מאחורי הראפר קאשי, 28, עומדת כבר קריירה של עשר שנים, אבל רק אלבום אחד, "יוצא החוצה", שיצא לפני ארבע שנים וכלל את הלהיט הגדול "בואי ניקח דברים". זה הזמן עבור קאשי (רועי קאשי במקור) לשפר את הנתון הזה ולהוציא בחודשים הקרובים אלבום חדש בשם "קונפליקט", ממנו הוא מוציא היום את השיר והקליפ "בתוך הבלגן".

-למה "קונפליקט"?
"כי הקונפליקטים בו הם רבים. העניין הוא להבדיל עם מה צריך להתמודד בחיים ועם מה לא. לפעמים אתה בוחר להתמודד עם הדברים הלא נכונים ואז נוצר בלאגן. לשן בשיר '"בתוך הבלאגן' אני שר: "בוא תחליט אתה בעצמך מה רציני ומה בדיחה". לפעמים אתה במאבק ובעצם אתה בכלל לא, וככה זה בכל הדברים בחיים – עבודה, מערכות יחסים. אני מתעסק וכותב בדרך כלל על רגשות ומתאר אותם. גיליתי שרוב השירים שלי כאלה ולאחד מהם קוראים 'קונפליקט', שזה הנושא הבולט באלבום".

"אני מחבר ראפ עם מלודיות ומחפש עטיפות מתאימות"

קאשי פרומו (צילום: דור מלכה)
"אני ראפר ששר על רגשות, זה מה שמבדיל אותי מאחרים". קאשי | צילום: דור מלכה

-ראפר ששר על רגשות - אין כאלה הרבה בארץ.
"נכון, וזה מה שמבדיל אותי מאחרים. יפה שאתה אומר את זה. התחלתי לעשות מוזיקה מהמקום הרגשי. לא מצאתי דרך לבטא את עצמי והראפ היה הכלי בשבילי ליצור מוזיקה על רגשות או על סיטואציות של קשורות לאהבה. בתוך זה נכנס היפ הופ, אבל אני לוקח מכל מיני סגנונות בלי לחפש הגדרות. זה לא רק ראפ, אלא גם מלודיות ומנגינות ואני מחפש כל פעם את העטיפה שהכי מתאימה. למשל, העטיפה בשיר החדש רוקיסטית והמילים בשפה יומיומית באות בגרוב, שזה מהיפ הופ. לפעמים זה נשמע כמו ב'בואי ניקח דברים' ולפעמים יותר עדין".

-קיבלת חשיפה גדולה ב"פסטיבל השירים" בערוץ 2 אבל בשנים האחרונות קצת נעלמת.
"קיבלתי דחיפה גדולה משם, בעיקר ויזואלית, כי מזהים ופרצוף משייכים. גם לקליפים בערוץ 24 היה בזמנו משקל בזה. היתה לי חשיפה מאוד גדולה באלבום הראשון, שעשתה לי טוב. אחר כך המשכתי לעבוד עם בן הנדלר, שהפיק את האלבום הראשון, ונוצרו עוד המון שירים, עם מילים ולחן משותפות שלנו. אבל אז חיפשתי את עצמי מוזיקלית. לא הוצאתי סינגלים והיתה תחושה של הרדמה. עכשיו הכל מתחיל שוב. האלבום החדש נעשה בהשקעה פרטית שלי, בלי גב של אף אחד, מתחושה טובה של להוציא דברים שאני עובד עליהם המון זמן. ויש הופעות שזה הדבר שאני הכי אוהב".

"בעשיית האלבום נוצרה סופר-גרופ של חבר'ה טובים"

-עם מי עבדת הפעם?
"את האלבום החדש הפיק פילוני (שבק ס). נכנסנו עם הרבה שירים לאולפן, בחרנו, שיפרנו, החלפנו, כתבנו יחד. נוצרו גם שירים עם יונתן 'ג'וני' גולדשטיין ואורי שוחט. ככה נוצרה עבודת סופר-גרופ גדולה של כולם יחד. כולם חבר'ה טובים ששמו את הידיים באהבה אמיתית. באלבום ניגנו תומר צדקיהו בתופים, עדי הר צבי בבס, ואייל שפינגלר בגיטרות. עם אורי שוחט גם עשיתי מיקסטייפ משירים שלי שיושק ב-3 בספטמבר בברזילי בתל אביב. יתארחו קוואמי, קוטג', אורטגה, נצ'י נץ', כל מי שהתארח במיקסטייפ, וגם נקרין קליפ ונחלק את המיקסטייפ חינם למי שיבוא".

-זה נהיה טרנד עכשיו המיקסטייפים.
"היו פה הרבה, גם של אורי שוחט. זה קטע של אנדרגראוד לחמם את הקהל ולתת ספיישלים שלא יהיו באלבום. מי שנחשף לזה מרוויח דברים אחרים של אותו אמן. בניגוד לאקסום אני עושה את זה לפני התקליט שלי ונותן טעימות ודברים שלא יהיו באלבום או בשום מקום אחר".

"אני עובד עם נוער מטעם משרד הרווחה, אולי משם יבוא דור העתיד"

-יש בסצנה של הגרוב תחושה של משפחתיות, כולם מארחים את כולם.
"בעיני זה נהדר. לפני כמה ימים היתה הופעת השקה לקוטג' וכולם באו להיות שמחים בשמחתו. כשמישהו מארח עוד אמנים מגיעים קהלים של כולם שמתחברים. גרוב זה גם דבר שישר מתחבר למסיבה ועושה שמח. כיף ליהנות ממנו ביחד ואתה צריך אנשים לידך כדי לייצר גרוב אמיתי והרמוניה סביבתית".

-וחוץ מזה?
"אני עובד מטעם משרד הרווחה עם נוער בכל הארץ, בכל הרמות, עושה סדנאות יצירה מוזיקליות ומשלב בהן כתיבה. אני מפתח את זה כל הזמן. אולי משם יצמח דור העתיד של המוזיקה".