אין תמונה
"ב'כוכב נולד' הקהל לא בוחר את מי שכוסית, אלא את מי שמביא שפיץ'"

מרגול (מרגלית) צנעני היא מישהי שתמיד טוב לשמוע מה יש לה להגיד, במיוחד כשהשיר שלה "עץ ירוק מפלסטיק" קורע כבר חודש וחצי את הרדיו, ועכשיו גם נוסף לו קליפ יפה. לשיר עוד נגיע בהמשך, אבל עונה חדשה של "כוכב נולד" עומדת בפתח ומרגול כבר בהתרגשויות.

"בכל עונה יש חוויות אחרות ואני תמיד אומרת לעצמי 'מה יהיה הפעם, מה כבר אפשר לחדש' והנה להפתעתי כל עונה שונה מקודמתה. כי זה הסוד שלה הריאליטי, האנשים שמתחלפים עושים אותו. הדמויות משתנות וזה מביא בכנפיו עניין אדיר. ופה גם באים להתמודד על משהו חינני מאוד, תרבותי מאוד. זה לא דומה לתוכניות ריאליטי אחרות. זו תוכנית שנוטפת תום, תמימות, נעורים, קסם, יש בה הורמונים צעירים ומבוגרים. המצעד הזה של הנעורים נוסך בי הרגשה פנטסטית. הילדים עוברים בסך ואני ה'גברת מכנרת' נותנת דעתי עליהם. הם חושפים את נשמתם בדרך התמה ביותר ומצד שני יש בזה משהו מתגמל והם מקבלים צ'אנס".

"אנחנו רק אומרים את דעתנו, לפעמים הקהל בוחר אחרת"

-אם היית בת 18-19 היית הולכת לאודשנים ל"כוכב נולד" או ל"שיער"?
"גם לזה וגם לזה. הייתי הולכת להיבחן, אבל אם היה לי את הידע שלי היום הייתי יודעת שאודישן הוא לא תמיד חזות הכל. אפשר לעשות אודישן מזעזע, גבולי, לא מספיק ובדרך כלל בתוך האודישנים הרעים יש אודישן לא טוב, אבל עם ניצוץ מדהים שקלטנו אותו ולא ניתן לבת או לבן ללכת. הבהלנו אותו ככה באהבה 'תשיר עוד משהו'. זה משהו שמותנה בנשמה. לפעמים אתה יודע על המקום לפעמים לא".

-פורסם שעם ההצטרפות של דנה אינטרנשיונל יש כיום יותר ויכוחים מבעבר בקרב השופטים.
"לא יותר מבעבר, יש עמדות שונות וזה מוסיף עניין רב. אבל החלק שלנו עוד מעט הולך ותם. אנחנו עושים את האנשים, את הנבחרת. אחר כך אנחנו רק אומרים את דעתנו ולפעמים הקהל בוחר אחרת. לא תמיד קרה מה שהשופטים אמרו והעונות הקודמות הוכיחו את זה. מי פילל שג'קו אייזנברג יזכה? ומויאל? ב'כוכב נולד' הקהל אוהב טובים. אין זיוף פה. זה לא שהוא אהב את הכוסית או את הערבייה או את המצועפת, אלא את מי שמביא שפיץ".

"אחרי התקרית בהארלם חשבתי לעצמי איך חוסר ידיעה יכול להוביל אותך לאבדון"

-איך היה באודישנים באמריקה?
"עקרונית אני לא אוהבת לנסוע אבל זה הוסיף לי כאדם וכמו בנסיעה לפני שנה להודו ראיתי את הילדים שנוסעים. להודו מגיעים השאנטי עם הברק בעיניים, תמימים, מצחיקים, חלקם הזויים וזה מתוק וילדותי. באמריקה זה ילדי הדולר, אלה שהולכים כבר לנסות לממש את החיים האמיתיים שהם חושבים שיהיו. זה נוער אחר. הרבה מהם עובדים ב'לוקסמית'' שזו חברת מנעולים גדולה, או שעובדים בעגלות ומוכרים מוצרי ים המלח. היה גם מיעוט של ילדי 'יורדים' שיש להם מחשבות אחרות, גם כאלה נבחנו".

-ספרי על התקרית בהארלם.
"שמתי בנדנה אדומה בזמן שצילמנו קליפ עם ראפר אמריקאי מצחיק שהתעלפנו ממנו. פתאום ניגשים תושבי השכונה עם דאגה בעיניים ואומרים 'תגידו לגברת הזו להוריד מייד את הבנדנה האדומה לפני שיירו לה פה בראש. התברר שזו שכונה של כנופיית ה'קריפס', הכחולים ואני מסתובבת שם עם בנדנה אדומה, שזה הצבע של הכנופייה המתחרה. מהר הורדתי. הרגשתי לא נעים כי אני לא רוצה לעורר מהומות בשכונה שאני באה לבקר בה ולא רוצה להפריע לאף אחד. היה מביך. במחשבה אחר כך אמרתי לעצמי 'מה זה הדבר הזה, שחוסר ידיעה יכול להוביל אותך לאבדון מבלי שאתה יודע'. היה לא נעים".

"נדב ביטון המעבד אמר לי 'תבואי כל פעם שפופה ומצוברחת'"

-ההצלחה של "עץ ירוק מפלסטיק" הפתיעה אותך?
"השיר הזה הוא בייבי שלי. התעקשתי שיהיה סינגל לרדיו למרות שהקלטתי אותו אחרון. הדיסק כבר היה מוכן ואמרתי שחסר לי משהו נשמתי, קטן. חזרתי לשיר שכתב לי אסף אטדגי, שכיום הוא גם הסוכן שלי. אמרתי שאני רוצה לעשות שינוי בלחן שיצרו ישראל קמחי ויוני אמבר והקלטתי אותו ככה בשישי בצהריים, במצב רוח נמוך לאללה. נדב ביטון המעבד אמר לי 'תבואי כל פעם שפופה ומצוברחת'. עשיתי שני טייקים והלכתי לענייני. אני מתה על השיר הזה. הוא יצירה פנטסטית של חמישה אנשים ואני בתוכם".

"השיר הזה כולם אוהבים אותו. גם הקהל של הים תיכוני וגם מי שאוהב אותי בבלוז ב'ירוסלבים', ב'עוד יהיה לי'. זה שיר נפלא ואני שמחה שלא טעיתי לגביו. אמרו לי תוציאי שיר שייתן בראש ברחבת הריקודים ואמרתי שאני רוצה בלדה לא בכיינית, אלא משהו קטן, רומז של אמצע החיים, של הגיל שלי. לא רוצה להתחפש לטינאייג'רית, כי זה דוחה ופתטי. אני חושבת שחלק נכבד מההצלחה שלי אצל בני נוער מגיע מהעובדה שאני לא משחקת אותה צעירה או כוסית. אני מרגול וזהו, והם לא נבוכים, הם מבינים את זה".

-מתי ייצא האלבום?
"ייצא עוד די ג'יי לרדיו ואחריו בקול תרועה נוציא את הדיסק. מי שעוד מעורב באלבום זה אסף, הבן שלי. יש לו שני לחנים, הוא כתב את 'אל תישברי' וכתב לי גם טקסט פה ושם. למרות שהוא מוכשר מאוד הוא לא רוצה לעבוד איתי הרבה, זה דביק בעיניו שהוא כותב לאמא שלו, אז הוא כותב לאחרים".