אין תמונה
מגייסים כספים מראש. מאיר אריאל ז"ל

משפחתו של האמן מאיר אריאל ז"ל מגייסת בימים אלה כספים לקיום מופע ההצדעה המסורתי לזכרו. גיוס הכספים נעשה באמצעות מכירה מוקדמת של כרטיסים למופע באמצעות אתר "Head Start". המשפחה מקווה לגייס כ-400 אלף שקלים, שנועדו לקיום נאות של המופע, אשר יחזור השנה לקיבוץ משמרות, הקיבוץ בו גדל וחי מאיר אריאל את רוב שנות חייו. המופע צפוי להתקיים ב-29 ביולי 2013 יום שני, זאת אחרי שבשנה שעברה נכשל הניסיון לקיים מופע ענק בבריכת הסולטן בירושלים.

עד כה נרכשו על ידי הקהל כ-700 כרטיסים, עוד לפני שפורסמו האמנים שישתתפו באירוע. בינתיים כבר אישרו השתתפותם נינט טייב, שלום חנוך ומשה לוי ודורי בן זאב, ובקרוב צפוי גם אהוד בנאי לאשר את השתתפותו. 700 הכרטיסים שנרכשו שווים כ-123 אלף שקלים, ולמשפחת אריאל נותרו עוד 19 ימים בלבד לגייס עוד כ-280 אלף שקלים כדי להגיע לסכום של 400 אלף.

שלום חנוך, רוטבליט (צילום: רועי ברקוביץ')
אישר השתתפות. שלום חנוך | צילום: רועי ברקוביץ'

"אנחנו מאמינים שזה אפשרי", אומרת שירז אריאל, ביתו של מאיר אריאל, שעומדת מאחורי היוזמה. "נשארו לנו 19 יום. כרגע אנחנו ב-31 אחוזים מימון. ככל שאמנים ימשיכו לאשר השתתפות וככל שעוד אנשים ירכשו כרטיסים אנחנו מקווים לייצר את הבאז הדרוש כדי להגיע לסכום. כל אמן שמאשר השתתפות אנחנו מיד מעדכנים בפרויקט וככה התומכים יודעים ראשונים מי אישר השתתפות א\ שווה לעקוב יום יום. אנחנו רואים בזה את 'המופע החברתי הראשון בישראל' ורוצים לעשות חתיכת היסטוריה".

-400 אלף שקלים זה לא מעט כסף.
"למשפחת אריאל אין כלל רווחים מהמופע. הכל יוצא על הגברה איכותית, תאורה, אבטחה, שיטור, סדרנים, הוצאות גידור וארגון בדשא הגדול של קיבוץ משמרות, שהוא לא מקום מופעים רגיל, כולל מתקנים בשטח כמו שירותים כימיים - הכל עולה הרבה כסף. ואסור לשכוח את המוזיקה - צריך לשלם לנגנים, לחדרי חזרות, לצוות טכני מעולה. וגם "אתר האינטרנט שבו מתקיים הגיוס גובה עמלה של 9 אחוזים. כך שאנחנו יוצאים לדרך עם כ-360 אלף שקלים".

נינט בפסטיבל הפסנתר (צילום: ענבל צח)
נינט כבר אישרה השתתפות, ואתם? | צילום: ענבל צח

-והאמנים עצמם?
"אנחנו מסכמים איתם על תשלום סמלי, שמכבד אותם ואותנו, חוץ ממי שמתעקש לעשות הכל בהתנדבות ולא מוען לקחת כסף, ויש כאלה. חשוב לציין שגם השנה נרתו לפרויקט יהודה עדר ויואב קוטנר, שעובדים מול האמנים".

-איך תורמים? איך רוכשים כרטיסים?
מי שרוצה לתרום נכנס לאתר ובוחר את מדרגת התמיכה שמתאימה לו - כניסה בודדת לאירוע עולה 170 שקל, זוגית 320 שקלים, קבוצתי זה 1400 שקל לעשרה כרטיסים. מי שרוצה לרכוש ביותר - נכין לו מדרגת תמיכה מיוחדת עם שמו. חברות קטנות ובינוניות שמעוניינות לתמוך בפרויקט מוזמנות ליצור קשר. חשוב שיבינו שעד השבוע ראשון של מאי הפרויקט מסתיים. אחריו לא תהיה מכירה רגילה וזו הדרך היחידה להיכנס למופע".

-מה יקרה אם לא תצליחו להשיג את המימון?
"אנחנו בוחנים אופציות לגיבוי. יש קשרים והתרחשויות, יש הרבה שרוצים לתמוך, גופים שיכולים לספק ציוד שיוזיל את ההפקה. עדיין אנחנו רוצים להגיע ליעד, אחרת יהיה קשה מאוד, אבל המופע יתקיים, שלא יהיה ספק".

-נשארו רק 19 יום.
אנחנו זקוקים לעזרה בהפצה, שיגיע לכמה שיותר אנשים, כי אין השנה פרסום שעולה כסף, אנחנו נמנעים מהוצאות כבדות".