שמעון גרשון פרומו (צילום: יונתן בלום)
"הרגשתי כמו מגדל קלפים כשאיבדתי את הוודאות שלי". שמעון גרשון | צילום: יונתן בלום

שנה לאחר שפרש מכדורגל פעיל מוציא שמעון גרשון את השיר "מגדל קלפים", אותו כתב והלחין, עם עיבוד והפקה מוזיקלית של שמוליק נויפלד. השיר מסכם לדבריו את עולמו הפנימי בשנה החולפת. הוא מספר על פרידה או התנתקות מאהובה (הכדורגל) ונחיתה אל תוך עולם של חוסר ודאות עם מילים כמו: " כמו תהום שנפערת מתחת רגליי, כמו ליפול ולא לראות את האור מעליי, כמו חיים שהפכו לריקים בלעדייך... ".

זו לא הפעם הראשונה בה גרשון מנסה לפתח קריירה של מוזיקאי וזמר. לפני שמונה שנים הוציא אלבום שלם במסגרת הרכב "המשולש" יחד עם אשתו, השחקנית והדוגמנית מלי לוי ואחיו סבי גרשון. האלבום כלל את הלהיט "שמיים כחולים", שהצליח מאוד וגרשון ספג אז ביקורת מצד אוהדי הכדורגחל על כך שראשו לא תמיג נתון8 כולו למשחק. היום, כשהוא מחוץ למגרשים, אף אחד כבר לא יוכל לבוא אליו בטענות כאלה.

"אני לא יודע אם עכשיו יהיו פחות ביקורות עלי מבעבר", אומ שמעון גרשון. "לפעמים אתה מנסה לעשות דברים תמימים ותמיד תיתקל בביקורת. אני לא עושה מתוך ציפיה אלא מאהבת היצירה, ואין לי בעיה עם ביקורת. לכל אחד יש גבולות שהוא מסמן בחיים ויש כאלה שאוהבים לתייג אנשים, זה כדורגלן וההוא זמר. אני מנסה לטשטש ולהרחיב את הגבולות ולהימתח לעוד כשרונות, לא רק שלי, אלא של עוד אנשים שפוחדים ממה יגידו ומהמעבר. אני מנסה לאתגר את עצמי. הנה, הוצאתי ספר ילדים, ואז מתייגים אותך מחדש. אז הספר מכר 20 אלף עותקים והשיר 'שמיים כחולים' אנשים התחתנו איתו, צעדו איתו לחופה. אני יצירתי ואוהב אנשים ואני עושה הרבה דברים. אם אנשים נהנים ממה שאני עושה אני הכי מאושר בעולם".

"פרשתי, וברגע אתה נופל כמו מגדל קלפים"

שמעון גרשון בוכה ומודיע: "אני פורש" (גיא איזנר) (צילום: מערכת ONE)
"היו לי רגעים קשים בשנה הזו". שמעון גרשון פורש מכדורגל | צילום: מערכת ONE

-איך נולד השיר "מגדל קלפים"?
"השיר נולד אחרי שנה של תחושות שעלו על הנייר, ואני מסתכל על המילים שמתארות רגעים שעברתי בשנה האחרונה. יצאתי ממסגרת שלא קל להתנתק ממנה, לא לשחקן כדורגל ולא לכל ספורטאי, כי הכדורגל היה אהבה גדולה. נכנסתי לעולם חדש חוקים קצת שונים וזה מאוד מעניין. כדורגל זה בעצם עולם של ילדים - אומרים לך קח כסף, דירה ואוטו ורק תעלה ותשחק כדורגל. ופתאום אין את זה ועכשיו תתחיל לעבוד, תעשה עוד דברים שאתה טוב בהם וזה גורם לך לחשוב המון. השיר הזה הוא חלק מהמחשבות".

-"מגדל קלפים" הוא משהו שמתמוטט בשנייה.
"כמו החיים שהם שבריריים. 'מגדל קלפים' זה רגע שעברתי. גם אם הבסיס טוב וגם אם הוא עדין יש רגעים שיכולים להעיף אותך בהינף יד. יש בשיר גם אמירה שאני רוצה להמשיך לחיות. כי פרשתי מהכדורגל מסיבות רפואיות. זה היה רגע לא פשוט. הרגשתי כמו מגדל קלפים כשאיבדתי את הוודאות שלי. פרשתי, וברגע אתה נופל כמו מגדל קלפים. לכן שמתי בשיר את הרגעים היותר קשים. ועם זאת היו רגעים מדהימים כי יש חופש גדול וספונטניות שהיתה חסרה לי. לפני כן לא יכולתי לנסוע להופעה של סנטנה בסוף שבוע סתם כי בא לי,  כי יש משחק בשבת. היו כל מיני צדדים לשנה הזו".

"היו רגעים שנלחמתי עבור המוזיקה"

שמעון גרשון ומלי לוי (צילום: מערכת MAKO 5, 2 mako)
"אני מבטיח שתהיה הופעה של שנינו ואין לי ספק בזה". שמעון גרשון ומלי לוי | צילום: מערכת MAKO 5, 2 mako

-זה סינגל ראשון מאלבום סולו ראשון?
"כן זו הכוונה. עד היום הוצאתי אלבום עם 'המשולש' ומדי פעם טפטפתי שירים. היה לי לפני שלוש שנים את 'הכל הפוך אצלך'. היה קשה להוציא שירים מהכדורגל כי זה עולם ביקורתי. 'שמיים כחולים' גרר ביקורות וכבן אדם זה מרתיע אותך, גם אם אתה אוהב את המוזיקה. היו רגעים שנלחמתי עבור המוזיקה. היום אני כותב. יצרתי למלי שיר מדהים שבקרוב ייצא, וגם לי יש עוד שירים. כיף להיות פעיל במוזיקה מבלי להיות תלוי בדבר".

-יהיה אלבום של שניכם?
"אני לא יודע, אבל מבטיח שתהיה הופעה של שנינו ואין לי ספק בזה. מלי ואני נופיע יחד איכשהו. אני אארח אותה או היא אותי ויהיה כיף זה הכי חשוב".

"מלי והמשפחה היו הנתון הקבוע שלי בעולם"

-מה היה המקום של מלי בתהליך?
"כשהחלטתי לפרוש זו היתה החלטה משותפת וחשבתי שיהיה לי יותר זמן לא רק למוזיקה - לכתוב, להלחין ולשיר באולפן, אלא גם לעסקים. אז נדחפתי לעולם העסקי והיו דברים שטיפלתי בהם באופן אינטנסיבי והשקעתי המון שעות באיזה עסקה מעניינת. ומלי אמרה 'אתה יותר בחוץ עכשיו מאשר בבית, חשבתי שיהיה לך יותר זמן מאשר כששיחקת כדורגל'. וזה היה בסדר כי אני התלהבתי מהעולם החדש והבנתי שצריך להגדיר את הגבולות. והיו רגעים של חיפוש וחוסר ודאות שמלי והמשפחה היו הודאות שלי בעולם. הם היו הנתון הקבוע בעולם שבו חשבתי שאולי אני לא טוב בכל מיני דברים וכל מיני שאלות צצו בראש. אז היא אמרה לי 'הכל בסדר, תמשיך לעשות מה שאתה יודע, אתה עושה את זה טוב'".

-אילון דברים אהבת במיוחד במוזיקה הישראלית בשנה האחרונה?
"שמתי לב לזמרות צעירות מגניבות כמו מאיה איזקוביץ ומאיה רוטמן. היה גל של שירים של בנות. מאיה איזקוביץ שרה מדהים באנגלית.אז  אני לוקח מהשנה הזו זמרות צעירות עם ייחוד ששרות גם באנגלית. לדעתי יש יותר מקום היום לאנגלית במוזיקה בארץ, אולי גם אני אעשה את זה".