית ופשוט להתחיל לחרוש. התגעגעתי לזה, מה גם שאלו הנגנים הכי טובים שהופעתי איתם עד היום. בעבר ניגנתי על הבמה בעיקר עם חברים אבל הפעם, עם כל הכבוד, בחרתי אותם קודם כל לפי יכולות הנגינה".

"היו לי המון הצעות לסרט חושפני והופעלו עלי לחצים כבדים"

-ולא הצטלמת לסרט תיעודי חושפני בנוסח "אסף אמדורסקי מדבר על הכל".
"והיו המון הצעות לצלם סרט כזה, כאשר בחלק מהמקרים ממש הפעילו לחצים כבדים כדי שאסכים להתראיין על הדברים שהרגשתי שלא נכון לי ולמקורבים אלי לדבר עליהם בפומבי. אני שלם במאה אחוז עם ההחלטה לא לשתף עם זה פעולה. יש דברים שברור שלא מתאים לי להוציא החוצה, ועובדה שהסתדרתי טוב גם ככה".

-כבר שמעת את האלבום החדש של זוגתך לשעבר מיכל?
"הקשבתי בזמנו לכמה קטעים, אבל עדיין לא שמעתי את האלבום השלם".

-נפגעת מההחלטה שלה לקרוא לאלבום "אשתו של"?
"אני מוכן לדבר חופשי על היצירה שלי, אבל לא לבקר יצירה של אמן אחר. זה מחוץ לתחום עבורי".

אסף אמדורסקי יופיע עם המופע החדש בברלה בלהבות חביבה (4.4), בצוללת הצהובה בירושלים (11.4), בביט בחיפה (23.4), בפטריה בקיבוץ דן (30.4) ובבארוק (13.5). המופע "בעמידה" יתקיים בזאפה ת"א ב-7.4.