גם התגייסות המעריצים לא הצליחה לבטל את הגזירה, ואחרי 13 שנים, התכנית "הקצה" שהביאה לישראל את בשורת המוזיקה האלטרנטיבית, הרוק העצמאי ובעיקר את כל מה שהוא לא מיינסטריים, תעלם בסוף החודש מהתדר של גלגל"צ. "זה מעורר כותרות ורעש והתגובה מהקהל היא די היסטרית" מודה קוואמי.

בתוך הפלייליסט האינסופי של תחנת הרדיו של המדינה, זה שמשמיע בכל שעות היום את אותה רשימת שירים, "הקצה" נחשבה לפנינה. היא הביאה לאוזניים שלנו את המוזיקה שאי אפשר היה לשמוע בשום מקום אחר. קוואמי ניסה לחנך אותנו שאפשר וצריך לחשוב אחרת. "אני במודע בשוליים. אם כולם יאהבו את מה שאני עושה אני אדע שעשיתי משהו לא נכון" מודה קוואמי.

האהבה שהפכה לאובססיה

"בתחילת הדרך זה היה לגמרי האלטר אגו שלי. הייתי אייל הביישן ומצד שני הייתי ברדיו ב"עסק שחור" קוואמי. בשלב מסוים זה התאחד" מסביר קוואמי. קוואמי נולד בשנת 1974 בפתח תקווה בשם אייל פרידמן. "בתור תינוק, הייתי שומע פופ, מוזיקה קלאסית, ג'אז, רוק, מוזיקה מזרחית, פשוט הכל" מסביר קוואמי. כשהיה בן 6, נפטרה אימו ממחלת הסרטן וחייו של אייל השתנו ברגע אחד. "מצאתי נחמה במוזיקה, תקופה קצרה אחר כך הנחמה הפכה לאהבה מטורפת שאיבדה את הגבול עם אובססיה למוזיקה" מודה קוואמי.

בגיל 18 הגשים חלום כשהתקבל לגלי צהל כעורך מוזיקלי. מי שקיבלה אותו לתחנה הייתה דלית עופר, היום מנהלת גלגל"צ ומי שהחליטה על ביטול "הקצה" שאותה הוא מגיש יחד עם נדב רביד. "אם לא היית דלית עופר, את לא היית מכירה אותי בכלל, הראיון הזה לא היה נערך" מודה קוואמי.
במשך כל השנים בהם שידר ברדיו לא זנח את הקריירה כיוצר ובתקופה הזו הספיק להוציא שלושה אלבומים: "בגלל ששידרתי את התכניות שלי, לא רצו לשדר אותי בגלגל"צ. במהלך כל השנים האלה, ניתקתי את כל הקשרים שהיו לי בגלגל"צ" מסביר קוואמי. "הקדשתי את החיים שלי למוזיקה" מוסיף.

אם לא יהיה שינוי ברגע האחרון , בסוף החודש אחרי כמעט שני עשורים בגלי צה"ל, קוואמי יעזוב את התחנה ויחפש לעצמו בית חדש. "חלמתי להיות במקום הזה מגיל 12, ואני חלק מהדבר הזה כמעט עשרים שנה, סוג של Hotel California, אתה לא באמת עוזב את המקום הזה כנראה אף פעם" הוסיף קוואמי.

אנשים, ימי רביעי וחמישי בשעה 18:50

בואו לדבר על קוואמי ו"הקצה" בפייסבוק אנשים