שגיא צורף ואלעד כהן, פרויקט 30 (צילום: ורד אדיר)
"כשפנינו לאמנים הם כבר הכירו את ההצלחה הקודמת". צורף וכהן | צילום: ורד אדיר

אלעד כהן ושגיא צורף פרצו לתודעה לפני שלוש שנים תחת השם פרויקט "30" עם הלהיט "לרוץ מהר", ששרו מלאני פרס ויהלי סובול. עכשיו הם חוזרים לסיבוב נוסף. הקונספט נשאר - שילוב שירים אותם יבצעו בעצמם ואמנים אורחים, כך גם האולפן הביתי בו הם יוצרים. אבל רוחב היריעה המוזיקלי גדל וכך גם היכולת לעניין שמות מובילים בתעשייה. לא שאלבומם הראשון היה נטול סלבס - בנוסף לפרס וסובול התארחו בו סיוון שביט, אסף אמדורסקי ואביתר בנאי - אבל כהן וצורף מודים שהתרגשו כשני תיכוניסטים כאשר ברי סחרוף נכנס לאולפן לשיר את "אחים לנשק", סינגל הבכורה מהאלבום השני של פרויקט "30" שיצא לרדיו בזמן מבצע "עופרת יצוקה" וקלע בול.

"את ברי לא הכרנו בכלל, והגענו אליו בדרך הכי מסורתית ולכאורה חסרת סיכוי", אומר אלעד כהן, "הקלטנו סקיצה של 'אחים לנשק', צרבנו על דיסק והשארנו לו בתיבת הדואר עם פתק: 'אם אתה אוהב את זה ומעוניין לשתף פעולה צור קשר'. היינו בטוחים שזה הכי לונג שוט, אבל ברי אכן התקשר ואמר שהוא בעניין".
צורף: "גדלנו על המוזיקה של ברי. כשהוא ישב באולפן שלנו ההתרגשות, האישית שלי לפחות, הייתה עצומה. אבל זה עבר מהר מאד כי הוא איש מקסים ומוזיקאי ברמה כל כך גבוהה, שאתה הופך מרוכז לחלוטין ביצירה רק כדי לעמוד בקצב שלו. בעבודה עם ברי הרגשנו שאנחנו באמת מתנסים בקשב ודיוק המאפיינים רק את היוצרים המובילים בקנה מידה עולמי".

צורף וכהן: "גדלנו על ברי סחרוף"

-"אחים לנשק" נבחר כסינגל הראשון בגלל שזה ביצוע של ברי סחרוף?
"היה מגוון סיבות, אבל ברי היה רק אחת. הבאנו לו את השיר כי כבר בשלב הסקיצות שמענו את זה בראש עם הקול שלו, אבל האמנו ב'אחים לנשק' מהרגע הראשון. יצא שגם בגלל המלחמה בעזה הוא נשמע אקטואלי במיוחד, והרגיש נכון שזו תהיה הבחירה כסינגל הראשון".

כהן: "כמו באלבום הקודם, גם הפעם נקודת המוצא הייתה שאנחנו מבצעים את כל השירים. רק בשלב מאוחר יותר התחילו הפניות לעוד זמרים. כמו פאזל מוזיקלי שאנחנו משכללים תוך כדי ההתקדמות. גם לנו אין ידע מוקדם מי ישיר מה, או איך תישמע התוצאה הסופית. באלבום הראשון עבדנו בעיקר לצד אמנים ונגנים שהם גם חברים, ולאלבום השני הגענו ממקום הרבה יותר מקצועי. שיתפנו פעולה עם מוזיקאים שלא הכרנו בעבר, אבל כבר היה לנו מבחינתם קרדיט של חבר'ה שעשו משהו שהצליח ולכן היה קל יותר להגיע אליהם. אנחנו לא רוצים לחשוף, בשלב זה, את שמות כל הזמרים האורחים הנוספים באלבום, כי עד שלא נסיים להקליט יש אופציות לשינויים".

-כמה שירים כבר מוכנים?
"שמונה, והשאר בשלבי הקלטה מתקדמים".
צורף: "עוד אין מועד יציאה רשמי אבל זה יקרה במהלך השנה הקרובה".

צורף וכהן: "שכנענו את מלאני פרס לשיר"

-אתם עדיין בקשר עם מלאני פרס?
"ברמה האישית, מדי פעם. היה דיבור שנעבוד יחד על שירים נוספים, אולי לאלבום עצמאי שלה, אבל בינתיים זה ירד מהפרק".
כהן: "מה שכן, אנחנו הראשונים ששכנעו אותה לעלות על במה כזמרת. היו לה חששות מטורפים בקטע הזה לפני 'לרוץ מהר', ובסוף היא השתכנעה ויצאה הכי גדולה".

-ההצלחה של "לרוץ מהר" הזה הפתיעה אתכם?
"האמת שדי כן. היה שיר אחר באלבום, 'משהו בה', והיינו בטוחים שזה יהיה השיר שיתפוס. החזקנו ממנו הכי קליט. בסוף השמיעו אותו הכי פחות, ודווקא 'לרוץ מהר' שלא חשבנו עליו כלהיט רדיו עשה מה שעשה. אי אפשר לדעת, ואחד השינויים הבולטים בין האלבום החדש לקודמו הוא שהפעם שנינו מאד מודעים לזה".

_OBJ

-אבל ידעתם כל הזמן שיהיה אלבום שני?
צורף:
"חד משמעית. זה היה ברור לנו לגמרי".
כהן: "'30' זה הבייבי שלנו. לא משנה כמה אנחנו עסוקים בנפרד, כנגנים או מעבדים לאחרים, כאשר יש לנו האפשרות לעזוב הכול ולהתעסק בפרויקט שנינו קופצים על זה".