בגיל 89 נתן שארל אזנאבור בהיכל נוקיה את אחת ההופעות היפות שנראו בארץ בשנים האחרונות. זה קרה רק לפני שלושה חודשים, בנובמבר 2013, כשאחד מגדולי זמרי צרפת בכל הזמנים אירח על הבמה את אחינועם ניני, וחזר לבמה להדרן נדיר מבחינתו.

ואילו בחודש הבא, רגע לפני שיהיה בן 90, יחזור אזנאבור להופעה נוספת בישראל. "בגיל מאה אופיע בפעם האחרונה", מבטיח הזמר שבין להיטיו הגדולים השיר "לה בוהם". "אני מרגיש חזק, אני חזק, אני הולך למקומות שבני 17 לא הולכים אליהם, חה חה חה", הוא מגחך.

על חזרתו יוצאת הדופן לבמה לצורך הדרן במופע בהיכל נוקיה הוא אומר: "קבלת הפנים היתה כל כך חמה, שאמרתי שעד שהגעתי - אתן להם עוד משהו".

"טיפשי להרוג אחד את השני בשם אלוהים"

אזנאבור הוא צרפתי ממוצא ארמני. במלחמת העולם השנייה הסתירה משפחו בביתה שבפריז שלוש משפחוצ יהודיות: "היינו קצת משוגעים, כי זה היה מסוכן, אבל לא פחדנו, אף אחד מאיתנו לא פחד".

אזנאבור מכהן גם כשגריר ארמניה בשוייץ והוא מדבר בכל הזדמנות על שואת העם הארמני, עליה גם שר. "חבל שממשלת ישראל לא מכירה בשואה שלנו, כי יש לנו את אותו הגורל", הוא אומר.

אזנאבור גם מאמין בשלום: "זה טיפשי להרוג אחד את השני בשם אלוהים, הרי לכולם יש את אותו האלוהים, רק שמכנים אותו בכל מקום בכינוי שונה. אני אופטימי שהשלום יגיע".