בסוף שנות ה80 ובראשית שנות ה90 היה פסטיבל עירד הבמה המרכזית השנתית של המוזיקה הישראלית. מפסטיבל שהתבסס בראשית דרכו על להקות של עיריות ומקהלות בסגנון ה"גבעטרון", הפך האירוע לפסטיבל מוזיקת פופ ורוק לצעירים, שמשך אליו מדי שנה עשרות אלפי בני נוער מפוצצי הורמונים ודיסטורשן. כולם הופיעו אז בערד, משלמה ארצי ושלום חנוך, דרך אביב גפן ואיפה הילד, ועד למאיר אריאל ואהוד בנאי.

בשנת 1995 התרחש, כזכור, אסון ערד הנורא, בו נמחצו למוות במהלך הופעה של להקת משינה שלושה בני נוער מקהל הצופים ועוד עשרות נפצעו. הפסטיבל הופסק ולא חזר עוד לקדמותו.

השנה החליטה חברת "סלקום" לממש את המותג "ווליום", שבעבר שימש אותה בכנרת ובאירועים אחרים, על העיר ערד ולחדש בה את הפסטיבל לשלושה ימים של מוזיקה לצעירים תחת הכותרת "ווליום ערד".

ההופעות שמציע הפסטיבל השנה במתכונתו הנוכחית רבות ומגוונות, מהופעות ענק באיצטדיון, עם אביב גפן, נינט ורוקפור, שלום חנוך, עברי לידר ומוקי, ועד להופעות קטנות, גם הן של מיטב הזמרים. מחירי הכרטיסים הם בגובה הכיס של בני הנוער ונעים בין 30 ל 50 ש"ח להופעה.

לרגל התחדשות הפסטיבל חוזרים תושבי ערד לזכרונות מפעם, לימים היפים שלפני האסון, ומשווים את מצבה של העיר הדרומית אז ועכשיו. במקביל, נציגים של שלוש להקות חשובות - איפה הילד, היהודים ומופע הארנבות של ד"ר קספר - שהופיעו בערד בעשור הקודם, חוזרים גם הם אל המראות של פעם ואל מה שצפוי לקרות השנה.