מיטל דוהן, קלאבינג טיוי (צילום: ליאור פינקסון)
תקלות טכניות בהופעה. מיטל דוהן | צילום: ליאור פינקסון

מיטל דוהן פרצה לחיינו לפני כעשור כדוגמנית, שחקנית וסלבית לוהטת במיוחד. בשלוש השנים האחרונות היא מבלה את זמנה בעיקר באמריקה, שם פיתחה קריירה של זמרת פופ. עד כה היא רשמה כמה הישגים נאים, המתבססים על שני הלהיטים שהוציאה: "Yummy" שבקליפ שלו הופיעה בעירום, ו-"On Ya" עם שון קינגסטון. שני הלהיטים, בצירוף החוצפה הישראלית הבסיסית והאופי של דוהן שלא רואה אף אחד ממטר, פתחו בפניה דלתות להופעות ברחבי אמריקה ואירופה ולהמשך התקדמות הקריירה.

אתמול נחתה דוהן בישראל יחד עם פמלייה קטנה של חמישה אנשים - מנהל אישי, עוזר הפקה, שני רקדנים וזמרת ליווי, איתם עלתה להופיעה אמש באירוע ההשקה של ערוץ "Clubbing Tv", ערוץ המוזיקה האלקטרונית והמסיבות החדש של "הוט", שנערך במועדון ה"קומפורט 13" בתל אביב. דוהן נתנה הופעה קצרה שחיברה את שני הלהיטים שלה. הרקדנים הופיעו עם מסכות ראש ענקיות של נמרים והפשיטו אות מבגדיה. באופן מוזר נתקלה ההופעה של דוהן בתקלות טכניות מחפירות - המיקרופון שלה לא עבד (וכך נחשף שכל השירה מוקלטת מראש, והפלייבק של המוזיקה עלה וירד, ומנע ממנה להראות על הבמה את מלוא יכולותיה.

מיטל דוהן בהופעה

באירוע הופיעו גם הראל סקעת בביצוע ל"Crazy" של סיל בליווי דיג'יי איתי קלדרון, אפרת גוש בגרסת קלאב ל"Street Spirit" של רדיוהד בליווי תומר ג'י (שגם נתן שיר משלו), מאיה סימן טוב שרה את "טיטניום" של דיוויד גואטה בגרסה מיוחדת שהפיק לה קלדרון. גם "מטבוחה פרוג'קט" הופיעו וגם הדיג'יי הצרפתי דים כריס, אבל אין ספק שדוהן היתה אמורה להיות האטרקציה של הערב.

"כולם אומרים שאני הדבר הבא, אז אין לי זמן לנשום ולאכול, אני צריכה אומנת, בייביסיטר שתשמור עלי 24 שעות ביממה, כי אין לי זמן לכלום", אמרה דוהן בראיון מקדים לאירוע. "הייתי בארץ 8 ימים בשלוש השנים האחרונות ונחמד לי שמפרגנים. השיר שלי היה במקום החמישי במצעד הקלאבינג הבריטי אבל אני מרגישה כמו בשרט "חיי פי", בספינה קטנה עם הנמר בלב ים, לא בארץ מבטחים. זה הכל נורא לחץ והיסטריה, לא קל. אולי זה חווייה מעניינת, אבל זה לא".

-מה הכוונה לחץ?
"אני בלחץ כל יום מ-7 בבוקר עד 2 לפנות בוקר למחרת. אני בהופעות, הקלטות, צילומים. אני מופיעה פה בארץ ומחר עולה על טיסה לגרמניה, בחמש לפנות בוקר. פוגש אותי צוות טלוויזיה בהמבורג ומלווה אותי בביקור שם, ואז הופעה בברלין ואז לונדון וב-29 הופעה באירוע גדול של גייז בפאלם ספרינג בקליפורניה".

אין תמונה
"רצה בעירום כי זה קריקטורה של להיות גם סקסית, גם חזקה וגם סופר הירו". מיטל דוהן בקליפ "Yummy"

-בארץ מפרגנים לך מספיק?
"כן, בארץ מפרגנים לי. אני מסתכלת על ישראל בתור הבית, מקום שבניתי בו מערכות יחסים אמיתיות עם אנשים. אני אוהבת את המדינה המדהימה שלנו. כמו שכל העולם עובר מהלומה כלכלית קשה המיתון גם קיים פה ויש לחץ מביטחון ופוליטיקה אבל זו מדינה יפה עם ערכים הרבה יותר מתקדמים מאיך שאנחנו מתייחסים אחד לשני ומערכות יחסים ואיך שחיים. אנחנו חיים כמו האירופאים, ובאמריקה חיים את החלום. כולם שם בריצה מטורפת כאילו הם התחילו מרתון והוא לא נגמר. זה לא כיף, כי גם אני חיה ככה".

-מהן המטרות והשאיפות שלך בקריירה?
"אני עובדת על אלבום, סדרת טלויזיה וכמה סרטים. אני לא יודעת מה אעשה כשאהיה גדולה. אחרי שון קינגסטון יש לי ביד שיר עם כוכב גדול, יש לי כל מיני שירים ביד ואני עוד לא יודעת מה יקרה".

-הצטלמת לקליפ בעירום, את מרגישה עם זה בנוח?
"כשמורידים את הבגדים בלילה כולנו עירומים. להתכחש לזה זה דבילי, עירום הוא חלק מהחיים. אני עשיתי את זה בקליפ שמדבר על ציפיות שנדרשות מאישה בחיים המודרניים. היא צריכה להיאבק על קיומה כל יום כשהיא קמה בבוקר רק כדי לשתות קפה. עם כל ההתפתחות של העידן המודרני והכל חל שינוי בתפקיד הנשים והגברים. בקליפ יש הומאז' לסרט 'רוקי'. אז כמו שרוקי רץ עם מכנסיים ובלי חולצה, האישה, כלומר אני, רצה בעירום כי זה קריקטורה של להיות גם סקסית, גם חזקה וגם סופר הירו".

אין תמונה
"אין לי חבר ואני רוצה למצוא בעל, רוצה להתחתן עם מישהו. בוא נתחיל מחבר, אני רוצה למצוא אהבה"

-איך בכלל הגעת למוזיקה?
"האמת היא שלא כל כך רציתי לעשות מוזיקה. בארץ עשיתי את 'לרקוד עם כוכבים' ואז המדריכה הרוחנית שלי אמרה לי לחזור לאמריקה ולעשות מוזיקה. התווכחתי איתה, הייתי אז עם חבר ובכיתי, שמה היא רוצה ממני. כי בעבר היא אמרה דברים שהפכו למציאות. כשחזרתי ללוס אנג'לס ממש בכיתי שמה היא רוצה. עשיתי שלוש שיחות טלפון. השלישי היה צ'יו פו. נפגשנו והוא אמר שנעשה תקליט. התחלנו לעבוד וגילינו שהוא עבד עם כל האמנים שאני אוהבת כמו לורין היל, ד"ר דרה וקנייה ווסט. אמרתי שכנראה המדריכה הרוחנית שלי שוב צדקה. אז הכל התחיל להתגלגל ומזה הגעתי לאן שאני היום".

-את מרגישה זמרת?
"אני מרגישה שאני שחקנית שהתחילה להביע היצירה שלה דרך המוזיקה. במופעים שלי יש קצת קומדיה ושירה והכל מעורבב ביחד. ממוזיקה אני נהנית. האנשים שאני עובדת איתם על מוזיקה הרבה יותר מדליקים מאלה בהוליווד. כי בהוליווד ה מאוד שמרנים ורק מסתכלים מה שונה בך, ומה ששונה לא בסדר. תעשיית המוזיקה מאתגרת אותך להיות שונה, שובר גבולות, לעשות דברים חדשים".

"את אומרת 'לא' וגברים חושבים שאת משחקת איתם"

-נאלצת לעשות דברים נגד רצונך?
"כל הזמן אני עושה דברים כאלה. הכל מאוד אינטנסיבי, אני לא נחה בכלל. אני לא רוצה להישמע בכיינית, אבל זה לא קל. לפעמים אני מוצאת את עצמי שואלת למה אני בכלל עושה את זה? לא עדיף להיות בארץ עם בעל או חבר ולקבל אהבה מחברים ומשפחה?".

-אין לך בן זוג?
"לא. זה לא פופולרי בארצות הברית. אין לי חבר ואני רוצה למצוא בעל, רוצה להתחתן עם מישהו. בוא נתחיל מחבר, אני רוצה למצוא אהבה".

-סיפרת שעברת אונס, על ידי דמות מתעשיית המוזיקה
"זה משהו שמאוד מטעה לפעמים, אלא אם כן זה עם אלימות, אז זה משהו שהוא מאוד גבולי. זה משהו שנשים יכולות להזדהות איתו, כי הגבולות מיטשטשים, כשאת אומרת 'לא' וגברים חושבים שאת משחקת איתם, וזה מה שקרה לי, אבל אין צורך להרחיב על זה".

-עד איפה מגיעים החלומות המקצועיים שלך?
"להיות מאושרת זה חלום. מבחינה מקצועית לא רציתי להיות זמרת ורק לאחרונה הבנתי שאני זמרת. אני לא יודעת אילו חלומות מקצועיים יש לי. אנחנו בעצם לא שולטים בחיים. אנחנו יכולים להשתדל מאוד, אבל כמה שאנחנו מתקדמים ושולטים בהכל, עדיין אנחנו פשוט אנשים שלא מבינים דברים מהחיים, למה דברים קורים, איך מתים, איך נולדים, הרבה דברים הם עדיין במסתוריות. אני נותנת לכוח העליון להוביל אותי, מנסה לעשות תוכניות אבל זה משתנה".

-אז איפה תהיי בעוד עשר שנים?
"נו, איפה? תכתוב שאהיה במנזר בהודו".

עוד הופעות מהאירוע

אפרת גוש שרה רדיוהד

הראל סקעת - "Crazy"

מאיה סימן טוב - "Titanium"